Před pár dny jste testovali v Brně, jak byste to zhodnotili?

Karel Hanika: „Já bych to určitě hodnotil pozitivně, jelikož jsem letos poprvé seděl na motorce, takže jsem byl rád, že se naše banda zase potkala.“

Jakub Smrž: „Bylo hodně chladno, s čímž jsme ale počítali. Každopádně cílem bylo svézt se, zkusit si motorku bez ohledu na časy a to se povedlo. Takže spokojenost!“

Matěj Smrž: „Bylo to skvělé, akorát byla fakt zima. Ráno byla nula a asfalt měl jen 1°C. Odpoledne už to docela šlo, když bylo kolem 5 – 6°C. Hlavní, že jsme se všichni sjeli. Rozhodně bych to hodnotil pozitivně.“

Co bylo cílem testu, co všechno jste zkoušeli?

Karel: „Tak cíl byl víceméně jen se povozit a vyzkoušet motorky, ale také bylo docela důležité zkusit si pneumatiky Bridgestone, které letos pojedeme, plus nějaké další novinky na motorce.“

Kuba: „U mě šlo v první řadě osahat si EWC motorku před oficiálním testem v Le Mans, zkusit si pneumatiky Bridgestone (posledních 12 let jedu jen Pirelli) a ponastavovat si řídítka, stupačky a podobné drobnosti. Zároveň měli v týmu pár nových věcí k vyzkoušení.“

Matěj: „Potřebovali jsme vyzkoušet nějaké nové věci, novou nádrž a nastavení. To se nám podařilo. Je dobré, že test proběhl, protože kdybychom jeli bez tohoto testu do Le Mans, tak bychom tam ztratili hodně času a přišli o tréninky. I když byla zima a nejezdilo se perfektně, tak jsme vyzkoušeli motorku a doladili nějaké chyby.“

Dohodli jste se na nastavení? Kdo měl nejvíce výhrad?

Kuba: „Dohodli jsme se úplně v pohodě a motorka, na které jel Kája loni, tak nám všem seděla. Samozřejmě ještě budeme pracovat na samotném nastavení podvozku, ale to až dorazí nové věci.“

Karel: „Snažíme se o to, zatím to ideál není, ale myslím, že jsme na správné cestě. Nejvíc výhrad má samozřejmě Mates. (smích)“

Matěj: „Myslím, že to bylo bez problému. U starší motorky nám geometrie moc nevyhovovala, takže jsme ji nastavili jako novou, která byla lepší. Všichni se shodujeme, i ohledně věcí, jako jsou stupačky, páčky, řidítka atd. Například u páčky zadní brzdy jsme se všichni shodli, že ji chceme výš. Bylo to perfektní, protože máme relativně podobné postavy a troufnu si říct, že máme i podobný jízdní styl. Díky tomu to není tak, že dva to chtějí nějak a jeden je zásadně proti. Jediné, co ještě nevíme, tak jak to bude s Barrierem, ale on je také vyšší, takže by to neměl být takový problém. Je dobré, že jsme všichni relativně stejně vysocí a nemáme nikoho o hodně menšího. Myslím, že to bude fungovat pro všechny stejně. Jsou mezi námi trochu rozdíly ve váze, ale u Superbiku se to dá zvládnout.“

Měřili jste si časy nebo šlo jen o pocit z motorky?

Kuba: „Orientačně časy víme, ale rozhodně jsme tam nebyli kvůli časům. A jak jsem už zmínil, byla opravdu veliká zima, takže na nějaké dobré časy to ani nebylo. Prioritně šlo o to svézt se, já poprvé na EWC motorce, Kája poprvé od loňské sezóny a Mates to samé.“

Karel: „Určitě byl na prvním místě pocit a jen to, že jezdíme, ale časy na datarecordingu jsme viděli a nebyly na ty složité podmínky vůbec špatné.“

Během testu se vám rozbila spojka, tím pro vás test skončil nebo jste to stihli ještě opravit?

Karel: „Abych to uvedl na pravou míru, tak mi trošku tou spojkou prošla ojnice, ale byl to starý testovací motor. A jelikož máme dvě motorky, tak jsme to pak dojezdili na té druhé.“

Matěj: „Pak už jsem jezdil já. Kluci jezdili ráno i odpoledne, já jsem začínal až po obědě, takže jsem pak jezdil déle. Na druhé motorce nefungovala elektronika, nějaké drobnosti házely chyby, ale podařilo se to vyladit.“

Jaký byl pocit se vrátit na motorku po zimě?

Kuba: „Já už jsem absolvoval test s BSB týmem, takže jsem měl něco najeto. Ale motorka vytrvalostních závodů je jiná a musel jsem si trochu zvykat. Navíc jsem měl respekt k Bridgestone gumám, které neznám. Ale mile mě překvapily a nebyl jediný problém!“

Karel: „Já jsem moc rád za ten test. Potvrdil jsem si, že tým i já jsme dobře připraveni na sezónu. Moc děkuji týmu za skvělou spolupráci!“

Matěj: „Bylo to dobré, úplně bez problému. Týden předtím jsem byl ve Valencii s kamarádem, takže jsem se tam na volném ježdění svezl pár kol na jeho motorce. Tím, že pořád cvičíme a něco děláme, tak to nebyl problém. Samozřejmě, že jízda na motorce je nejlepší, to nic nenahradí. Motokrosovou motorku nemáme, ale máme v plánu jezdit od půlky dubna v Písku na motardech spolu s naší dětskou akademií. Supermoto je dobrým kompromisem mezi motokrosem a silnicí a je relativně bezpečné, určitě se nechci před Le Mans zbytečně zranit.“

Čeká vás ještě nějaký test?

Kuba: „Příští týden máme oficiální test v Le Mans, kam letím rovnou z BSB. Těším se, první test proběhl dobře a v týmu panuje skvělá atmosféra a všichni fungují bezchybně!“

Matěj: „V Le Mans testujeme v úterý a ve středu. Kuba s Barrierem tam přiletí po BSB, já s Kájou tam pojedeme v neděli a v Le Mans se sejdeme všichni čtyři. Máme super tým, všichni si rozumíme. Máme perfektního šéfa, mechanici jsou výborní, takže se na to těším.“

Bonus pro Kubu, teď tě čeká BSB, jak se těšíš?

„Vypadá to na špatné počasí, ale rozhodně se těším, že už budeme zase závodit. Letos to bude celkem nabitá sezóna, ale těším se nejen na BSB a druhý rok s PR Racing, ale i na první sezónu v EWC. Navíc v českém týmu a v úžasné jezdecké sestavě a i úžasné partě všech lidí, kteří v Mercury Racing jsou.“