Triumph Daytona 675 patří k méně známým motocyklům mezi neznalými a neinformovanými lidmi. Tento sportovní stroj pochází ze severní deštivé Anglie a mezi jezdci si našel spoustu oblíbenců. Svojí popularitu má především díky své výsostné originalitě, na kterou se půjdeme právě teď podívat.

[nggallery id=23]

I když si řeknete, že vzhled je téměř totožný s ostatními sportovními motocykly podobných kubatur, není to zcela tak jednoznačné. Při bližším prozkoumání si všimnete silně charakteristických prvků designu anglického výrobce. Ostré hrany vzbuzují dojem neřízené střely a zároveň působí jako dokonalý celek. Zadní části dominuje tříotvorový výfuk vyvedený pod sedlo spolujezdce. Rám i všechny ostatní nosné části jsou v příjemné černé barvě. Motocykly se od sebe liší pouze barevným zpracováním plastů (černá, červená, žlutá, modrá), případně barvou kol, kde se kromě standardní černé vyskytuje i zlatá.

[nggallery id=24]

Pokud Vás neuchvátil samotný design, tak Vás největší překvapení bude čekat pod samotnou kapotáží, v samém srdci tohoto kouzelného stroje. Triumph Daytona 675 je totiž poháněn třemi válci oproti čtyřem, jak je tomu u konkurence. Chybějící válec samozřejmě nemá nic společného s jakýmkoliv úbytkem výkonu, který se pohybuje kolem 128 koní ve 12.600 otáčkách. Nejvyšší kroutící moment je cca 74 Nm a díky tříválcovému, kapalinou chlazenému motoru se dostaví v poměrně nízkých otáčkách. Díky tomu je také možné dosáhnout maximální možné rychlosti až 256 km/h.

Další parametry pravděpodobně nevybočují z normálu této kubatury. O zajištění styku motocyklu s vozovkou se starají dvě pneumatiky o rozměrech 120/70 ZR17 a 180/55 ZR17. Tlumicí jednotky zajišťují přední zdvih v hodnotě 110 mm a zadní zdvih v hodnotě 130 mm. Stroj váží bez náplní pouhých 162 Kg, takže se řadí do lehčí kategorie. Díky váze jsou dostačujícími brzdnými prvky i dvojité přední kotoučové brzy o průměru 308 mm a jedna zadní o průměru 220 mm. Milým překvapením pro Vás jistě bude i nižší spotřeba, které se promítne při dojezdu na jednu plnou nádrž o objemu 17,4 litrů. Dojezd je při běžném stylu jízdy odhadován na 200 km. Pokud se ale vžijete do role závodníka, zmíněný dojezd se samozřejmě sníží. Ani výška sedla 825 mm není nenormální, takže na motocykl se bez větších problémů složí i osoby větší postavy.

[nggallery id=25]

Největší blaženost pravděpodobně zažijete při samotném svezení, které by se dalo přirovnat mezi jízdou na dvouválcovém a čtyřválcovém stroji. Právě proto je Triumph Daytona 675 tak jedinečný sportovní motocykl. Každého jistě osloví brutální zátah v nízkých otáčkách a přitom spousta výkonu ve vysokých otáčkách. Ovladatelnost je díky nízké váze velmi pružná, přesná a lehká. Kvalita zpracování dílů je také na velmi dobré úrovni, k tomu připočítejte originální sportovní design a máte vybráno. Jako bonus můžete při koupi motocyklu obdržet sportovní výfuk, který je dodán i s upravenými mapami pro vstřikování paliva. Výjimkou není ani designové krásné sedlo pro spolujezdce. Pokud Vás Triumph Daytona 675 oslovil a uvažujete o jeho pořízení, jistě se nenechte odradit nepříliš známou značkou nebo tříválcovým motorem. Právě tyto faktory dělají z tohoto motocyklu takový originál. Cena nového modelu se pohybuje kolem 250.000,- až 290.000,- Kč.

[nggallery id=26]
Technické parametry
Typčtyřdobý, kapalinou chlazený řadový tříválec
Vrtání x zdvih74,0 x 52,3 mm
Rozvod, ventilů na válec2x OHC, 4
Zdvihový objem675 cm3
Výkon128 k (94 kW)/12 600 1/min
Točivý moment74 Nm/11 750 1/min
Kompresní poměr12,7 : 1
Příprava směsiel. vstřikování
Zapalováníelektronické
Spouštěníelektrické
Spojkavícelamelová v oleji
Převodovkašestistupňová
Sekundární převodřetězem
Rámdvojitý páteřový z lehké slitiny
Přední odpruženíteleskopické UPD, 41 mm/120 mm
Zadní odpruženícentrální
Přední brzda2x 308 mm, 4pístkové třmeny
Zadní brzda1x 220 mm, 1pístkový třmen
Přední pneumatika120/70-17
Zadní pneumatika180/55-17
Rozvor1395 mm
Palivová nádrž17,4 l
Hmotnost bez náplní162 kg
[nggallery id=27]