Aby nebylo patentů málo, máme tu pro Vás další. Tentokrát vyšel z dílny japonského výrobce Honda a jde o opravdu zajímavý kousek. Dvoutaktní stroje mají své výhody proti čtyřtaktům, např. že jsou jednodušší, lehčí, dá se s nimi lépe pracovat, jsou agresivnější a dávají i větší výkon na kubický centimetr, navíc je zbožňuje spousta lidí. Bohužel dvoutakt dost kouří a trpí nespalováním přebytečného paliva, což nevyhovuje emisním předpisům. I kvůli tomu je začaly postupně vytlačovat čtyřtakty jak ze závodní dráhy, tak na běžných silnicích.

Nyní však přišla malá naděje. Honda si patentovala nový dvoutaktní motor, který využívá přímého vstřikování paliva, které umožní lepší spalování i lepší chlazení pístu. Vstřikování je namontováno na zadní část válce a směřuje nahoru k zadní stěně vrtání válce. Vstřikovací ventil je nastaven ke vstřiku paliva, zatímco píst je blízko horní úvrati, takže se nespálené palivo nedostane do výfuku spolu s plyny. Palivo směřuje tak, že válec a píst mohou být oba částečně chlazeny, zatímco se palivo odpařuje proti nim.

Honda věří, že tento návrh může eliminovat některé komplikace dalších návrhů vstřikování u dvoutaktních motorů. Tohle pomůže snížit náklady na výrobu i údržbu, což je důležité pro potenciální znovuzahájení těchto typů motorů.

Dlouho se věřilo, že Husqvarna a KTM nebo někdo další přijdou s návrhem vstřikování u dvoutaktních motorů. KTM ale očekává, že vstřikování u dvoutaktu bude složité, drahé a těžké jako čtyřtakt, který dokáže v klidu pokrýt poptávku. S tímto návrhem se Hondě podařilo prolomit některé z těchto komplikací a našla balíček, který může přivítat dvoutakty zpátky na silnice mezi nové motorky.

Podle dodatků k tomuto patentu od Hondy i podle výkresů to vypadá, že nemusí jít vůbec o motor do motocyklu, alespoň ne v této podobě, např. na diagramu je vidět dlouhý zdvih motoru se systémem ventilu se zdvihací tyčkou. Honda v patentové přihlášce uvádí: „Dvoutaktní motor je často preferovanější než čtyřtaktní motor díky obecné jednoduchosti jeho struktury.“

Další formulace uvádí: „Kapalné palivo se může skládat z motorové nafty nebo jiného paliva, které je opatřeno mazadlem.“ To trochu svádí k tomu, že by šlo spíš o průmyslový stroj, než o motor do motorky. I to ukazuje na to, že se Honda stále snaží inovovat a rozvíjet svět dvoutaktních motorů, které bychom všichni rádi uvítali opět ve výrobě.