Představení

Segment sportovně cestovních pneumatik udělal za poslední roky obrovský skok kupředu a dá se s trochou nadsázky říct, že ani striktně sportovní gumy, vyráběné pár let zpátky, nesahají těm dnešním „turistickým“, hlavně co se gripu týká, ani po kotníky. A to nemluvím o výdrži.

Jedním z hlavních hráčů na trhu pneumatik je bezesporu značka Dunlop a aby ne, když se její historie píše již od roku 1890 (!). Ovšem my se nyní nebudeme zabývat kronikami, ale současností – a tou je mimo jiné právě model RoadSmart III, nástupce populární pneu RoadSmart II. Vývoj novinky trval předlouhých 31 měsíců, vyzkoušeno bylo přes 200 různých běhounových směsí a dezénů běhounů… což svědčí o tom, že jde o tzv. radikální řez, ne jen o nějaké kosmetické úpravy.

Roadsmart III_StudioHero_Front&Rear_res

Test RoadSmart III se odehrával v okolí francouzského města Montpellier a Dunlop ho pojednal patřičně reprezentativně (a tím nemyslím zdaleka jen luxusní hotel, ve kterém jsme byli ubytováni). První den večer proběhla prezentace, na den druhý bylo naplánováno samotné ježdění rozdělené na dvě části: road trip a test na zkušebním okruhu Mireval, cca deset kilometrů od Montpellieru.

Ráno jsme tedy naskákali do připravených minibusů, které nás odvezly na okruh. Zde proběhl krátký briefing s tím, že se máme rozdělit do dvou skupin, Fast a Superfast. Protože má ješitnost již delší čas nepřevažuje nad soudností, v duchu jsem se zařadil do Fast – jo, to bude stačit, stejně se určitě nepojede pomalu, známe zahraniční testy – a podle toho si i vybral motorku, Yamahu FZ8. Mimochodem, nabídka mašin, obutých do novinkových pneu, byla velkorysá: od Yamahy MT-07 přes BMW F800R či Kawasaki Versys až po těžkotonážní Yamahu FJR1300 nebo BMW K1600. Dunlop se totiž chlubí tím, že tahle pneu funguje na všech motorkách perfektně.

Pokračujte ve čtení na dalších kapitolách:

následující kapitola »Road trip