Při posledním závodě letošní sezóny MotoGP ve Valencii nepotřeboval Marc Marquez z týmu Repsol Honda útočit na vítězství, stačilo mu dojet do 11. místa. To ale není jeho styl a šanci vyhrát si nechtěl nechat ujít ani tentokrát. Proto se celou dobu držel v přední skupině a nakonec zaútočil na Johanna Zarca. V tu chvíli se snažil udržet na čele a přehnal svůj nájezd do první zatáčky, šel tvrdě na brzdy a na přední kolo to bylo moc. Nicméně i když už by spousta ostatních lidí spadla, on dokázal tlačit proti limitům gravitace a dal všechno do toho, aby se v sedle motorky udržel. To se mu podařilo a předvedl jeden z dalších téměř jistých pádů, které ale nakonec dopadly dobře. A co k tomuto okamžiku Marc říká?

„Když jsem se dostal do zatáčky, tak jsem viděl, že jsem do ní najel moc rychle, ale myslel jsem si, že to dobrzdím a projedu ji, ale poté „bum!“ Držel jsem svou váhu loktem! Použil jsem loket a koleno, abych to vyrovnal, a myslím, že mi také pomohli fanoušci, abych se dostal zpátky na motorku.“

Poté, co se vrátil do sedla motorky, si udělal rychlý výlet do kačírku, kde mu pomohl i trénink na motokrosové motorce. Nyní MotoGP uvolnilo několik zajímavých dat z tohoto momentu…

30 metrů

Marc Marquez na tiskové konferenci po závodě uvedl, že se obával toho, že ho bude chtít Johann Zarco předjet zpátky. To kvůli tomu, že Johann patří mezi velice agresivní jezdce ve startovním poli, navíc chtěl získat první vítězství v královské třídě MotoGP. Marc Marquez kvůli tomu brzdil později, konkrétně začal o 30 metrů dál, než předtím.

50 metrů

I když sklouznutí předního kola v přenosu trvalo okamžik, ve skutečnosti se přední kolo Marcovy Hondy klouzalo 50 metrů a v tu chvíli se vše snažil zachránit pomocí kolena a loktu.

64°

Maximální úhel náklonu byl v tu chvíli 64°, kdy k téměř jistému pádu už chybělo opravdu málo.

153 km/h

Taková byla nájezdová rychlost Marca Marqueze do první zatáčky.

4 pozice

Marc Marquez se po tomhle kousku propadl z vedení jen na 5. místo.