Test

Nový Versys 650 se nám opravdu líbí, převzal hodně agresivní design z ostatních modelů Kawasaki. Na první pohled si ho klidně spletete s litrovým Versysem. Na test jsme ho dostali ve výbavě Grand Tourer, takže byl vylepšen o několik vychytávek jako přídavné světlomety, boční kufry s vyjímatelnými taškami, chrániče rukojetí, vyhřívané rukojeti a tank padem.

IMG_2910

Co mě napadlo jako první, tato motorka přece nemůže v základu stát pod 200 000 Kč. Zpracování vypadá moc pěkně a celkově motorka působí dražším dojmem.

IMG_2928

Samozřejmě se nevyhneme srovnání s předchozím modelem. Nový Versys narostl na výkonu (cca o 5 koní) na 69 koní, přidal 3 Nm, nádrž byla zvětšena o 2 litry na 21 litrů. Navíc byla zvýšena nosnost zadního rámu o 30 kg, takže toho na dovolenou uvezete mnohem víc. Motor zůstává stejný, ověřený už v několika modelech, řadový dvouválec o obsahu 649 ccm, je to držák a má dlouhé servisní intervaly.

IMG_2830

Pozice jezdce je pohodlná, řídítka jsou širší, ale rychle se na ně zvyká a rozhodně přispěla k lepší ovladatelnosti motorky. Vyhřívaný hefty jsou super, jen si v Kawasaki mohli více vyhrát se zpracováním přepínače, vypadá trochu jako pěst na oko a stejně tak vypínač mlhovek. Na první pohled je vidět, že se jedná o univerzální díl, což nepůsobí moc hezky. Přístrojový budík můžeme znát už z několika modelů od ER-6 po nový Vulcan. Ve Versysu je zabudovaný do palubovky, ale moc tam nezapadá a je vidět, že byl dělán původně na naháče. Čitelný je ale hezky za všech podmínek.

Stavitelný plexi štítek je fajn, jen je škoda, že ho nelze donastavit za jízdy. Kdyby se o to někomu povedlo, tak pošlete fotku. Snad se vám u toho nic nestane:). Proti větru funguje ale větrný štítek skvěle a i se svými 192 cm jsem neměl do cca do rychlosti 160 km/h žádný problém.

IMG_2978

Někteří si možná řeknou „šestpade v řadovým dvouválu nejede“, ale úplně pravda to není. Motor je hravý, má zátah už odspoda a má super odezvu na plyn. Je jasné, že třeba s litrovým Versysem se dá držet rychlejší tempo, ale je to opravdu potřeba?

I s 650 jde jet hodně svižně a navíc Versys dostal vylepšený podvozek, který dává řidiči příjemnou odezvu a motorka jde do zatáček sama. Vepředu jsou nastavitelné 41mm USD vidlice a zadní tlumič si nastavíte jednoduše ručně nastavením předpětí pružiny bez potřeby šroubováku. Což uvítáte, když často střídáte jízdu s „baťůžkem“ a bez něj, nebo na dovolené. Brzdy jsou super, mají také dobrou odezvu a ABS zasahovalo do brždění úplně minimálně.

IMG_2955

Kufry mají stejný systém jako u Kawasaki Z1000SX, upínání kufrů je tedy velice jednoduché. Světla fungují v noci výborně a v kombinaci s rozsvícenými mlhovkami je cestování v noci dokonalé. Váha 216 kg (verze s ABS) nejde poznat, pocitově bych řekl, že se jedná o motorku do 200 kg. Manipulace v garáži je díky vyvážení motorky bezproblémová.

IMG_2941

K čemu je tato motorka tedy dobrá? Skoro bych napsal ke všemu. Jedná se o takovou holku pro všechno, se kterou se budete hravě proplétat městem, jezdit na výlety okolo komína i na dalekou dovolenou. Je to takový každodenní univerzál, který jen tak neomrzí. Na okruh to úplně nebude, ale po přitvrzení podvozku si nějaké ty volné jízdy střihnout určitě můžete.

Lehčího terénu se také bát nemusíte, i s baťůžkem jsme vyjeli na rozhlednu, na kterou bych osobně nechtěl jít ani pěšky. Při cestování potěší spotřeba, která se při legálních rychlostech pohybovala od 3,3 do 4 l/100 km. Při hodně svižné jízdě se spotřeba vyšplhala kolem 5 l/100 km, což je spotřeba téměř snová.

Naopak nepotěší absence centrálního stojanu, čištění a mazání řetězu bude na cestách o něco obtížnější, ale aspoň nezavazí v zatáčkách, jako u některých motorek.

Na motorce se pěkně povozí jak zkušený jezdec, tak bych se ji nebál koupit začínajícímu jezdci. Navíc jde přímo od výrobce zaškrtit na 35 kw, aby se mohli svézt i řidiči s oprávněním A2. Motorka se prodává v několika paketech výbav od základní verze po Grand Tourer Plus. To si ale můžete nastudovat na stránkách výrobce.

Hodnocení

Klady

Zápory

+ nový atraktivní vzhled
+ hravý motor
+ cena

– univerzální vzhled přístrojovky
– univerzální vzhled ovladačů
– plexi není možné nastavit za jízdy

Pokračujte ve čtení na dalších kapitolách:

následující kapitola »Oficiální video