Trocha historie

Dnes již tento prapředek modelu 2005 nikoho neosloví, vyjma retro labužníků, ale museli jsme ho zmínit proto, aby bylo jasno, že Speed Triple nezačíná modelem 2005 jak si někteří dnes myslí. Po roce 1994 tu ještě bylo několik modifikací a zmíníme především model, který se proslavil i díky filmu Mission Imposible II s Tomem Cruisem v hlavní roli. To se psal rok 2000 a Tomík nám ukázal, že se Speedym lze brzdit, hodit to na přední kolo, střílet a ještě na závěr udělat otočku o 180 stupňů. Ano, tak dobrý tenhle Speedy je :) A co teprve model z roku 2005! Jedná se o vůbec nejoblíbenější model od Triumphu, který dodnes poráží své soupeře. Pojďme se tedy podívat, čím je tak dobrý.

Kompletní balení

xTriumph_Speed_Triple_2005_10_1920x1200Tak za prvé. Pokud už nějaký jezdec naskočí do třídy Naked, ví co od toho očekává. Pevný, silácký podvozek, který bude vycházet se sportovního nářadí. Podvozek musí být perfektní, který ale bude zároveň žehlit i nerovnosti. Zejména mluvíme-li o našich cestách, toto dvakrát podtrhnout. Stejně to samé se očekává od motoru, který musí bejt našláplý testosteronem. Výkon musí být k dispozici ihned, žádné čekání na velké otáčky.  Za druhé, chceme od motorky i přívětivost na menší výlet, takže pohodlná nenucená poloha jezdce a drobet místa i pro spolujezdce. Pokud bude plac a možnost uchycení tankvaku (zde plechová nádrž), jedině dobře. No a věřte nebo ne, všechno tohle Speed Triple splňuje do puntíku.

Jednoho Speeda do každé domácnosti

122_0509_rule_19z+2005_triumph_speed_triple+engine_viewIhned po usednutí za řídítka vám dojde jak moc jsou japonské stroje vyměklé. Tlumiče jsou na Triumphu pevný jak skála a na místě se pod vámi sotva pohnou. Nebojte se ale, při jízdě je vše jinak a dost nerovností utlumí a vás nechají v klidu a pohodlí. Naopak na prvotřídním povrchu se ani nehnou a drží perfektně zvolenou stopu. Doporučujeme nechat tlumiče v základu a nelaborovat, protože výrobce moc dobře ví jaké je nejlepší nastavení. Každopádně po koupi ojetého stroje bych sehnal na internetu manuál a přesvědčil se, zda je podvozek opravdu v základním nastavení, ne málo borců je schopno podvozek rozštelovat a vy se pak pořádně nesvezete. Pokračujme dál a to motorem. To je to, oč tu běží a okolo něho se to celé točí. Tříválcový atomový reaktor, který pro člověka, který nikdy tento druh motoru nesedlal bude doslova objevením Ameriky. Pamatuji si, jak jsem po první jízdě nechápal o co jsem do té doby přicházel. 1050ccm v něm 130 koní, 105 Nm a plno charakteru! Fantastická odezva plynu na vaše povely. Motor je už od volnoběhu zapálen vyrazit kupředu. Vše je ale tak samozřejmé a hladké, přesto cítíte tu neurvalost, která prýští z motoru po každém vrknutí plynem. Hodnota 130 koní sedí na 9000 otáčkách, ale takto vysoko vůbec nemusíte šplhat. Maximální porce kroutícího momentu je už v 5 000 otáčkách a tak je vám jasně, že nejvíce se budete motat okolo 6 000 otáčkách. triumph-speed-triple-a-bike-for-new-generation-sports-bike-lover_1a221Přesto pozor, tím vůbec nemyslíme, že pole fungujících otáček je pouze někde okolo středního pásma. Motor se, jak už jsme říkali, sebere ihned po volnoběžných otáčkách a opravdu funguje až do 9 000. Tohle nikde jinde nemáte! Každý motor má něco do sebe a nějaké silné a slabé stránky, tady si ale dovolíme napsat, že slabé místo není. Ano, pro někoho kdo miluje Ducati, zde bude málo charakteru, ale to je snad jasné, že někdo má rád blondýny a někdo černovlásky. Jenomže tahle holka a řikejte ji třeba zrzka je opravdu pro všechny. Jízda na Speed Triplu je polití živou vodou. Doporučujeme všem!

Spolehlivost?

146_05_10zoom+2005_triumph_speed_triple+exhaustPokud bysme teď měli najít nějaké slabé místo tak po nás nechtějte abychom u naháče psali, že na něj fouká. Jo, je to naháč a ikdyž lze dokoupit větrný štítek, kterej je fakt prďáckej, stále budete bojovat s náporem větru. Při koupi ojetého Speeda doporučujeme koukat po kousku který už štítek má, starší se špatně shání a nový stojí okolo 6 000,-Kč. Dále některé stroje mají problém s kvalitou českého paliva a majitelé to řeší tankování lepšího paliva. Jinak s motorem nebývají problémy, to spíš občas stávkuje elektrika, jako například záhadně vybitá baterka přes noc, občasné zhoršené studené starty. Jinak nic zásadního a nejvíce jsou tak mezi majiteli propírány problémy s dodávkou náhradních dílů, respektive dlouhé čekací lhůty.

Celkově ale nezapomenutlný a jedinečný bike, který i po prodeji budete mít dlouho v hlavě. Takové emoce vám nedá každý a v dnešní sterilní době zaplavené spoustou modelů, které spíš vypadají jako holicí strojky od nás jednoznačně volba number one!