WSBK 90´

Design se mi pořád líbí, stejně jako Kawasaki ZXR 750. Superbike jak má bejt! Na dnešní dobu sice trochu mohutné provedení, zejména přední lampy, které nemají daleko od světel na traktor, ale pořád to ujde. Zadek motorky taky není z nejhubenějších a přístrojovka je jak ze škodovky. Celkově ale hlavně z profilu nádherný stroj. Sedmpade GSXR byla jedna z prvních, která byla zrozena pro sportovce, to už ji nikdo neodpáře. Někde jsem četl stroj pro opravdové chlapy. A Důvod? Podvozek vyloženě nestíhá motoru. Ale koho to sakra zajímá, do té doby byly všechny ostatní motorky jen motorky. Tady jste měli poprvé možnost řídit raketu!

00000349Modro-bílá

Já jeden kousek sedlal dvě sezóny. Pamatuji si, jak jsem si pro ni s kamarádem jel do bazaru. Nejdřív mě ani moc nebrala, vedle těch dva roky starejch Fárošů a eRjedniček se ani nelze divit. Ale když se vytáhla ven, já šel pro prachy do auta a vracel se, viděl ji tam jen tak stát, slušně se mi rozklepaly ruce. Nevim co přesně mi proběhlo před očima. Něco v tom smyslu že vycházím z boxu, jdu si pro stroj a chystám se na start. Jo a abych nezapomněl, byla v modro-bílé kombinaci. Mašina je moje. Domů na ni jel kámoš, já autem. Dodnes se divím že jsem to auto někde nerozstřelil, pořád jsem civěl na zadní pneumatiku, jak si to kámoš dává do zatáček. Před barákem jsme si vyměnili klíčky s jedinou radou od kamaráda – „Hlavně s rozumem“. Já se jen zmoh na přikývnutí hlavou. Pocity z první projížďky nelze popisovat a tak jen krátce. Řidič – maniakální výraz. GSXR – zvukem i chováním pes utrženej ze řetězu. Posez sportovní, ne příliš pohodlný, ale spolujezdec si celkem hoví. Na cestování to vyloženě nebude, ale to přece po téhle motorce nemůže nikdo chtít.

Nebouraná!

30155Tehdejší reklamní slogan neříkal určitě nic o výletu do přírody, možná tak o výletu na měsíc, protože jen máloco vás v té době vystřelilo tak mohutnou razancí. Jak se na tom ale zatáčí? Vždyť je to tak těžký? Suchá váha 205 kg dnes zhruba odpovídá dvanáctce Ninje, která má ještě o nějakých 70 koní víc.  Ale rám – to je oč tu běží. Dvojitý kolébkový z hliníkových trubek dodal svému majiteli opravdu pocit, že se pokouší řídit neřízenou střelu. No a ta moje, jak jinak byla bouraná na rám u podsedlovky, údajně srovnaný na super stolici :). Ale i kdyby byla netknutá, zeptej se jinde jak se jim na GSX-R 750 jezdilo. Do zatáček to přemlouváš jako dědek, kterej chce od babky na pívo a když už se tam dostaneš a užíváš si to, najednou přijde nějaký hup, nedej bože příčná nerovnost a vítej zpátky poseroutko. A jestli tě to se mnou nebaví, tak si kup tříkolku a ještě si tam namontuj přídavný kolečka. Přesně takový pocity mám z tohohle mašinkvéru.

Motor, podvozek, brzdy

Suzuki-GSXR-750-1995-1GSX-R 750 to je spousta emocí navrch. Dnes přijedete z projížďky na pět let starým supersportu a když se aspoň jednou nezavlní řídítka, tak jsem celej den otrávenej, že jsem to flinkal. Omlouvám se střelcům co jezdí na krev a jistotu bez nějakých kmitání řídítek považují za samozřejmost, ale v čem se téhle 750 nevyrovná žádnej dnešní sporťák je to, že si měl větší pocit že motorku řídíš ty a ona musí poslouchat tebe a ne naopak. To je ale asi tak jediná věc která mi chybí na dnešních motorkách :). Motor, který opravdu potřeboval prohřát pomalou jízdou a stejně se ti poté odvděčil ne příliš kultivovaným chodem, má přesto co nabídnout. Brzdy brzdily, ale dnes by jsi ke zpomalení nejradši páčku přední brzdy zmáčkl vztekle oběma rukama a stejně by ti to bylo prd platný. Zadní brzda tam byla, ale jak brzdila ti neřeknu, protože jsem v té době ještě často používal obě na jednou…

Na téhle motorce si ale King, i když spíš sám pro sebe :). Když jsem jí tenkrát proháněl, nebyla z nejmladších. A jestli to byl stav A1 nebouraná top stav po doktorovi, po důchodci, tak to ani náhodou. Ale slušně jsem si zajezdil a hlavně mě naučila to co jednou někdo řekl: „Poslouchejte, motorka vám během jízdy neustále něco říká…“