Kawasaki uvádí na trh novinku, která pohladí po duši nejen všechny milovníky klasiky a retro bajků. Nenechte se ale mýlit, protože se nejedná o nějakou babičku, která prošla pouze nějakým stylovým faceliftem. Tato klasika je prošpikovaná moderní technologií.

Srdce tohoto stroje je řadový, vodou chlazený čtyřválec se zdvihovým objemem 948 ccm, maximální výkon je 82 Kw (111 koní) při 8 500 otáčkách za min.

Lehký příhradový rám

Spojením nízké celkové hmotnosti (a ta je poznat hned, jakmile se motocykl zvedne ze stojánku), tuhého rámu a nastavením geometrie jsme dosáhli lehkého a přirozeného ovládání. Stejně jako motor i rám reaguje na podněty jezdce předvídatelně a bez řečí zamíří tam, kam jezdec chce. Cafe Racer charakter podtrhuje sportovní pozice jezdce. Rám doplňuje horizontální uložení zadního tlumiče, které nejen dobře vypadá, ale umožňuje efektivní tlumení a pomáhá centralizaci hmotnosti.

Brzdy s monoblokovými radiálními třmeny

Do předních 300 mm kotoučů se zakusují 4 pístky uložené v radiálně montovaných monoblokových brzdových třmenech. Brzdy mají okamžitý nástup a jemné dávkování účinku. Třešničkou, která přispívá ke sportovnímu vzhledu, je logo Kawasaki na eloxovaných brzdičích.

Brzdy doplňuje systém ABS (Anti-lock Brake System), který zajišťuje stabilní brzdný účinek a zabraňuje zablokování kol. Na základě závodní technologie byl tento asistent vyvinutý tak, aby umožňoval využít maximálně brzdného účinku motorku a zároveň zabraňuje blokování zadního kola při podřazování.

Radiální pumpa

K výjimečnému pocitu kontroly a citu na páčce přispívá i přední radiální pumpa. Aby toho nebylo málo, je ve standardní výbavě Z900RS CAFE vybaveno systémem ABS.

Silný a kultivovaný čtyřválcový motor

Řadový čtyřválec o objemu 948 ccm. Tato konfigurace v sobě spojuje to nejlepší z výkonu a ovladatelnosti. Výkonovou křivku jsme naladili do nižších a středních otáček. Síla motoru roste uměřeně, ale odhodlaně a jezdec cítí skvělou odezvu na plyn.

Dvojité klapky sání umožňují navýšení výkonu a zároveň přesnější ovládání a dávkování plynu.

Kontrola trakce KTRC (Kawasaki TRaction Control)

Z900RS CAFE je vybavená pokročilou technologií KAWASAKI KTRC. Kontrola trakce dává jezdci vyšší jistotu při ovládání motocyklu. Dvě úrovně nastavení zajistí optimální zásahy v nejrůznějších situacích na silnici. Ať už chcete jet sportovnějším stylem nebo mít větší jistotu na kluzké vozovce, KTRC vás podrží.

Asistovaná antihopingová spojka

Technologie zrozená na závodní trati. Díky ní jezdec disponuje mnohem lehčím chodem spojkové páčky i možností agresivnějšího podřazování bez rizika zablokování zadního kola.

Zadní LED světlo

Oválný tvar zadního světla je inspirován charakteristickým světlem z Kawasaki Z1.

Kruhový LED světlomet

Velký LED světlomet s průměrem 170 mm se šestikomorovou technologií vytváří jasný bílý kužel pro vynikající osvětlení v noci.

Klasická kola a kapkovitá nádrž

Kola – Originální kola s plochými paprsky jsou navržena tak, aby evokovala klasická drátěná kola.
Ikonická kapka – Tvar nádrže určuje vzhled motocyklu. Srdcem designu Z900RS CAFE je krásná nádrž kapkovitého tvaru, která se vrací k legendární Z1.

Klasické budíky s multifunkčním LCD displejem

Analogový tachometr a otáčkoměr je doplněn multifunkčním LCD displejem, který doplňuje klasický vzhled moderními funkcemi. LCD displej je snadno čitelný díky inverznímu zobrazení (bílé písmo na černém pozadí).

Trocha toho „ekoterorismu“ se dostala už i do klasicky vypadajících motocyklů, jako je právě nová Z900RS Cafe. Nechybí zde totiž indikátor ekonomické jízdy, který se zobrazí na přístrojové desce v případě, že má právě motocykl ideální spotřebu paliva.

V každém případě ale tahle motorka vypadá úžasně a už se moc těšíme, až se s ní budeme moci blíže seznámit.