Francesco Bagnaia pochází z italského Turína. Když byl malý, tak mu jeho sestra dala přezdívku Pecco, a časem se tahle přezdívka uchytila v motocyklovém světě tak, že teď už mu novináři ani fanoušci většinou neřeknou jinak.

Bagnaia sbíral úspěchy už od útlého věku. V roce 2009, když mu bylo 12 let, vyhrál Evropský šampionát v Minimotu. Následovala účast v CEV Moto3 a také se stal členem akademie VR46, což je akademie Valentina Rossiho na podporu mladých talentů.

Debut v mistrovství světa Moto3 zažil v roce 2013, kdy jezdil pro tým San Carlo Team Italia. V tom roce ale žádný výrazný úspěch nepřišel. Více o sobě dal vědět o rok později, když se přesunul na motocykl KTM a do týmu SKY Racing Team VR46. V několika závodech už se fanouškům nadějně předvedl a jeho nejlepším výsledkem bylo 4. místo. Jeho sezóna 2014 byla ale lehce ovlivněna zraněním.

Francesco Bagnaia, Juanfran Guevara a Jorge Martín v roce 2015

Francesco Bagnaia, Juanfran Guevara a Jorge Martín v roce 2015

První pódium v Moto3 získal v roce 2015. Závodil pro tým Aspar, jel na motocykl Mahindra a jeho týmovými kolegy byli Juanfran Guevara a Jorge Martín. To jedno pódiové umístění získal ve Velké ceně Francie, kde byl 3. O Top 5 bojoval také v dalších závodech, ale ve druhé polovině roku jeho výkonnost poněkud klesla. V roce 2016 pokračoval ve stejném týmu a na stejném motocyklu. Tentokrát už o sobě dával vědět mnohem více. Zvítězil v Assenu a stal se historicky prvním jezdcem, který vyhrál závod mistrovství světa na motocyklu Mahindra. Později během sezóny ještě přidal vítězství v Sepangu. Kromě toho získal také jedno druhé místo a třikrát byl třetí. Celkově mu v sezóně patřilo čtvrté místo.

V roce 2017 vstoupil tým SKY Racing Team VR46 do kategorie Moto2 a jako jednoho ze svých jezdců si vybral právě Pecca Bagnaiu. Bagnaia se jim odvděčil tím, že na motocyklu Kalex získal pódiové umístění hned ve čtvrtém závodě sezóny. Byly to první stupně vítězů jak pro něj, tak pro celý tým v kategorii Moto2. Během sezóny získal Bagnaia dvě druhá místa a dvě třetí místa, mezi nejlepšími se však pohyboval pravidelně a celkově mu v šampionátu patřilo 5. místo. Právem mu tak patřila cena pro nejlepšího nováčka Moto2 sezóny 2017.

Francesco Bagnaia

Francesco Bagnaia

V roce 2018 pokračoval na stejném motocyklu a ve stejném týmu. Jeho cílem bylo dostat tým SKY poprvé v Moto2 na nejvyšší stupínek a třeba i zabojovat o titul. Na nejvyšší stupínek dostal tým hned v prvním závodě sezóny v Kataru. Získal tedy první vítězství nejen pro sebe, ale pro celý tým. Na nejvyšší stupínek se postavil také v USA, Francii, Nizozemsku, Rakousku, San Marinu, Thajsku a Japonsku. K tomu přidal druhé místo v Aragónu a třetí místa ve Španělsku, České republice a Malajsii. Z pole position startoval do závodů ve Francii, Nizozemsku, Rakousku, San Marinu a Japonsku. Pole position získal také ve Velké Británii, ale tam se nakonec závod nekonal.

Do cíle dojel zatím ve všech závodech, jeho nejhorším umístěním je 12. místo ze závodů v Německu a Austrálii. Pecco Bagnaia drží neuvěřitelnou sérii v konzistenci, protože do cíle dojel i všechny závody loňské sezóny, takže to je 35 závodů v řadě za sebou dojetých do cíle. Jeho poslední výpadek byl ve Valencii 2016 na motocyklu Moto3. Znamená to tedy, že v Moto2 ještě nezažil, jaké to je nedokončit závod.

První šanci na zisk titulu 2018 měl už v Austrálii, ale tam se mu nedařilo. Měl ale štěstí, že se nedařilo ani jeho soupeři Miguelovi Oliveirovi, takže Bagnaia měl po tomto víkendu náskok 36 bodů a velkou šanci získat titul v Malajsii. Oliveira dojel druhý, Bagnaia o místo za ním, ale to mu bez problémů stačilo. Nyní má náskok 32 bodů a do konce sezóny zbývá už jen jeden závod, ve hře už je tak jen 25 bodů. Italskému jezdci už tak titul nikdo nevezme. Stal se druhým jezdcem z akademie VR46, který získal titul v kategorii Moto2, jen o rok později, kdy se z titulu radoval Franco Morbidelli.

Francesco Bagnaia

Francesco Bagnaia

Na konci sezóny 2016 dostal od týmu Aspar jako poděkování za skvělou práci a jako dárek za vítězství v závodech Moto3 test na motocyklu Ducati, který tento tým používal v kategorii MotoGP. Stalo se tak v listopadu ve Valencii po skončení sezóny. Další šanci na jízdu na motocyklu MotoGP bude mít už za pár týdnů. Stane se z něj totiž jezdec královské kubatury. Už na začátku této sezóny bylo oznámeno, že podepsal smlouvu s týmem Pramac Ducati, jejichž barvy bude hájit v letech 2019 a 2020. Po Morbidellim tak bude druhým jezdcem Rossiho akademie, který vstoupí do MotoGP a bude na trati bojovat proti svému učiteli. Ještě před tím ho ale čeká závěrečný závod sezóny 2018 v Moto2, který se pojede ve Valencii.