Jack Miller se do královské třídy MotoGP přesunul poté, co bojoval o titul mistra světa ve třídě Moto3 v roce 2014. První rok v nejsilnější třídě strávil s týmem LCR Honda a poté přestoupil k týmu Estrella Galicia 0,0 Marc VDS. Jeho nejlepším výsledkem pak bylo loňské vítězství v Assenu. Poté, co bylo jasné, že nedostane podporu od továrny Hondy, podepsal australský závodník u týmu Octo Pramac Ducati. K týmu VDS naopak vstoupí dva nováčci, kterými jsou letošní mistr světa Moto2 Franco Morbidelli a jeho letošní největší konkurent Thomas Lüthi.

Šéf týmu VDS Michael Bartholemy uvedl, že ztráta Jacka Millera pro něj byla velkým zklamáním.

„Jack pro mě byl naším jezdcem pro rok 2018. Myslím, že továrna neměla ztratit jezdce, jako je Jack Miller. Bylo důležité si ho udržet v našem projektu. Bylo jasné, že Marc van der Straten, majitel týmu, se hodně snažil, aby ho udržel, ale byla tu jedna nebo dvě věci, o které Jack žádal Hondu pro rok 2018. To bylo absolutně mimo možnosti týmu Marc VDS. Snažili jsme se tomu pomoci, jak jsme mohli. Byla tu spousta jednání s Hondou, říkali jsme, že nezáleží na tom, co bychom měli udělat, uděláme to, ale nikdy jsme nedostali pozitivní odpověď.“

„V jednu chvíli pak musíte žít s tímto rozhodnutím – i když byl, řekněme, na 90% rozhodnutý přejít k Ducati, stále tu bylo těch 10% šance. I v této chvíli jsem se ho snažil udržet v týmu. Ale nikdy tu nebyla podpora ze strany Hondy, aby se to stalo, a to byl důvod, proč jsme ho ztratili.“

Tým Marc VDS je jedním ze tří týmů, které zaplňují startovní rošt MotoGP motorkami Honda, hlavním je tovární tým Repsol Honda a poté soukromý tým LCR. Michael Bartholemy dodává, že tým bude zvažovat své možnosti od roku 2018 a dál, protože se nyní u Hondy cítí jako „páté kolo u vozu.“

„Myslím, že jsme v posledních třech letech pro Hondu udělali hodně. Když měl tým Gresini problémy se sponzory, převzali jsme program  – ve skutečnosti o rok dříve – protože jsme na to měli finanční prostředky a skutečně jsme hory přenesli, abychom tento program uskutečnili se Scottem Reddingem. Poté tu byl další tým Hondy, LCR, který měl finanční problémy, a dokonce jsme přijali druhého jezdce – Jacka Millera – což pro nás byla největší výzva.“

„A pak když vidíte, že s vámi trochu zachází jako s pátým kolem u vozu, je normální, že chytrý člověk z toho bude cítit zklamání. Ale pozitivní věcí je to, že existují tři výrobci, kteří mají rádi náš tým, mají rádi program, který máme. Uvidíme, co nám přinese další rok, květen – červen. Jsem otevřený k diskuzi se všemi čtyřmi – včetně Hondy samozřejmě – a myslím, že osoba, která nám ukáže největší zájem o naše aktivity, by mohla být tou osobou, se kterou půjdeme dál.“