Ve španělské Velké ceně dokázal Maverick Viñales letos poprvé získat v prvním kole pozici k dobru, když se mu podařilo posunout z pátého na čtvrté místo. A podařilo se mu to teprve potřetí od začátku loňského roku. Díky poruše na motocyklu Fabia Quartarara získal další pozici, a protože poté za zády udržel Andreu Doviziosa a Danila Petrucciho na továrních motocyklech Ducati, mohl slavit svůj nejlepší výsledek v Jerezu v královské kubatuře.

„Myslím, že celý výsledek jsem získal díky dobrému startu. V předchozích závodech jsem se cítil ještě lépe než tady, ale udělali jsme v nich hodně chyb,“ řekl Viñales. „Pocit jistoty byl ale rozhodně důležitý pro to, abych dobře odstartoval a byl hned od začátku vepředu. To byl náš hlavní cíl. Postavit se zde na pódium chutnalo jako vítězství, protože je to trať, na které se hodně trápím. Pro mne je to jedna z nejhorších v kalendáři, takže bylo důležité zůstat před Ducatkami, které na mne na konci závodu hodně tlačily.“

Maverickova strana garáže má zase velký důvod k radosti…

Maverick Viñales řekl, že se s týmem soustředili na start a první kola závodu, ale byl hodně po tlakem kvůli tomu, co se stalo v Austinu. Tam se Maverickovi podařilo odstartovat a zvládnout první kola, aby byl vzápětí penalizován za ulitý start.

„Hodně jsme tento víkend pracovali na startu. Snažili jsme se najít způsob, jak bych mohl být v úvodu vyrovnanější a myslím, že se nám to nakonec podařilo,“ potvrdil Viñales. „V Austinu jsem odstartoval dobře, jenom jsem se v poslední sekundě pohnul kvůli příliš přitlačené spojce. Byla to škoda, protože jsem se potom v závodu cítil skvěle.

Podle Mavericka, kterému se podařilo díky pódiu v Jerezu více než zdvojnásobit letošní bodový zisk, není díky jeho mizerným startům vidět celý jeho potenciál, ani potenciál jeho motocyklu.

„V prvních dvou závodech to bylo těžké a náš výsledek byl poznamenaný startem. Náš potenciál byl mnohem větší, než jsme ukazovali. V Jerezu jsem v každém případě neočekával pódium, je to trať, na které se už celé roky hodně trápím. Yamaha dělá skvělou práci, ale máme toho ještě hodně před sebou. Stále ještě potřebuji lépe porozumět motorce. Jezdím hodně agresivně, stylem brzda-plyn, a to možná není pro tuto motorku to nejlepší, takže se nepotřebuje zlepšit jenom motorka, ale i já,“ dodal na závěr Maverick Viñales.