Náročné podmínky panovaly během testů WSBK i MotoGP v Jerezu. KTM se rozhodla v testech využít všechny tři dny. Teploty vzduchu se pohybovaly kolem 15°C a trať měla 25°C. I když jezdci nevyužili všechen možný čas, dokázal Mika Kallio na motorce KTM MotoGP najezdit celkem 171 kol. Bradley Smith i přes stále nedoléčené koleno odjezdil 86 kol a bohužel ho postihly i dva pády. Poslední den, kdy pršelo, už test vynechal a jezdil jen Mika Kallio.

Mike Leitner – týmový manažer MotoGP

„Když se podívám zpátky, tak jsem velmi spokojený s prací, kterou celý tým během posledního roku odvedl, zejména když vezmete v úvahu to, kolik dalších věcí nás zaneprázdnilo v otázce vývoje. Poslední týdny jsme ukázali, že jsme sestavili závodní tým, se kterým nebudeme váhat vstoupit příští sezónu do MotoGP. Naše časová ztráta na nejrychlejší motorky je mezi jednou až dvěma vteřinami. Pokud se nám to krok za krokem podaří zredukovat, tak bude jen otázka času, než se začneme posouvat v pořadí. Přínos obou našich jezdců MotoGP byl také velmi důležitý pro našeho testovacího jezdce, a jakmile se tomu přizpůsobí, tak nám pomůže v další testovací práci.“

KTM RC16

KTM RC16

Sebastian Risse – technický ředitel road racingu

„Měli jsme štěstí, že jsme byli schopni vyzkoušet spoustu věcí v prvních dvou dnech. Poté začalo v pátek pršet, takže jsme využili čas k promluvě s novými členy našeho týmu ohledně toho, co se stane v příštích dvou týdnech předtím, než začne práce na konstrukci motorek. Nejradikálnější krok, který jsme v testu udělali, byl s elektronikou, protože máme další vstupy od nové osobnosti. Co se týče ergonomie, tak se zřejmě vyplatilo, že jsme do toho na začátku projektu investovali, protože oba dva jezdci MotoGP jsou se situací velmi spokojeni. První test v Sepangu pro nás bude důležitý, protože bude před začátkem sezóny a budeme tam jak s naším testovacím týmem, tak i s naším závodním týmem.“

Mika Kallio – testovací jezdec KTM MotoGP

„Bylo to před rokem, kdy jsem poprvé sedl na motorku. Čas plynul, ale my můžeme být spokojeni s prací, kterou jsme v tak krátkém čase udělali. Není tu moc lidí, kteří dokážou vyvinout motorku této třídy a jsem přesvědčen, že tento tým se dříve či později dostane na vrchol. Opravdu si užívám jízdu na motorce na této úrovni a to, že jsem součástí dalšího vývoje, zejména proto, že jsem se v minulosti vždycky zajímal o technickou část věcí. S Bradleym a Polem mám dobré reference týkající se mé vlastní úrovně a doufám, že budu moci ukázat mou rychlost v plánovaných startech na divokou kartu.“

Bradley Smith – tovární jezdec KTM MotoGP

„Kvůli mému zranění to nebyl nejsnadnější start projektu, nicméně stále myslím na své první čtyři dny na KTM RC16, že byly velmi produktivní, zejména proto, že podněty od Miky a Pola mohou také trochu urychlit věci. Přirozeně chceme pokročit dál, co nejrychleji to bude možné, ale stále zůstáváme realističtí. Nyní máme velmi jasná prohlášení od třech jezdců, které oblasti máme do příště zlepšit. Tým i já máme před sebou spoustu práce na příští dva měsíce, než začne test v Sepangu. Příště až se dostanu na motorku, tak chci být v lepší fyzické kondici. Jsme na začátku práce, kterou musíme udělat, ale úroveň je opravdu lepší, než jsem očekával.“

Za pár dní začne platit zákaz testování, který vstoupí v účinnost na začátku prosince a bude trvat do konce ledna, ale v nadcházejícím měsíci chce tým opět intenzivně pracovat na konstrukci motorky a další infrastruktuře, zejména ve dvou týdnech před Vánoci. To bude hlavně pro přípravu na oficiální IRTA testy, které budou po novém roce v Sepangu, Phillip Islandu a v Kataru. V Kataru na konci března také proběhne s Bradleym Smithem a Polem Espargarem oficiální představení celého týmu pro vstup do MotoGP.