Setkání se konalo 30. listopadu 2018 v Madridu a účastnili se předseda Dorny Carmelo Ezpeleta a členové Grand Prix komise Paul Duparc (FIM), Takanao Tsubouchi (MSMA), Mike Trimby (IRTA), Carlos Ezpeleta (Dorna), Corrado Cecchinelli (ředitel technologie), Mike Webb (závodní ředitel) a Danny Aldridgre (technický ředitel). Ti schválili několik změn, které okamžitě nabyly svou platnost.

Sportovní pravidla

Novinkou od příští sezóny bude, že v cíli bude klasifikován i jezdec, který závod dokončí mimo svůj motocykl. K takovým případům docházelo, když měl závodník na cílové rovince pád a on i jeho motocykl cílovou čáru překročili, ale jezdec neseděl na svém motocyklu. V minulosti měl jezdec v takovém případě smůlu. Nyní již klasifikován bude, cílový čas se bude počítat podle toho, kdo / co jako poslední protne cílovou čáru – zda jezdec nebo motocykl.

V případě, že tým v Moto3 nebo Moto2 bude nahrazovat svého zraněného jezdce jiným jezdcem, který má smlouvu na účast v jiném šampionátu, například ve FIM CEV, tak takovému jezdci bude povoleno naplnit své povinnosti v jiném šampionátu a tato aktivita na trati se nebude počítat jako testovací dny pro kategorii Grand Prix a může se odehrát během 14 dní od Velké ceny na stejném okruhu.

Také bylo ujasněno pravidlo o jezdcích, kteří se mohou zúčastnit restartovaného závodu. Bylo potvrzeno, že jezdcům mohou pomoci traťoví maršálové znovu nastartovat motocykl nebo tlačit motocykl na trati, podél tratě nebo na obslužné komunikaci.

Pro tyto případy, kdy se jezdec pohybuje na trati nebo se snaží opravit / znovu nastartovat svůj motocykl, snaží se vrátit zpátky na trať nebo do boxové uličky, se používají termíny „aktivní“ a „aktivně soutěžící“. Komisaři MotoGP budou samostatně hodnotit, zda jezdec je aktivně soutěžící a proti takovému hodnocení se nebude možné odvolat.

Pokud jezdec dostane penalizaci v podobě vrácení pozice za předjíždění pod žlutou vlajkou nebo jakékoliv další porušení, tuto informaci dostane na displeji svého motocyklu a také na cílové rovince. Tohle upozornění se jezdci bude ukazovat po dobu 3 kol, v minulosti to bylo kol 5.

Z bezpečnostních důvodů není dovoleno startovat motor závodního motocyklu uvnitř boxu. Motory se musí startovat pouze v boxové uličce.

Mění se oficiální názvy pro následující rekordy:

  • „Absolutně rekordní kolo“ („All Time Lap Record“) – nejrychlejší kolo v historii, zahrnuje všechny tréninky
  • „Nejlepší závodní kolo“ („Best Race Lap“) – nejrychlejší kolo v historii zajeté během závodu

Pokud továrna získá dostačující koncesní body a přijde o koncese, přijde o právo testovat s testovacím jezdcem na jakémkoliv okruhu Velké ceny. To se týká testování v následující sezóně, kde výrobce musí pro testování nominovat tři současné okruhy Velké ceny.

Nově bylo nastaveno pravidlo, podle kterého koncesní body vyprší po dvou letech od data jejich získání, aby se ošetřily případy, kdy výrobce nahromadil koncesní body nárazově. Díky tomu by mělo docházet k „zaslouženějšímu“ získání nebo ztrátě koncesí.

V současné době je omezen ruční generátor na maximální výkon 2kW. Současná praxe pro generátory použité na startovním roštu je, aby byly zahrnuty do servisního vozíku s nástroji, náhradními koly a dalším zařízením.

Technická pravidla

Upravena byla technická pravidla pro kategorii Moto2 tak, aby se dala rozpoznat změna dodavatele motorů z Hondy na Triumph. Detaily těchto změn budou zveřejněny v následujících dnech v oficiálních pravidlech, která vydá FIM na svých internetových stránkách.

Další změny se týkají přiděleného množství pneumatik. V kategorii MotoGP se přidělené množství pneumatik do deště zvýší z 11 na 13, z toho 6 pneumatik bude předních a 7 zadních. V kategoriích Moto2 a Moto3 není počet pneumatik do deště limitován. Nicméně, oficiální dodavatel pneumatik nyní musí být schopný dodat minimálně 4 sady pneumatik do deště pro 1 jezdce.

Disciplinární pravidla

Disciplinární zákoník se skládá ze seznamu penalizací, proti kterým se nelze odvolat, obvykle to jsou penalizace, které jezdec dostane během závodu. Nicméně, komisaři FIM mohou také udělit časovou penalizaci namísto jiné penalizace, například když standardní penalizace (př. změna pozice, průjezd boxovou uličkou atd.) nemůže být udělena, protože do konce závodu už nezbývá mnoho času. Tohle pravidlo nyní bylo upraveno, takže, když je udělena časová penalizace namísto jiné penalizace, proti které se nedá odvolat, tak se také nebude moct dát odvolat proti této časové penalizaci.