Jak byste celkově test zhodnotili?

Jakub Smrž: „Já jsem určitě maximálně spokojen! Tým šlapal na jedničku, stejně jako všichni jezdci. Jen nás trochu pozlobilo počasí a chybí nám víc času na suchu.“

Karel Hanika: „Celkově rozhodně pozitivně, jelikož naše pocity i výsledky byly dost dobré. Vyzkoušeli jsme na vodě spoustu věcí. Jediné, co nám chybí, je trochu času na suché trati. Já objel asi jen čtyři kola na polosuché trati a kluci na tom byli podobně.“

Matěj Smrž: „Dobré to bylo, až na počasí. První den jsme jezdili jen na vodě a druhý den se jezdilo na osychající trati. Na konci bylo sucho, ale se slicky to bylo tak na jednu jízdu na pár kol. Test se vydařil a jsem rád, že jsme tam byli.“

První den jste začali na vodě, jak to šlo?

Karel Hanika: „Ano, na vodě jsme jezdili dost a moc mě to bavilo. Trať má velmi dobrý grip a dá se díky tomu využít skvělý potenciál našich pneumatik Bridgestone. A jelikož kdokoli z nás čtyř byl na trati a my se pořád pohybovali kolem Top3 -5, tak to dokazuje o naší rychlosti v těchto podmínkách.“

Jakub Smrž: „Na vodě to šlo skvěle. Všichni jezdci jsme byli neustále v Top5, na čemž nesou hlavní podíl gumy Bridgestone. Jel jsem s nimi na vodě poprvé v životě a ten grip jsem nechápal!“

Matěj Smrž: „Bylo to výborné, pneumatiky měly skvělý grip. Nejen teda, že jsme dobří jezdci a máme perfektní tým (smích), ale pomohly tomu i gumy. Všechno musí ladit a první den se povedl, měli jsme z toho radost.

Druhý den už to nebylo takové, protože jsme jezdili méně. První polovina dne propršela, takže se tolik nejezdilo. Nejdřív jsme si mysleli, že to zabalíme, ale nakonec to začalo osychat a nakonec jsme se na trati všichni vystřídali.“

Co všechno jste zkoušeli? Měli jste nějaké technické problémy nebo vše fungovalo, jak má?

Karel Hanika: „Zkoušeli jsme samozřejmě různou geometrii a jiné věci v nastavení. Bylo to hodně ovlivněné tím počasím, takže jsme nemohli vyzkoušet vše. Tentokrát jsme žádný zásadní problém naštěstí neměli a mohli jsme maximálně využít čas na trati.“

Jakub Smrž: „Vzhledem k tomu, že se jezdilo skoro jen na vodě nebo na osychající trati, nebyla příležitost něco zásadního zkoušet. Takže jen drobné změny na podvozku a geometrii a hlavně výdrž mokrých gum. Měnili jsme jeden motor, který už měl za sebou jeden závod 24h a začal vydávat divné zvuky. Ale jinak absolutně bez problémů.“

Matěj Smrž: „Vyzkoušeli jsme dost věcí. Všechno fungovalo perfektně. Viktor připravuje na závod nějaké nové věci a chce postavit jednu novou motorku. Nějaké věci naplánované jsou, ale v zásadě se nic měnit nebude. Spíš chceme zůstat při tom, co máme vyzkoušené. Myslím si, že není důvod dělat nějaké zásadní změny.“

Matěj Smrž

Všichni si musíte zvykat na pneumatiky Bridgestone, jak fungovaly?

Karel Hanika: „Jak už jsem zmiňoval, tak na vodě fungovaly úžasně. Na suchu budeme muset ještě upravit nastavení, abysme dokázali jet rychle, ale především potřebujeme najet kola.“

Jakub Smrž: „Mokré gumy, které jsme jeli skoro pořád, tak naprostá paráda. Na suchých jsme nenajeli skoro nic, takže ještě neumíme posoudit. Navíc je stále pár věcí, které musíme poladit na motorce.“

Matěj Smrž: „Musím říct, že Bridgestone na vodě fungují úplně úžasně. Na tom jsme se shodli všichni, že jsme takový grip na vodě ještě nezažili. Jestli někdo chce jet palbu na vodě, tak ať si koupí tyhle pneumatiky, protože zrychlí asi o 10 vteřin na jedno kolo.

