Závod 18:00

Po dvou a půl hodině závodu byl na prvním místě tým GMT94 Yamaha, druzí byli YART Yamaha a třetí F.C.C. TSR France.

Začalo drobně poprchávat a traťoví komisaři začali jezdce upozorňovat na déšť. Nevypadalo to ale na nic dramatického, spíše jenom drobnou přeháňku. To se vzápětí ukázalo, počasí se umoudřilo a nad okruhem začalo opět panovat horké slunečné počasí.

Bude pršet?

Bude pršet?

Po čtyřech hodinách byl stav závodu následující – na prvním místě GMT94 Yamaha, druzí YART Yamaha ztráceli pouhých 10 vteřin a na třetím místě byl tým SERT, který měl již ztrátu jednoho kola.

Tým SRC Kawasaki se po pádu propadl až na 19. pozici a na vedení měl ztrátu pěti kol, v závodu ale pokračoval.

V 19:03 se v boxech zastavil tým Maco Racing na svoji čtvrtou zastávku a dodržoval tak strategii maximální doby strávené na trati na jednu nádrž.

Mercury Racing se postupně vyšplhali na skvělé průběžné 6. místo. Maco Racing se posunul vpřed pořadím na místo desáté a Exteria Eko Racing se po nadějném začátku propadla na pozici padesátou. Nic ale nevzdávali a bojovali dál.

Ve 4:15 hodině od startu závodu došlo k havárii týmu April Moto, kteří se v té době pohybovali na desáté pozici. Motocyklu úplně chybělo přední kolo a další pokračování v závodě bylo velkou otázkou.

Ve 4:26 padá v první zatáčce z prvního místa Marvin Fritz z týmu YART Yamaha a motorka dostala opravdu hodně do těla. Na trať vyjel safety car.

YART Yamaha

YART Yamaha

Po čtyřech a půl hodinách závodu bylo pořadí následující:

  1. GMT94 Yamaha #94
  2. F.C.C. TSR France #5
  3. SERT (Suzuki Endurance Racing Team) #2
  4. TECMAS BMW #9
  5. Mercury Racing #21
  6. Bolliger Team Switzerland #8
  7. Yamaha Viltais Experiences #333
  8. Maco Racing #14
  9. Moto Ain CRT #96
  10. Wepol racing by penz13.com #13

Matěj Smrž byl nakonec narychlo povolán do týmu HRT 100 – HERTRAMPF RACING ENDURANCE 100 a závodu se tak zúčastní v celé jeho délce. Tým se v tuto chvíli pohybuje na 25. místě.

Polský tým Wójcik Racing Team odstupuje pro poruchu motoru. Jeli v něm oba bratři Szkopkové.

Wojcik Racing Team

Wojcik Racing Team

Zatímco jezdci kroužili za safety carem, musel tým GMT94 zajet do boxů, protože jim docházelo palivo, a bude muset čekat na další průjezd safety car. Na konci boxové uličky čeká spolu s týmem Exteria Eko Racing. Safety cary naštěstí krouží po trati dva, takže nepřijdou o celé kolo.

Mercury Racing

Mercury Racing

V tu dobu se slunce nad okruhem Bugatti již sklánělo nízko nad obzorem a blížil se pomalu soumrak a noční část závodu.

Pokračujte ve čtení na dalších kapitolách:

« předchozí kapitolaZávod na 24 hodin – startnásledující kapitola »Závod 21:00