Jak sis užil letní přestávku?

„Byl to dobře strávený čas, dělal jsem spoustu věcí a nebyla to až tak dlouhá přestávka. Během léta je dobré zůstat fit a trénovat na motorce. Až teď ke konci, než jsem sem přijel, tak jsem měl čas na svou rodinu a přátele.“

Během volna jsi hodně trénoval na Supermotu, v čem je pro tebe dobré a jak pomáhá k motorce MotoGP?

„Supermoto je dobré kvůli tomu, protože je to motorka s velkým výkonem na malé trati, takže když jste na malé motokárové trati, tak cítíte, že nemáte na motorce čas na odpočinek a na motorce MotoGP na velké trati také nemáte čas na odpočinek, takže je to dobrý kompromis. Můžu také používat pneumatiky Michelin, které nejsou stejné jako v MotoGP, ale duch je stejný.“

Hodně se nyní věnuješ tréninku dětí, je tu už nějaký talent do budoucna?

„Těžko říct, jestli nějaký talent, ale cílem této školy ve Francii je dát dětem příležitost závodit a ukázat jim, že když chtějí závodit, tak se musí učit, jak jezdit. Samozřejmě, že musí vydat nějaké peníze, ale jde hlavně o to, že i s malými penězi mohou být závodníci, a pokud budou dobré, tak jim můžeme pomoci. Chceme jim dát příležitost a ukázat, že závody motorek jsou dobrým sportem.“

Změní se díky tobě tahle situace?

„Myslím, že je to možné. Potřebuji vyhrát v MotoGP a být ve vedení, abych dal motivaci dětem a všem ve Francii. Vidím, že když zajedu v MotoGP dobrý výsledek, tak Francouzi jezdí na závody. Není to ale jen vítězství jednoho závodu, musíme na to tlačit několik let, jít na to krok za krokem a přivést do motorek více vášně.“

Nyní se přesuňme sem do Brna, jak se ti tahle trať líbí?

„Je to pro mě dobrá trať, která mi vyhovuje. Mám na ni dobré vzpomínky, nějaká vítězství v Moto2 a také pole position. Rozložení trati je docela dobré, není ve stylu, že by byla velmi rychlá a poté velmi pomalá, všechny zatáčky jsou konstantní. Doufám, že si to tu s MotoGP užiji, protože je také dobrá pro Yamahu. Neočekávám něco neuvěřitelného, ale myslím si, že pokud všechno půjde dobře, tak mohou přijít dobré výsledky.“

Které místo na této trati máš nejradši? Kde se ti nejlépe předjíždí?

„Je jich docela dost. Začněme hned u první zatáčky, vlastně kdekoliv, kde brzdíte, tak je možné předjíždět, takže je tu několik dobrých míst.“

Zkusil sis někdy projet i starý okruh?

„Ne, ale závodil jsem tady na minibikové dráze, v letech 2004, 2005 a 2006. Takže už jsem tehdy závodil v Brně, ale na této malé trati.“

A chtěl bys ten starý vyzkoušet?

„Myslím, že jsem ho jednou projel s taxíkem a viděl jsem starý start, kde je stará boxová zeď a řídicí věže, takže ho trochu znám.“

Navštívil jsi i jiná místa v ČR než jen Brno?

„Moc ne. Pamatuji si, že když jsem byl malý, tak jsem navštívil Prahu. Brno je vždycky jediným místem, které navštěvujeme, ale znám jen okruh.“

Umíš něco česky?

„Jo, děkuji a ahoj, takže toho moc není.“

Jaké jsou tvé cíle do druhé poloviny sezóny?

„Rád bych byl několikrát na stupních vítězů. Myslím, že je to možné, protože motorka je dobrá a tým také. Zatím nevyužívám 100% motorky, takže postupně se zkušenostmi a až využiji motorku na 100%, tak můžu být na pódiu, takže tohle je cíl pro druhou polovinu sezóny.“

Pamatuješ si svou první motorku?

„Moje první motorka byla pitbike PW50 a bylo mi devět let, takže jsem byl docela starý, protože ostatní děti začínají kolem pěti šesti let.“

Jaký přestup na motorku byl pro tebe nejtěžší, prošel jsi od začátků přes Rookies Cup, Moto3, Moto2 až po MotoGP.

„Je to dlouhá doba. Strávil jsem spoustu času na stopětadvacítce a pak jsem v této třídě bojoval o titul. Pak přišlo Moto2 a první rok byl dobrý, ale pak druhý a třetí rok v Moto2 byly těžké. Měl jsem spoustu problémů a také pochybností, zda to můžu jezdit nebo ne. Takže být mistrem ve 125 ccm a pak v Moto2, to pro mě byly ty nejtěžší momenty.“

V závodech Grand Prix jsi už spoustu let, na co nejraději vzpomínáš?

„Je to spousta let, takže mám hodně dobrých vzpomínek. Například dobře si pamatuji Malajsii z roku 2011, kdy jsem bojoval o titul a dojel jsem před Terolem, takže jsem měl šanci bojovat o titul až do posledního závodu. Pak to byl také druhý titul. To si myslím, že mi přineslo ty největší emoce, opět v Malajsii. Byla to spousta tlaku během celého roku a v Malajsii jsem mohl vyhrát titul, to si myslím, že byl asi nejlepší moment.“

Proč jsi šel do silničních závodů a ne třeba do motokrosu?

„Protože jsem rád čistý, takže proto jsem nechtěl motokros. Měl jsem zkušenosti s PW, s Yamahou 50, na asfaltových tratích, takže jsem se na tom učil a také jsem se na nich cítil lépe. Nyní jsem jemnější jezdec a na ostatní musíte být silnější.“

Máš doma i motorky na běžnou silnici?

„Jen skútr, ale skútr třístovku, takže na něj potřebuji řidičák. Je dobré, že má spoustu místa pod sedlem a je jednoduchý do města.“

Na co myslíš na startovním roštu před startem?

„Jen se soustředím na to, co mám dělat. Abych dobře odstartoval, měl dobré místo v první zatáčce. To je to nejdůležitější, na co myslet, ale stejně moc nepřemýšlíte, jen se soustředíte na to, co máte dělat.“

Máš předtím zažitý nějaký rituál?

„Myslím, že ano. Jde o to, abych se soustředil a koncentroval. V neděli obědvám nějaké těstoviny ve stejnou dobu, pak si jdu odpočinout a pak obléknout do kombinézy. Myslím, že je to normální. Není to nic extra, ale myslím, že je to lepší pro koncentraci.“

Na helmě máš japonské sluníčko, proč?

„Protože je hezké a je to díky mému trenérovi, který když závodil v šampionátu v 90. letech, tak to byla doba, kdy sem přišla spousta japonských závodníků a jejich příběhy byly neuvěřitelné, stejně jako jejich motorky, a vyhrávali závody. To mi přineslo velkou vášeň pro motorky a také velký respekt k nim, takže to je důvod, proč to používám.“