Joan Mir vyhrál v roce 2017 titul mistra světa kategorie Moto3, loni závodil v Moto2, kde se několikrát dokázal probojovat na stupně vítězů. Jakmile dostal nabídku na závodění v MotoGP, dlouho se nerozmýšlel a přijal. Nechtěl zůstat několik sezón v Moto2. Tým Suzuki Ecstar tak pro tuto sezónu získala velmi talentovaného závodníka.

Co je na zimě nejtěžší, počasí nebo neaktivita?

„Myslím, že nejtěžší je neaktivita. Bez MotoGP vám něco chybí, závody, dokonce i když trénujete, tak to není stejné.“

Jak jsi během zimní přestávky trávil svůj čas?

„Není příliš mnoho volného času. Celé dny jsem trávil trénováním, připravováním se tak, abych až dorazíme do Sepangu, byl v dobré formě a mohli jsme mít dobrý test.“

Patříš mezi ty, kteří rádi utečou před sluníčkem nebo dáváš přednost horám?

„Od každého trochu. Hodně mám rád hory, ale mou vášní také vždy bylo moře, takže mám rozpolcené srdce!“

Řekni nám, jaké dárky jsi dostal na Vánoce…

„Několik jich bylo… Nechte mě přemýšlet… Jo, dostal jsem hlasového asistenta značky Google, což mi pomůže s domácími pracemi! Dala mi ho moje máma, takže každý den můžu být lépe organizovaný.“

Joan Mir

Joan Mir

Jaká je nejtěžší věc na návratu do práce?

„Je trochu těžké být mimo domov, ale mám štěstí, že můžu pracovat s tím, co mám rád, a proto s tím nemám problém.“

Koušeš si nehty při odpočítávání dnů do začátku mistrovství světa MotoGP 2019?

„Ano. Už chci opravdu začít a být zpátky v závodním procesu. Ale je dobré být trochu odpojen od dění a odpočinout si během zimy, dát si pauzu, analyzovat předchozí rok a lépe se připravit na nový rok.“

Řekni nám, jaký je tvůj cíl v nové sezóně…

„Učit se a závod od závodu se zlepšovat.“

Můžeš odhalit něco nového pro tuto sezónu? Něco o týmových barvách nebo kombinézách…

„Nemůžu toho říct mnoho. Můj design je opět ve vojenském stylu. Je to něco na způsob amerického námořnictví, mám tam nějaké nové věci a doufám, že to brzy budu moct všem ukázat.“

Odvážíš se nám říct, kolik kilo jsi přibral během prázdnin?

„Nepřibral jsem… No, ano, přibral jsem jedno, protože jsem potřeboval získat více svalů, ale stále musím získat další. Postupně přibírám.“

Joan Mir

Joan Mir

Co jsi mohl dělat během zimy, co většinou kvůli své profesionální kariéře neděláš?

„Byl jsem lyžovat, což je něco, co během sezóny nemůžete. A to je něco, co mě v zimě hodně baví. Také jsem byl se svou rodinou, to je velmi důležité.“

Když nejsi v MotoGP, nejlepší způsob, jak se zabavit, je…

„Být se svou rodinou.“

Lyže, nebo snowboard?

„Lyže.“

Krb, nebo topení?

„Krb.“

Jak moc ti chybí motocykl GSX-RR?

„Tak moc, tak moc…“

Jak moc si myslíš, že se motocykl během zimy v Hamamatsu změní?

„Doufám, že se moc nezmění, že zůstane stejný, a jestli se změnil, tak snad jenom ve výkonu a ne v rozměrech.“

Joan Mir

Joan Mir

Co bys chtěl od motorky GSX-RR v roce 2019?

„Chtěl bych spoustu koňských sil, dobré brzdy, dobré zatáčení… od každého něco! Nezkoušel jsem další verze GSX-RR, ale první kontakt, který jsem s prototypem na rok 2019 měl na konci loňského roku, mi dal dobrý pocit a byl jsem spokojený s tím, jak jsem si vedl.“

Pojmenoval jsi někdy svůj motocykl? Uděláš to letos?

„Ne, nikdy jsem motorce nedal jméno. Nevím, musím o tom přemýšlet, uvidíme…“

Co je na řízení GSX-RR nejúžasnějšího?

„Myslím, že nejvíc úchvatné je, jaký má motocykl výkon a rychlost, kterou můžete s tímto motocyklem dosáhnout. Kvůli nízké výšce vypadá podobně jako motocykl Moto2, takže největší rozdíl je ve výkonu.“

Je pro tebe jako pro nováčka děsivé přijet na první závod bez úplné znalosti motocyklu?

„No tak, to vás nevyděsí! Ale ano, hodně přemýšlíte o tom, jak si na motocykl zvyknete. Co dělá v každé kategorii největší rozdíl, je schopnost rychlé adaptace na motocykl a na pneumatiky… a také musíte zjistit, jak královská kubatura funguje. Také musíme analyzovat, jakým stylem jezdí ostatní a jak se k nim dostat blíž.“

Lidé obvykle říkají, že nováčci nejsou pod žádným tlakem. Umožňuje ti to „vplížit se“ tam jako outsider?

„No, tvrzení, že nováčci nejsou pod tlakem, nemusí být pravda… Vždycky jste pod nějakým tlakem, vždy je něco, kvůli čemu jste nervózní. Ale je pravda, že každý nátlak je špatný, ale má to také pozitivní stranu, která vám pomůže se postupně zlepšovat, je to něco, co cítíte v žaludku a tlačí vás to, abyste se zlepšovali. A ano, jste trochu schovaní, protože nikdo nemá od nováčků tak velká očekávání jako od zkušených jezdců, a to je to, v čem musíme ukázat, že nemají pravdu…“

Joan Mir

Joan Mir

Když se na to podíváš realisticky, jaký je tvůj cíl na sezónu 2019?

„Když se na to podívám realisticky, tak cíl na tento rok je stále se zlepšovat, začít dobrým výkonem v Kataru a skončit sezónu tím, že se závod od závodu budu zlepšovat. Musím si zvyknout na motocykl, na tým, na celou kategorii a začít snižovat ztrátu na jezdce na čele. To je nejdůležitější.“

Po dvou testech, které jsi s týmem absolvoval, v jakých oblastech se z technického hlediska můžeš zlepšit?

„Pravdou je, že testy byly opravdu dobré, bylo to lepší, než jsem očekával, byl jsem s motocyklem spokojený a dokázal jsem jet velmi dobře. Nemyslím si, že existuje nějaká oblast, ve které se musím hodně zlepšit, prostě maličkosti v každé oblasti, protože jsme neztráceli mnoho času v jedné konkrétní oblasti, ale trochu v každé části. Nicméně, obecně bylo všechno velmi dobré.“

O jakou radu bys požádal svého týmového kolegu, který je v královské kubatuře zkušenější?

„Jistě, že má spoustu tipů, které mi může dát, ale ne každá rada se dá použít, protože vychází ze zkušeností, kterými si sám prošel. Nemyslím si, že můžu jet rychle mávnutím kouzelného proutku – je potřeba čas, zkušenosti a hodně práce.“

Alex Rins: „Myslím, že teď jsme připraveni na vítězství“

Alex Rins: „Myslím, že teď jsme připraveni na vítězství“

Neděle byla ve znamení představení dalšího týmu a tentokrát byl na řadě tým Suzuki Ecstar. Při této příležitosti byli vyzpoví...

Číst článek