Všichni jezdci týmu si zlepšili dosavadní výsledky a domů jeli se slušnou porcí pohárů. Asi takto by se dal stručně shrnout víkend na maďarském Pannonia Ringu v podání týmu Extéria Racing, který si sebou dovezl hned 4 želízka v ohni. Jak se jezdcům dařilo a jak oni sami hodnotí své výkony?

Michal Fojtík, jezdec a manažer týmu

„Zase se nám povedlo o něco zrychlit. Jeden dílčí cíl máme za sebou a to 6s ztrátu na prvního v třídě na kolo.První závod se podařil, chvíli jsem byl i před Zbyňkem Čechem na čele v pořadí SMF, před koncem závodu mě ale Zbyňa předjel a  už mi nedal prostor na předjetí. Co se nepovedlo v prvním závodě se povedlo v druhém závodě, kdy už jsme ho porazili. Po víkendu jsem 5. v Alpe Adrii, 4. v IMRC a 2. v hodnocení SMF. Musím ještě hodně zapracovat na fyzičce a kvalifikacích a udržet stoupající tempo v závodech. Myslím, že naši partneři mohou být s našimi výkony spokojení a my makáme dál za dobrými výsledky!“

11221973_991459814220580_8018056456879542428_o

Radek Kubišta, jezdec

„Pannonia Ring – z osobních důvodů jsem bohužel nestihl páteční trénování a tudíž dojel až na pouhé 2 tréninky v sobotu a kvalifikaci – v tréninkách jsem se cítil docela fajn a zajel jsem časy podobné letošnímu maximu na Pannonia Ringu. Při přípravě na kvalifikaci jsme zjistili problém s jednou vidlicí, který ale do jejího fungování v kvalifikaci nijak podstatně nezasáhl a mě se podařilo zajet svůj osobní rekord na Pannonia Ringu a vyjet si 3. místo na startovním roštu. Nedělní závod byla již moje klasická klasika – propad po startu zhruba na 12. místo a následná prokousávačka do předu, bohužel v závodě v 5. kole přestala pravá vidlice fungovat téměř úplně a už jsem raději místo prokousáváni se v před zvolil taktiku dovést to nějak celé do cíle . To se povedlo na pátém místě celkově, třetím v Československém hodnocení a na druhém místě v Českém. Závod to byl moc pěkný, plný soubojů a tudíž helma plná smíchu:) Velké díky patří všem z týmu že mě dokázali perfektně na kvalifikaci a závod rozveselit a rozdovádět = jízda na 200% a naším partnerům, bez kterých by to nebylo vůbec možné.“

Stanislav Vaculík, jezdec

„Víkend na Pannonce začal vyzvednutim motorky po opravě na Slovensku. Po prvním záavodě, kdy motorka vypověděla službu a nechtěla se nechat točit jsem si žádné ježdění ani závody neužil. Do druhého závodu jsme teda vyrazili natěšení, že už bude všechno cajk a konečně se povozím. Sobotní ráno začalo s nervozitou jak vše bude fungovat, a ono … Fungovalo to a velmi dobře. Ted už záleželo jen na mně jak se s tím poperu. Po roční absenci a žádném tréninku to tělo kupodivu nezapomnělo a odrazilo se vše na časech který alespoň pro mně nebyly vůbec zlý.. V druhem tréninku padl dokonce osobáček, takže ledy povolily. Nedělní závod z desáté pozice začal dobrým startem, kdy sem se do první zatáčky dostal někde mezi třetím až pátým místem. Po par zatáčkách se rychlíci začali kolem mně přesypávat a pozice byla zase někde zpátky. Tahle mi i přes hodně klouzajíci zadek zůstala a vynesla mi stupně vítězů v podobě druhého místa v hodnocení SMF. Moc díky všem, co přidali k dílu ruce, gumy, materiál, drobné a osobní podporu!! Teď vše komplet zkontrolovat a už se jen těším na další akci!!“

11312686_839373142799008_5464670940568386088_o

Dominik Jůda, jezdec

„První velký závod i s Alpe a hlavně, zkouška nový motorky. Páteční tréninky mi vrátili zpět radost do ježdění, jelikož nový motocykl, Kawa zx6r, mi sedl víc než sem čekal. Už po 4 kole sem jel stejně rychle jako na předešlé motorce. Mám svůj osobitý styl ježdění a na ten se Kawa prostě hodí víc. Časy se neustále zlepšovaly a já si stále jezdil pohodičku a seznamovačku s novou motorkou. Ovšem, abych to nebyl já, měli jsme problémy s podvozek. Strašně odskakovalo přední kolo. Neváhali jsme a s mechanikem jsme nechali udělat repas s tím, že poté to bude nejdokonalejší na světě… Bohužel problém s podvozkem se mění od odskakování do velkých vibrací a mlácení mě do rukou.. Nebyl to standardní problém a nikdo si s tím moc nevěděl rady, takže velká práce s motorkou, nastavení a laborování. Než sem se rozkoukal, byl tu závod a podvozek stále zlobí… Start se celkem povedl, pár pozic dopředu a začla bitva, adrenalin až v očích, jelo se mi hezky, chytl sem se rychlé skupinky a jel sem. Zhruba ve 4. kole mě bohužel vytlačil do kačeru jeden jezdec.. Horko jako kráva, síly docházeli a přede mnou stála otázka, hecnu to a zabojuji? Nebo to už nedám…Dám do toho vše a zkusím to, nejsem tu, abych se tady jen vozil… Začal sem stahovat a zajíždět rychlé časy, postupně sem se začal prokousávat dopředu a to mi dodávalo tu trochu potřebné síly k tomu, abych se udržel na moto. Nakonec sem dojel v celkovým pořadí AA na 11 místě a v mé kategorii 1.slovák, kde se mi vyplatilo zabojovat a celkově 4 v IMRC..Škoda, málem sem stál na podium vedle Janose a Balazhe. Do nedělní závodu jsme zkusili rapidní změnu, měl jsem akorát nájezdový kolo na to, abych zjistil, zda to nějak půjde… Start se povedl ještě líp než v sobotu, šel jsem zhruba na 7. místo, tahal co sem šlo, ale bohužel mě brzdilo dosti pohupujcí zádní péro a driftování zádní gumy. Ke konci závodu sem zase zabojoval a dojel skupinku pár jezdců, kde se mi v posledním kole podařilo předjet Michala Chalupu, pořadí bylo téměř stejné jako v sobotních závodech, jen k tomu dodáno předjetí skvělého závodníka. Víkend hodnotím dost kladně, sice to bylo dost náročný a hodně laborování, ale snad nás to posunulo o kus dál… Tímto chci poděkovat mému kamarádovi a mechanikovi Vojtovi Navrátilovi z MotoXN, že mi neskutečně pomohl a udělal se mnou ten krok vpřed a také týmu za pomoc. Díky!“

Roman Staroba, jezdec

„Na Pannonia Ring jsem s týmem vyrazil pouze jako mechanik z důvodu přetrvávajícího problému s motocyklem, který se nepodařilo včas vyřešit. Příště už se snad zapojím i na trati! Jsem rád, že se nám podařilo přivézt tolik pohárů a budeme bojovat dal!“