Test

Vím, že první věta může znít jako z katalogu, ale je to tak. Ze začátku jsem se na test nijak extra netěšil, říkal jsem si, že určitě existují zajímavější motorky, ale o to větší pro mě byla tahle Honda překvapením. První, co nás při testu většinou čeká, je cesta po tankodromu, kterému se u nás říká D1. Ten zvládla CB650F vcelku obstojně, ale žádná velká zábava to není. Tahle motorka patří do města a na okresky, tam je jako doma a je na ní hodně srandy. Poslední dobou se u motorek zmiňuje také FUN faktor, a toho má tato motorka spousty.

IMG_9034-1

Začněme ale od začátku. Z motorky je poznat, že designově vychází z velice oblíbeného modelu CB600F Hornet. Proč taky ne, design je líbivý, ostrý a jen tak se neokouká. Navíc jsme do testu dostali asi tu nejhezčí barevnou kombinaci. Čeho si určitě všimnete jako první, jsou svody, ty působí tak, jako kdyby motorka měla stát minimálně 2x více. Výfuk je schovaný pěkně pod motorkou. V zadním světle už dávno nenajdeme žárovky, ale několik LED diod. Ty slouží i v hlavním světle jako obrysová světla. Parádní jsou i odlehčené ráfky a zadní kyvka, která už dávno není jen kus svařeného jeklu.

IMG_9181-12

Pohodlné sedlo, řídítka mi padnou pěkně do ruky. Ergonomie nohou jezdce je taky velice příjemná. Po nastartování motor pěkně ševelí, nechám ho trochu zahřát a mezitím proklikávám budíky. Ty jsou příjemně čitelné za každého počasí. Jen čísla kromě rychlosti jsou trochu menší. Na budících najdeme dnes už běžné údaje, jako je dojezd, průměrná spotřeba, aktuální spotřeba, stav palivové nádrže a hodiny. Při pohledu do zrcátek vidím víc než svoje ramena, a to je pozitivní.

IMG_9194-16

Po rozjetí mě překvapilo hned několik věcí. První z nich je lehkost ovládání, motorka dělá přesně to, co chcete s úplnou lehkostí a mrštností. Druhá věc, která mě překvapila, je hravost motoru. A třetí je kombinace motoru a podvozku. U některých motorek máte pocit, že je podvozek až zbytečně naddimenzovaný, nebo pro změnu nestíhá motoru, ale tady je vše v pořádku. Někteří debatují nad výkonem motoru, ale kolik z nás si dokáže přiznat, že kdyby začínali jen na o něco slabší motorce, tak by se jim jezdilo mnohem lépe. Věřím ale, že ego většiny z nás si to nepřipustí.

IMG_9073-4

Do zatáček padá CBčko s lehkostí a jde na něm jet vcelku rychle. Přitom nemáte pocit, že by vás chtělo kousnout nebo shodit ze sedačky. Jediný okamžik, kdy je podvozek nervozní, jsou buďto hodně rozbité silnice a dlouhé rychlé táhlé zatáčky, ve kterých musíte jet opravdu hodně rychle, aby se nervozita podvozku dostavila. Všechno se na této motorce děje rychle, ale plynule. Kvalty padají jeden za druhým jako po másle. Kolem šesti tisíc vždy ucítíte lehké vibrace, ale bavit vás bude až to, co přijde po této hranici. Motor se vesele točí až do 10 500 otáček.

Brzdy nemají žádný prudký nástup. Nečekejte tedy žádný kopanec. Brzdí ale razantně. ABS o sobě dá vědět až při hodně prudkém brzdění drnčením páčky do prstů. Já bych si pořídil verzi bez ABS, ale věřím, že pro většinu lidí bude fungovat skvěle.

Spolujezdec má na dnešní dobu vcelku prostorné sedadlo, stupačky jsou o něco výše a spolujezdec má tak nohy hodně vysoko a sedí dost napřímeně. Záleží to ale hodně na výšce spolujezdce/jezdkyně. Líbí se mi, že vzadu nejsou rádoby madla pro spolujezdce. Jediný problém, který může spolujezdec mít, je ten, že při brzdění nedosáhne na nádrž. Při cestování jdou využít všudepřítomné háčky a oka, která jdou vytáhnout z podsedadla. Pod sedadlo se vám jinak moc věcí nevejde.

Co bych na motorce udělal jinak? Moc toho není. Už v sériovém provedení má spoustu pěkných detailů jako blinkry, zrcátka a podobně. Při jízdě v dešti jsem měl zaprasený celý záda, takže bych přidal blatníček. A co je nejdůležitější, přidal bych jeden velice důležitý bezpečnostní prvek týkající se zvuku! Ano, myslím tím laďák.

Co se mi na motorce ještě líbí? Hlavně cena. Honda ji má nyní v akci a tento model lze pořídit od 169 900 Kč s DPH. To mi přijde jako velice dobrý poměr cena/výkon.

Hodnocení

Klady

Zápory

+ Cena
+ Fun faktor
+ Nízká spotřeba (když netaháte jak draci)
+ Vyváženost
+ Všestranost

– Jemné vibrace
– Při jízdě v dešti máte všechnu vodu na zádech
– Spolujezdec nedosáhne při brzdění na nádrž

IMG_9054-3

Pokračujte ve čtení na dalších kapitolách:

následující kapitola »Technické parametry