Podle inženýrů z Hondy bude nová technologie DCT (Dual Clutch Transmission – dvojspojková převodovka) co nevidět nabízena i v produkčních strojích Fireblade a CBR600RR.

Minulý týden to pověděl inženýr Hondy zodpovědný za vývoj DCT, pan Kosaku Takahashi, při představení aktualizovaných verzí DCT instalované v modelech Honda NC750X a Integra.

V současné době je DCT k dispozici u vícero motocyklů, a to NC750X, Africa Twin a VFR1200F. U jiných modelů doteď neexistuje možnost si zakoupit DCT převodovku. Podle všeho by už budoucí verze DCT mohla být k dispozici i pro sportovní motorky Hondy, jako jsou Fireblade nebo CBR600RR.

dct-honda

Hlavními překážkami použití současné verze DCT na sportovních motocyklech jsou její větší hmotnost a větší rozměry. Tím, že technologie DCT používá prakticky dvě rovnocenné spojky, výrazně vzrůstá hmotnost i rozměry takového mechanismu. Ve své současné podobě DCT u stroje NC750X anebo Africa Twin zvyšuje jejich hmotnost o 10 kilogramů.

Podle pana Takahashiho však Honda usilovně pracuje na odstranění těchto dvou nedostatků. Podle jejich měření v porovnání dvou prakticky identických motorek, kde jedna má a druhá nemá namontovanou DCT, je stroj s DCT rychlejší. Důležitou výhodou je to, že se přenos výkonu během přeřazování nepřeruší.

Pan Takahashi dokonce tvrdí, že i v MotoGP by byl stroj s DCT rychlejší než současné motocykly RC213V s bezztrátovou převodovkou. Samozřejmě s ekvivalentem hmotnosti, protože v MotoGP je 10 kilogramů skutečně nesmírně mnoho.

Na konec rozhovoru však odmítl konkretizovat, jak daleko jsou s vývojem tohoto specifického mechanismu pro rychlé cestovní stroje.