Test

CARTec – oficiální dealer motocyklů Triumph a Suzuki

CARTec – oficiální dealer motocyklů Triumph a Suzuki

Kompletní nabídku najdete na www.cartec.cz

cartec-logotriumph-logosuzuki-logo

Dohadování se, zda je lepší dvouválec, nebo čtyřválec, je asi nekonečné téma, omílané neustále dokola. Oba tábory si pevně stojí za tím, že právě oni mají pravdu a nehodlají připustit, že by mohlo být něco jiného lepší. Přitom je tu hned několik alternativ, které nabízí něco od každého. Pružný a akcelerující motor už od nízkých otáček jako dvouválec a stále dost hravý, živý a silný ve vysokých otáčkách jako čtyřválec. Ano, přesně takový je například Triumph Street Triple R.

triumph-str-triple-r_1123

Do rukou se mi dostala vymazlenější verze „malého“ naháče, která nese právě označení R. Jde o klasický řadový tříválec, na jaké jsme u Triumphů zvyklí. V tomto motocyklu je motor o obsahu 675 ccm, který se výrobci osvědčil i u jiných modelů. Verze R je osazena čtyřpístkovými radiálními třmeny Nissin, které jsou doplněny o radiální brzdovou pumpou a opletené hadice. Zákazník si může zvolit i verzi s ABS, kde je možné tohoto elektronického pomocníka dle libosti vypnout. Podvozek je plně nastavitelný jak vpředu, tak vzadu a motocykl má moc hezky červeně lakované detaily, jako je boční kryt chladiče a podsedlový rám.

Mnou testovaný kousek měl kryt sedla spolujezdce a vpředu i malý štítek, který motorce neskutečně sluší a bez něj si Streeta popravdě ani neumím moc dobře představit. Nečekejte od něj teda nějakou zásadní ochranu před větrem, ale na oko to vypadá moc dobře.

Když jsem si motorku v brněnském CARTecu vyzvedával, tak už tam hodně poutala pozornost kolegů z redakce. Jiné to nebylo ani v průběhu testovaní. Všude, kde jsem zastavil, ihned poutala pozornost kolemjdoucích a zastavoval se u ní nejeden obdivovatel, který trávil dlouhé minuty prohlížením všemožných detailů.

triumph-str-triple-r_1115

Co mě nadchlo už po pár ujetých kilometrech, byly brzdy. Ty jsou naprosto fenomenální a v současné době patří mezi to nejlepší, co jsem kdy zkusil. Radiální čtyřpístkové Nissiny v kombinaci s radiální brzdovou pumpou a opletenými hadicemi se do kotoučů zakusují s obrovskou chutí. Netřeba se zase ničeho bát, protože brzdný účinek je lehce dávkovatelný a zabrzdit se dá doslova na fleku. Pokud by ale někdo bez většího respektu za brzdu vzal, tak bude hodně překvapený, jakou rychlostí poletí na řídítka a možná si i trochu natluče vercajk o nádrž. Díky zabudovanému brzdnému systému ABS by ale žádná nebezpečná situace nastat neměla. Ani jednou se mi ale nestalo, že by ABS nepříjemně zasáhlo do tvrdého brzdění před zatáčkou. Rozhodně se teda v Británii podařilo tohoto elektronického pomocníka dobře naladit.

Brzdy nebyly jediné, co mne na Streetovi příjemně překvapilo a motorka mi od prvních metrů skvěle padla do ruky. Všechno je přesně tam, kde potřebujete a jezdecká pozice je krásně uvolněná. Dovedl bych si s touhle motorkou představit i delší vyjížďku. Hodně zvědavý jsem byl na projev tříválcového motoru o objemu 675 ccm. Při volnoběhu je v kombinaci se sériovou koncovkou hodně nevýrazný a srovnatelný třeba se čtyřválci a projeví se až za jízdy, když ho dostanete do otáček. Street začne konečně nějak znít a můžu vám říct, že zvuk vytáčejícího se tříválce začne být hodně návyková záležitost. Reakce na přidání plynu je u tohodle bajku okamžitá, prodleva zde není prakticky žádná a motorka reaguje ihned. Motor okamžitě letí do otáček a v mžiku vás dostává až za zákonem povolené limity. Hodně příjemně začíná tahat v nějakých 6000 otáčkách a ochotně letí až lehce nad hranici 12 000 otáček.

triumph-str-triple-r_1140

Ruku v ruce se skvělým motorem jde i podvozek. Jak už bylo zmíněno, je u verze R plně nastavitelný a už ve standardu je komfort i ovladatelnost přesně taková, jakou byste si u zlobivého naháče představovali. Je příjemně tuhý a motorka jede přesně tam, kam ji pošlete. Nejde o žádné tuhé prkno a motorka na nerovnostech neodskakuje a příjemně vše pobírá. U Triumphu nešetřili ani na obutí, protože asi moc dobře vědí, že k rychlému, sportovně laděnému naháči jsou potřeba i kvalitní pneumatiky. Proto už z továrny Street Triple R vyjíždí na pneumatikách Pirelli Diablo Rosso Corsa, které vás podrží i při ostřejší jízdě.

Malej chyták si Triumph připravil pro ty, kteří během cesty sem tam rádi svezou nějakou tu pěknou stopařku. Pokud máte na zadním sedadle kryt, tak vám po sundání sedla zůstanou oči pro pláč. Zjistíte totiž, že kryt je napevno přišroubovaný na dvě „desítky“, a ta samozřejmě v originálním nářadí chybí. Takže nezapomeňte klíč do kapsy s sebou.

Suma sumárum to vypadá, že se ze zatvrzelého příznivce Italů stal fanoušek značky Triumph. Ač se mi to píše těžko, tak tohle tvrzení není daleko od pravdy. Motorka se mi od začátku vzhledově líbila, ale rozhodně bych nečekal, že mě svým projevem tak nadchne. Musím před Triumphem vážně smeknout, protože tenhle bajk se jim sakra povedl. A pokud nemáte hluboko do kapsy, tak neváhejte a připlaťte si za verzi R, protože její celkový projev a hlavně ty brzdy jsou neskutečný!

triumph-str-triple-r_0997

Hodnocení

Klady

Zápory

+ charakter a projev tříválce
+ reakce na přidání plynu
+ plně nastavitelný podvozek
+ vypínatelné ABS
+ styl, je to zkrátka Triumph!
+ ty brzdy!!

– špatně se hledá stojánek, chce to trochu cviku
– seriový výfuk nenechá motor vyniknout

Pokračujte ve čtení na dalších kapitolách:

následující kapitola »Názory kolegů z redakce