Test

PEMM Brno, spol. s r.o. - Yamaha Centrum

Yamaha Centrum – PEMM Brno s.r.o.

Naše společnost nabízí autorizovaný prodej a servis Yamaha.

E-mail: yamaha@pemm.cz
Web: yamaha-pemm.cz

K tomuto skútru mi Karel Jílek v Yamaze na Vrbovce řekl: „Takhle podrobně se mě na něj ještě nikdo z novinářů neptal…“ Je to ale jednoduché, někdy vám vlastnosti všech skútrů připadají dost podobné – uskákaná koza s malými koly, a jen se liší více či méně ufonským (rozuměj rádoby futuristickým), nebo naopak retro „tvářím se jako Vespa“ designem.

Tudíž pokud jste zkoumavý typ člověka, nechcete odbýt sebe ani čtenáře pár větami o obstojném městském vozítku. Chtěl jsem tedy vědět víc. Má sice o dva koně méně než příbuzný X-MAX, ovšem vrchol má o dva tisíce otáček dřív, a hlavně – na rozdíl od vzhledem mohutnějšího příbuzného váží jen 127 kg, což je o 42 kilo méně (!).

yamaha-nmax-16_0013

Motor táhne skvěle a hladce, a dokonce zní docela zrale, nikoli jako prdítko. Je to prý zcela nová konstrukce motůrku s variabilním ventilovým rozvodem – tak proto ten zátah! Spotřeba v testu 2,67 litru nadchne o to víc, že ve dvou s vámi dokáže upalovat 103 km/h do (velmi mírného) kopce. Paráda! Vyhnu se smrti nudou, jezdím za levno a ještě to něco uveze.

Údajně Nmaxe všichni srovnávají s PCX 125 od Hondy. Na tom jsem bohužel ještě nejel, ale teď jsem na to docela zvědavý, protože Nmax mě hodně nadchnul. Mezitím jsem PCX alespoň vizuálně prozkoumal na parkovišti u Hamru před obědem a zatím můžu konstatovat, že v Hondě věnovali hodně pozornosti chromovaným řidítkům a jaksi opulentnějšímu kokpitu. Jenže to není to, co bych na moderním skútru hledal.

yamaha-nmax-16_9830

Mě v tomhle případě naopak potěšilo, že jsem měl Nmaxe v nenápadné šedozelené barvě (blbě se to teda fotí v jízdě, když pro čidla foťáku váš povoz splývá s okolní betonovou zástavbou naší světové metropole). Jak jsem si ho při focení prohlížel, oceňoval jsem detaily designu – snad to vyjádřím příhodně – lehkého, úhledného, moderního, přesto však ne vlezlého a oplzle mimozemšťanského. Prostě vám na něm nic nevadí, nic nepřebývá, budíky jednoduché, pod sedlem dost místa, všechno funguje a nic neruší.

yamaha-nmax-16_0186

Vytknul bych mu dvě věci – trochu moc k jezdci přikloněná řidítka, není mi příjemné držet něco a mít při tom zalomená zápěstí jinak, než je přirozené, byť to bylo jen trochu. No a ať mi nikdo netvrdí opak, ty dva koně navíc by tomu určitě dokázali vykouzlit. Pak by to ale byla raketaaaa :-)

A celkový dojem? Lehký, ovladatelný stroj, přesto pohodlně rozvalený pilot. Hezky jede, vnímáte jak ten jednováleček funguje a krásně se roztáčí, hladký chod skoro jako by to byl dvouválec (literární nadsázka), ve dvou vytáhl 106 km/h, v jednom 110 km/h, ABS máte v základu a počítadlo spotřeby nekecá.

yamaha-nmax-16_0060

Dost mě dostaly dobré doplňky, zejména relativně pohledné a dobře vymyšlené kryty na ruce (nikdo nechce revma přeci), dále je v nabídce vysoké plexi a držák na kufr, klasika.

Porovnejte si „holínku“ s plnou výbavou

Doplňková výbava

Doplňková výbava

Základní výbava

Základní výbava

Hodnocení

Klady

Zápory

+ lehký, ovladatelný, dobře jede
+ pohodlně rozvalený řidič
+ dobré doplňky, zejména kryty na ruce
+ ABS v základu

– trochu moc k jezdci přikloněná řidítka

Pokračujte ve čtení na dalších kapitolách:

následující kapitola »Technické parametry