Při Grand Prix České republiky v Brně museli v závodě královské třídy MotoGP krátce po startu jezdci postupně vyměnit motorky, protože začala trať rychle usychat. Zde došlo k incidentu, kdy z boxů vyjížděl Aleix Espargaro a naopak ke svým mechanikům zajížděl Andrea Iannone, který s motorkou spadl přímo na pit lane. Od té chvíle se začalo intenzivně mluvit o bezpečnosti při těchto výměnách, zasedala bezpečnostní komise a také jezdci přicházeli se svými nápady.

Nakonec se usnesli na pravidlu, že budou motorky pro výměnu připraveny v úhlu 40° od hranice boxu (příjezd i výjezd) a že se zavede signalizace od mechanika, který má větší přehled o dění v boxové uličce. Na zemi je navíc cedule s čísly jednotlivých závodníků, aby lépe viděli, kde mají zajet do boxů. Na pit lane se také může pohybovat méně lidí – jezdec potřebuje jen tři mechaniky: jednoho na chycení přijíždějící motorky, druhého na držení druhé motorky a třetího, který drží značku. Přijíždějící motorku by měli navíc co nejrychleji zatlačit do boxů, aby tu bylo stále co nejvíce místa.

Tento systém se postupně testuje během pátečních odpoledních tréninků a také při warm upech. Ne jinak tomu bylo při Grand Prix San Marina a riviéry Rimini v Misanu. Tam jsou navíc prostory boxů jednotlivých týmů menší, takže je tu zároveň menší prostor pro tyto výměny. K tomuto systému se vyjádřili oba jezdci týmu Ducati Andrea Dovizioso a Jorge Lorenzo.

„Původní systém flag-to-flag byl trochu chaotický kvůli velikosti pit lane. Pokud jsou boxy menší, pak je to složitější. Kromě toho jsem jednou zajel do špatného boxu…“ směje se Andrea Dovizioso. „Řekněme, že výjezd z boxů je nebezpečnější. Zatím se udržuje pravidlo ze Silverstone, u kterého je přímější výjezd zpátky na pit lane a pak musíte víc zatočit. Na suchu je to v pohodě, ale na mokru to bude složitější kvůli menší přilnavosti. Musíme na tom dál pracovat, abychom nalezli co nejméně nebezpečné řešení. V bezpečnostní komisi o tom budeme ještě mluvit. Bylo důležité si to v Misanu vyzkoušet, abychom o tom mohli dál diskutovat a správně to vyhodnotit,“ dodává Dovi.

„Myslím, že nájezd do boxů je víceméně stejný jako předtím, ale hlavní výhodou je podle mého názoru mechanik, který rozhoduje, kdy zvedne značku a kdy vyjet ven,“ říká Jorge Lorenzo. „Jako jezdec nemáte možnost vidět, kdo do boxu přijíždí. Navíc tu byla spousta lidí. Nyní je tu mechanik, který toho kolem vidí víc, sleduje provoz a sám se rozhodne, kdy značku zvedne. Myslím, že tahle věc je bezpečnější než předtím. Výjezd jezdců z boxu je teď klidnější,“ uzavírá Jorge Lorenzo.