Informace

Za zapůjčení přileb do testu děkujeme firmě Bonmoto.

Integrální přilba RPHA 10 plus patří v nabídce firmy HJC k tomu nejlepšímu, co nabízí. Ještě aby ne, když ve stejné jezdí v závodech MotoGP i Jorge Lorenzo a kromě něj ji využívá spousta dalších závodníků z různých šampionátů.

Helma je na první omak hodně lehká, ale zároveň zajišťuje maximální bezpečnost. Její váha je jen 1350 g a je vyrobena z P.I.M. (Premium Integrated Matrix), což je materiál kombinující karbon, aramid (pevnější než kevlar) a sklolaminát.

Vnitřní výstelka helmy je z Gingkominu, což je antibakteriální a antizápachový materiál, navíc je na hlavu hodně příjemný. Výstelku je možné úplně vyjmout a vyprat, což usnadňuje údržbu. HJC tuhle helmu vyrábí v pěti velikostech od XS až po XL. Při správném výběru helma perfektně sedne na hlavu a díky své nízké váze ji na hlavně skoro necítíte, přesto máte pocit opravdového bezpečí. Samozřejmě, že při prvních pár kilometrech se zdá těsnější, tak jako každá nová přilba, ale když se vymáčkne podle hlavy, padne jako ulitá.

ktm-adventure 1290 (37)

RPHA 10 plus má moderní ventilační systém ACS, který zajišťuje dobré proudění vzduchu skrz helmu. Nahoře jsou dva ventilační otvory, které mají nastavitelnou regulaci, a není problém si za jízdy foukání do helmy nastavit. Jde to jednoduše a rychle i v rukavicích. Vzadu na helmě jsou dva otvory, které pomáhají k odvodu tepla a vlhkosti z helmy. Tento systém jsem ocenila hlavně v letních parných dnech, kdy do helmy příjemně proudil vzduch.

Helma má přepracovaný nosní deflektor, který v kombinaci s ventilací na bradě v pohodě zajistí, aby se nezamlžovalo plexisklo. Pokud by k tomu přece jen došlo, je k helmě dodávaná pinlock fólie, která by měla zamlžování zabránit ještě víc.

V základním balení helmy každý získá druhé plexisklo, takže je možnost volby tmavého a čirého plexi. Oba druhy poskytují dobrý výhled a tmavé dobře odráží sluneční paprsky, takže není řidič tak oslňován přímým sluncem. Na plexi je možné zakoupit i strhávačky. Výměna plexiskla je díky jednoduchému systému velmi rychlá a zvládne se během několika vteřin. Pro otevírání plexi je přesně uprostřed čudlík. To může někomu přijít nepraktické a upřednostnil by otevírání na boku.

Zapínání helmy je na klasické dva D kroužky, které jsou známé ze všech lepších helem. D kroužky poskytují jistotu toho, že helma bude přesně držet na hlavě.

Video: Kamil Holán a jeho zkušenosti s přilbou RPHA 10 PLus

Kromě nosního deflektoru je možné k helmě připnout i bradový deflektor, který je v balení rovněž obsažen. Ten se hodí za chladnějších podmínek. Díky němu na bradu ani na krk tolik nefouká a člověk má v helmě tepleji. Bradový deflektor se jednoduše k helmě připojí zespod, navíc je aerodynamicky tvarovaný, takže nepřenáší do helmy žádný zbytečný hluk navíc. Spíš hluk ještě zmírní.

Další věcí, které k helmě dostanete, je ochranný vak, který působí kvalitněji než v jiných případech, je pevný a dvojitý, takže je v něm helma pěkně chráněná.

Pokračujte ve čtení na dalších kapitolách:

následující kapitola »Evčino hodnocení