Závěrečný závod Alpsko – jadranského šampionátu se konal v chorvatské Rijece na okruhu Grobnik. Před tímto závodem jsem měl slibný náskok 29 bodů ve třídě Superstock 1000.

Páteční tréninky byly pro nás hodně důležité, získal jsem hned od prvních tréninků velmi dobrou rychlost pro sobotní kvalifikaci a závod.  Páteční tréninky jsme uzavřeli s časem 1:31,5 na 1. místě v Superstock 1000.

Sobotní kvalifikace nám vyšla nad očekávání dobře, kdy se nám podařilo zajet velmi rychlý čas 1:29,6 a vybojoval jsem pole position do závodu, a to s náskokem 1,5 s na druhého Chorvata Renato Novosela.

Před závodem jsme měli složité rozhodování, jakou nasadíme zadní pneumatiku. Nakonec jsme se rozhodli pro tvrdší směs, abych byl silný v závěru závodu. Start do závodu jsem neměl ideální a propadl jsem se na 6. místo. Během prvního kola jsem se dostal na místo čtvrté. Více jak polovinu závodu jsem jezdil v závěru skupinky, která bojovala o vítězství, ale v momentě, kdy nám poodjel vedoucí závodník Svitok, tak už nebyl čas vyčkávat. Během kola jsem se propracoval na 2. místo a hnal jsem se za prvním Tomášem Svitokem. Tři kola před cílem jsem se dostal do vedení a to jsem nepustil až do cíle, kdy jsem si vyjel náskok téměř 5 sekund.

V neděli na závod nám dráha zmokla, ale nebyl to silný déšť, aby byly kaluže vody. V Rijece je velmi ostrý asfalt, což umožňuje i na mokrém povrchu používat suché pneu. Do závodu jsem startoval na suchých gumách jako většina soupeřů. Bohužel už při warm up lapu jsem dostal dvakrát velký kopanec, kdy jsem myslel, že už půjdu k zemi. Takže když jsem najížděl na rošt před startem, tak jsem věděl, že to je můj konec. Odstartoval jsem pátý, ale soupeři mě předjížděli, jako bych stál na místě. Propadl jsem se až na 10. místo. Hlava mi to prostě nebrala, jak můžou místní matadoři jet na suchých gumách tak neskutečně rychle. Do půlky závodu jsem se hodně trápil. Nakonec jsem se dostal aspoň do nějakého tempa a v závěru jsem urval alespoň 7. místo a zajel 4. nejrychlejší kolo závodu.

Co bylo ale pro náš tým nejdůležitější, že jsme vyhráli šampionát Alpe Adria i pro rok 2017 a povedl se nám hattrick, kdy jsme vyhráli Alpsko – jadranský šampionát i v sezonách 2015 a 2016.

Letošní sezona byla pro mě velmi výjimečná, protože jsem navíc před týdnem dokázal vyhrát šampionát Mistrovství republiky na přírodních okruzích v kubatuře nad 600.

Nyní nás ještě čeká za 4 týdny závod na Slovakia Ringu, kdy budeme bojovat o titul v Mistrovství České republiky, kde jsem zatím na 1. místě.

Závěrem bych chtěl moc poděkovat šéfovi týmu Pavlovi Roháčovi a všem našim reklamním partnerům, zejména firmě RP motosport exhaust tuning, která vyrábí výborné výfukové systémy, které používáme i pro tuto sezonu. Salovi, který je skvělý technik od pneumatik Dunlop. Dále bych chtěl poděkovat firmě APFREIGHT, Bazzaz, Smalt, Capit,Kili,D-HOLZ, Kulturní dům, Panský dům, Bonmoto, Autosklo Lassy, ISM, Město Havlíčkův Brod, PSI, Sebimoto, By Graphic Studio, Renocar, Bazény Skříšovský,Propagon, Provo, FAUR servis auto, všem členům týmu Roháč & Fejta, mému tátovi, který mi dělá mechanika, a všem našim fanouškům.