Preview

Od 7. do 9. června se na německém okruhu Oschersleben představí účastníci vytrvalostních závodů šampionátu EWC. Po 8 hodinovém závodě u našich sousedů na Slovakia Ringu nás čeká další závod na 8 hodin.

Okruh Oschersleben slaví letos 21 let od prvního závodu, který se zde konal v roce 1997. Myšlenka na výstavbu tohoto motoristického stánku přišla už v roce 1995 a první 24 hodinový závod se zde jezdil v roce 1998. O rok později byl zařazen do světového šampionátu endurance. Od roku 2008 po změně formátu závodů se zde jezdí 8 hodinový závod, který se koná tradičně v sobotu.

Závodní okruh Oschersleben je dlouhý 3,667 km. Rekord, který má hodnotu 1:26,816, zde zajel během závodů Markus Reiterberger z týmu Penz13.com na motocyklu BMW S1000RR. Kvalifikační rekord má na svém kontě Broc Parkes z týmu Monster Energy YART Yamaha, který ho zajel v roce 2013 a má hodnotu 1:26,147.

Na prvním místě celkového pořadí přijíždí do Německa tým F.C.C. TSR Honda France, který v minulém závodě na Slovakia Ringu dotáhl náročnou osmihodinovku na třetím místě. Hodně bodů ale nasbírali při 24h Le Mans a s celkovým počtem 116 bodů mají nepatrný jednobodový náskok na druhý tým GMT94 Yamaha. Ti byli u našich slovenských sousedů na druhém nejvyšším stupínku o pouhých 31 sekund za vítězným týmem YART Yamaha.

F.C.C. TSR Honda France

F.C.C. TSR Honda France

Honda Endurance Racing je aktuálně v šampionátu na třetím místě se 101 body. Za nimi je už s větším odstupem čtvrtý tým WEPOL Racing by penz13.com, který ale v Oscherslebenu stejně jako na Slovakia Ringu nestartuje. Velkou šanci tak má prozatím pátý tým celkového pořadí, a to český Mercury Racing.

Mercury Racing

Mercury Racing

Tento kompletně český tým, který jede ve složení Jakub Smrž, Matěj Smrž a Karel Hanika, na čtvrté místo ztrácí 19 bodů, takže by se jim s trochou štěstí mohlo již tentokrát vymazat náskok týmu WEPOL Racing a přiblížit se na dosah celkovému čtvrtému místu v pořadí šampionátu.

Tradiční účastník světového šampionátu vytrvalostních závodů, slovenský Maco Racing, pronásleduje letos velká smůla a po zisku pouhých tří bodů jsou zatím na průběžném 32. místě. O další dvě pozice za nimi se na 34. místě se nachází nováček v tomto šampionátu, Extéria Eko Racing, český tým startující se slovenskou licencí.

To nejlepší ze závodu z roku 2017

Startovní listina

Pokračujte ve čtení na dalších kapitolách:

následující kapitola »Harmonogram