Některé nové díly se samozřejmě daly očekávat a jiné byly i oficiálně oznámeny. Výrobci si přesto dokázali připravit několik překvapení, a v případě Ducati, i naprostých záhad, nad kterými si momentálně láme hlavu nejeden technicky zapálený fanoušek.

Ducati

Začněme s výrobcem, který v součtu časů za všechny tři dny obsadil hned první čtyři pozice. U Ducati nikdy nešetřili s inovacemi a poslední den tovární i satelitní tým vyjel na trať s novými kapotážemi. Ducati navíc přivezla nový rám, který Andrea Dovizioso porovnával s tím předchozím. Danilo Petrucci zkoušel nové palivové nádrže, zatímco Jack Miller a Francesco Bagnaia testovali nádrže Jorge Lorenza z loňského roku.

Nádrž Jorge Lorenza na motocyklu Jacka Millera

Ale to není vše. Na brýlích Ducati se objevil záhadný „přepínač“, o kterém se spekuluje, že slouží k zamykání vidlic ve spodní poloze pro lepší start ala supermoto. Podobná věc se již před lety objevila například v BSB, takže to není na silničních motorkách nic neznámého. Někteří novináři si ale myslí, že je to ovladač zadního tlumiče. A nebo že to má dokonce něco společného s „krabicí na salát“, jak se přezdívá neméně tajemné části podsedlové kapotáže Ducati, která je rok od roku větší. V té se podle nejčastější teorie skrývá tlumič vibrací. Jezdci Ducati na otázky ohledně tajemného přepínače odmítali odpovědět. Přepínač sice prý při testech používali, ale vůbec netuší, co dělá. Takže záhada nad záhady.

Co tohle může dělat?

Yamaha

Valentino Rossi i Maverick Viñales testovali nové kapotáže. Rossi je zkoušel hned první den, zatímco u Viñalese přišly na řadu až ten poslední. Yamaha se v průběhu zimy zaměřovala především na motor, na který si jezdci nejvíce stěžovali, ale Rossi i Viñales potvrdili, že v Sepangu měli k dispozici pouze jednu jeho variantu. Což by mohlo naznačovat, že se Yamaha již rozhodla, který motor v roce 2019 použije. Doufejme, že správně.

Yamaha je zepředu čím dál hezčí…

Honda

Honda v Sepangu testovala předělané koncovky výfuku a nové kapotáže, ve kterých byl změněný oproti loňsku tvar nádechu motoru. Japonský výrobce zkoušel i novou specifikaci motoru, ale největší pozornost přitáhlo něco jiného. I na motocyklech Honda se objevila v podsedlové části „krabice na salát“, která byla dosud doménou Ducati.

Stefan Bradl

Stefan Bradl

Suzuki

Stejně jako většina jezdců, Alex Rins i jeho týmový kolega Joan Mir zkoušeli nové kapotáže na motocyklech Suzuki. K tomu testovali i různé rámy a během tří dnů, které předcházely oficiálnímu testu, měli testovací jezdci Suzuki Sylvain Guintoli a Takuya Tsuda namontované dvojité výfuky.

Suzuki se s křídly pořádně rozmáchla

KTM

Rakouská továrna si do Sepangu přivezla několik specifikací motoru. K tomu spoustu dalších dílů, jako karbonovou kyvku, nové kapotáže, karbonové přední vidlice a nový podsedlový rám. Johann Zarco zkoušel jinou sedačku v zájmu lepší adaptace na svoji novou motorku.

Johann Zarco

Aprilia

Aprilia v Sepangu testovala kompletně novou motorku, která byla trochu překvapivě mnohem podobnější specifikaci z roku 2017 než té loňské. Navíc byly Aprilie na trati viděny s karbonovou kyvnou vidlicí.

Aleix Espargaró

Aleix Espargaró