Nyní jste byli v plné jezdecké sestavě ve čtyřech, shodl se s vámi i Sylvain Barrier?

Karel Hanika: „Sylvain je skvělý pilot, který má hodně zkušeností jak s BMW, tak s Endurance. Proto je velký přínos, dobře zná trať v Le Mans a skvěle zapadá do našeho týmu.“

Jakub Smrž: „Určitě, ve všem jsme se shodli. Sylvain má hodně zkušeností s BMW a hlavně v Le Mans, navíc je to fajn kluk. Jezdecky jsme parádní sestava a už teď dobrá parta. Všichni jsme jeli hodně vyrovnaně, což je pro vytrvalostní závod dobré.“

Matěj Smrž: „Jsme skvělá parta, všichni jsme jezdili podobné časy. To si myslím, že je super. Samozřejmě, že když Sylvain vyjel na závěr na suchu, tak byl z nás nejrychlejší, ale to se dalo předpokládat, když je tam doma.“

Výsledkově se vám dařilo, povzbudilo vás to před závodem?

Jakub Smrž: „Bylo super být vepředu, ale převážně jen na vodě, což nemá úplně vypovídající hodnotu a ještě máme co zlepšovat. Takže určitě jsou pocity skvělé, povzbuzující úvod, ale čeká nás hodně práce a hlavně hodně dlouhý závod, kde se může stát cokoliv.“

Karel Hanika: „Určitě je dobré držet se na předních příčkách, protože víme, že můžeme porážet týmy, které už toho hodně v EWC dokázaly.“

Jak hodnotíte soupeře?

Karel Hanika: „Soupeři jsou velmi silní, takže nebude vůbec jednoduché s nimi bojovat. Tovární týmy mají skvělé piloty a velkou rychlost, ale máme na ně.“

Jakub Smrž: „Já tam znám jenom pár kluků a samozřejmě je tam hodně dobrých jezdců a hodně jezdců, kteří mají v EWC hodně zkušeností. Navíc hodně zkušené týmy. Ale náš tým Mercury Racing je s nimi, co se zázemí a profesionality týče, naprosto rovnocenný, jsme úžasná parta a motorku ještě polepšíme a pak už jen uvidíme, co se stane a nestane :-).“

Jak se vám líbí trať v Le Mans, máte ji rádi?

Karel Hanika: „Já mám Le Mans moc rád, je to skvělá trať a atmosféra při závodě je neskutečná.“

Jakub Smrž: „Já tam odjel nějaké závody v GP, pak jednu 24ku a teď jsem tam byl po 11 letech. Ale je to okruh, který se mi líbí a těším se tam.“

Matěj Smrž: „Kluci už tam jeli, Sylvain je tam doma, ale já jsem v Le Mans nikdy nejel. Okruh je skvělý, už po prvním dni jsem začal říkat, že je to pro mě jeden z mých nejoblíbenějších okruhů. Škoda, že jsem se tam pořádně nesvezl na suchu, že jsem si nevyzkoušel ideální stopu, protože na vodě se jede jinak. Určitě je to dobré pro závod, protože jet 24h závod na trati, kterou nemáš rád, není nejlepší. Shodli jsme se na tom s kluky, že tento okruh patří mezi oblíbené.“

A něco závěrem?

Karel Hanika a Kuba Smrž: „Jasně, hlavně nesmíme zapomenout poděkovat týmu, protože pracoval skvěle. Už se moc těšíme na závod.“

Matěj Smrž: „Myslím, že vše funguje, jak má, nebyly žádné velké pády. Kdyby to takhle dobré bylo při závodech, tak by to bylo super. Všichni děláme všechno proto, aby to bylo šlo, jak má. Teď máme týden volno a poté se tam od pondělí vracíme. Děkuji týmu, všichni odvedli skvělou práci a myslím, že to máme dobře rozjeté a přál bych si, aby to vydrželo, abychom si to mohli říct i za čtrnáct dní.“