Poté, co vyhrál předsezónní testy ve Valencii, umístil se Maverick Viñales na předních pozicích i při posledním testu MotoGP v Jerezu minulý víkend, když ve středu skončil na čtvrtém a ve čtvrtek na třetím místě. To, co Mavericka přesvědčilo o potenciálu nového motocyklu ale byla závodní simulace, kterou absolvovali při posuzování nového motoru pro rok 2019.

Zatímco Valentino Rossi byl ve středu zklamaný a prohlásil, že to, co Yamaha přivezla do Jerezu, není dost dobré, Maverick Viñales byl o dost pozitivnější. A ve čtvrtek byl v ještě lepší náladě, když uviděl svoje časy na použitých pneumatikách.

„Byli jsme velice konkurenceschopní na použitých pneumatikách, jelo se mi na motorce skvěle během celého testu. A to je pro mne trať v Jerezu hodně těžká, nikdy jsem tu na MotoGP motorce nebyl rychlý. Letos jsem na to ale mohl tlačit a dokázal jsem udržovat velice dobré časy na kolo. Je velice důležité být pouze desetiny za nejrychlejším, na trati, která je podle mne pro nás nejtěžší. Myslím, že je to motorka, která bude konkurenceschopná a má na zisk titulu. Cítím se skvěle.“

Maverick Viñales

Maverick Viñales

Ohledně slabých stránek nového modelu M1 a toho, co je naopak potřeba zlepšit, Maverick Viñales dodal: „Potřebujeme lepší trakci. To je naše slabé místo a jsem spokojený, že jsem zajel takové časy, i když jsme to ještě nevyřešili. Znamená to, že motorka pracuje dobře. Musíme nejdřív najít trochu klasického mechanického gripu a potom lépe nastavit elektroniku. Ta je v tuto chvíli docela dobrá, líbí se mi, jak funguje kontrola trakce ve smyslu kontroly zvedání předního kola a distribuce výkonu. Ale mechanicky se ještě můžeme zlepšit, a až se nám to povede, tak uděláme velký posun v přilnavosti.“

Maverick také jmenoval ještě maximální rychlost jako jednu z oblastí, na kterou se budou soustředit při následujících testech příští rok v Sepangu: „Při závodech jsem si všiml, že mám sice vysokou maximálku, ale pokud nemám opravdu dobrý výjezd na rovinku, nepodaří se mi předjížděcí manévr. Takže v první řadě potřebujeme zlepšit přilnavost a pak uvidíme. Ale jsem si jistý, že Yamaha příští rok přijde s nějakými vylepšeními a podaří se nám ten problém vyřešit.“