Český Superbiková závodník Jakub Smrž shrnul první test, který se svým novým týmem Millsport Ducati absolvoval na okruhu Cartagena ve Španělsku. Jakub se tak po jedné sezóně, kterou strávil v sedle Hondy, opět vrací na svou oblíbenou značku Ducati. Právě s Ducati má Jakub spoustu let zkušeností z šampionátu WSBK, i když zde jezdil na motocyklu Ducati 1098, který se s novou Panigale dá asi jen velice těžko srovnávat.

Jakub v Cartageně testuje již od víkendu a o prvních dnech testů jsme vás informovali v tomto článku.

1689651_608091152608511_1573594827_n

Cartagena závěrečný den testů:

Jakub Smrž a tým Millsport Ducati ukončili první předsezonní test před rozběhnutím letošního šampionátu MCE Insurance British Superbike. Tým se sice teprve připravuje na svůj debut v této třídě, ale již teď se rychle dotahuje na ostatní zavedená jména v paddocku BSB Superbike.

Kuba se pojede svou druhou kompletní sezonu v šampionátu MCE BSB a již v předchozích dnech testování se dostal na časy kolem 1m:34, což ho dostalo před řadu z více zavedených jmen. Bohužel povětrnostní podmínky posledního dne testů trochu zbrzdily další progres, ale i tak tým končí testy v pozitivní náladě a s cílem dostat tuto sezonu Panigale konečně do konkurenceschopného stavu.

 Jihočeský pilot řekl: „Na mé Millsport Ducati jsme dnes vyzkoušeli řadu věcí, díky kterým se nám povedlo zlepšit se v některých oblastech, a získali jsme také další data pro příští testování. Dneska bylo docela větrno, takže zajíždět opravdu rychlá kola nebylo zrovna jednoduché. Zvládli jsme ale to, co bylo potřeba. Moje Panigale se teď lépe ovládá a s obutím SC0 jsme dosáhli daleko větší konzistence. S testováním jsem velmi spokojený a spolupráce s týmem je také skvělá. Teď máme nějaký čas na analýzu dat a přípravu postupu pro další testy. No a já samozřejmě budu pokračovat také v práci na mé fyzičce.“

1797316_10151986412068097_809675450_n

Celkově Jakub shrnul testy takto:

„Mám po prvních testech na Panigale týmu Millsport Ducati a i když jsem nevěděl co od toho čekat, jsem velmi spokojený. Měli jsme k dispozici 4 dny v Cartageně, kde jsem byl naposledy při ME ve třídě 125ccm, takže první den jsem si spíš oživoval trať a získával první poznatky s novou motorkou. Musím říct, že od první chvíle jsem měl z motorky velice dobré dojmy a rychle se dostal do „dvouválcového režimu“. Samozřejmě s přibývajícími koly a rychlejšími časy se začínaly objevovat nedostatky v nastavení, ale během čtyřech dnů jsme motorku hodně zlepšili, zkusili spoustu různých variant nastavení a dali dohromady základ nastavení pro další testy v Doningtonu. Ještě musím zapracovat na jízdním stylu, abych se víc přizpůsobil motorce a momentálně máme největší problém s přilnavostí na výjezdech a motorka se pak ze smyku zvedá na zadní kolo, což je další velká nepříjemnost. Ale nyní má tým několik týdnů čas projít data, konzultovat nedostatky s inženýry z Ducati a připravit změny na testy v Doningtonu a následně Snetteronu. Sice to nic neznamená, ale je pozitivní, že jsem zajížděl rychlé a konstantní časy a velice dobře se mi s novým týmem pracovalo, i když jsme nebyli v kompletní sestavě. Především bez technika přes pérování Öhlins, který určitě bude velkým přínosem. Jsem strašně rád zpět na Ducati, na které se cítím víc jako doma a už teď se těším na další testy a až začne sezóna!!!“

Testování shrnul také Kubův závodní inženýr Steve Wilf Moore:

„Tak a máme za sebou první test a náš tým začíná dobře klapat! Přidávám pár poznámek, protože se zdá, že to lidi zajímá a Kuba mě navíc poprosil sepsat něco pro jeho stránky. Byl to skvělý test. Ale nikdy to není snadné, když mechanici, inženýři a jezdec spolu testují poprvé. Celkem brzy se Kuba na Panigale cítil pohodlně a zkusili jsme hodně nastavení, abychom pochopili jeho jízdní styl. Pro tento test jsme se koncentrovali na základ nastavení geometrie podvozku, a jak mu vyhovuje nastavení plynu a motorové brzdy. Koncem druhého dne jsme už byli rychlejší, než byl náš cíl a tak jsme se zaměřili na zadní přilnavost a rozložení váhy, aby motorka nebyla neustále s předním kolem ve vzduchu a nějaké změny na zadním tlumiči pomohly. Pracovali jsme především s pro nás známou zadní gumou SC1, protože jsme nechtěli problémy s gripem zlepšovat pouze měkčí směsí. Soustředili jsme se hlavně na grip ve velkých náklonech a aby motorka nešla nečekaně do smyku a během smyku byla dobře kontrolovatelná. Ještě v tom máme co zlepšovat, ale když jsme přešli na měkčí směs, motorka fungovala lépe a Kuba zajížděl rychlé časy. Příští test s námi bude i Öhlins inženýr, takže se můžeme opravdu zaměřit na perfektní vyladění podvozku. Nyní nám ještě chybí výkon, ale na další test bychom měli mít hotové motory 2014.“