Design

w310h200_000000B631139331Ze všech stran to vypadá jak nakrklá vosa. Agresivní design tak dostává rozhodně víc bodů než ochrana jezdce před větrem. Výborný pocit dodává futuristická přístrojovka, která je komplet z plastu. Působí ale masivně až nerozbitně a večer rozzáří červené podsvícení vás i její okolí. Nasupená, na krátko střižená maska zírá upřeně před sebe a protijedoucím i ostatním zúčastněným jakoby říkala. „Dnes sis měl radši narazit kulicha a zůstat doma pod peřinou.“ Koncové světlo z LED diod zapuštěné do ostře řezané podsedlovky je taky hodně velká paráda. První pocit z Kawy je tedy velice příjemný a třeba stupačky jsou přesně tam, kde byste je čekali a jinak tomu není ani s ovladači. Zrcátka nijak nehyzdí vzhled motorky a celkově pěkně ladí, s viditelností je to už ale horší.

Poprvé

Motor samé čidlo, sem tam elektrika a taky vstřikování, ale co ta páčka sytiče? Dle manuálu se má používat pouze je-li venkovní teplota pod 10 stupňů. Při „normální“ teplotě se o vše postará systém vstřikování DFI. Rámem, který se táhne pod nádrží si hlídá styl oblékání. V podání odhaleného motoru nám ukazuje svaly a nějaké to kilo navíc. Větší váha ale nemusí vždy znamenat prohru. Vítr a nerovnosti na silnici mají menší šanci tě rozhodit. Vychutnáváš si to v pohodlí, s prdelí 815 mm nad zemí a s širšími řídítky, které tě nahrbí mírně dopředu. Po rozjetí jsem až zaskočen snadnou manipulací v pomalé rychlosti. Kámoš na ni jede jen pár kilometrů, přijíždí a ještě než sesedá, řve na mě. „Ty vole, to je jak na kole, super hračka“.

Za jízdy

KAWASAKIZ750-419_3Je přesně taková jakou si ji představujete, už i pouhým pohledem do výkonostní tabulky proti nahatejm šestkám. Neřekl bych přímo regulérní sedumpade, ale za větší obsah budete děkovat při každém výjezdu ze zatáčky. To ovšem neznamená, že se nemusíte snažit. Mačkáte se na ní, máte co dělat abyste nikde nepřečnívali a Kawa nutí nepustit otáčky pod 6 tisíc. Motor sice pochází z Ninji ZX9-R, ale výkonem připomíná šestku se silným středem. V nízkých a středních otáčkách je tedy výkonu o poznání více, ale na druhou stranu ne zase tolik jako litrových modelů, takže se na výjezdu ze zatáčky nemusíte bát zatáhnout za plyn. Průběh výkonu je v celku vyrovnaný a žádné výkonnostní díry se nekonají. Pověstný Kawasaki kopanec, se zde dostavuje po překročení 9500 otáček. Neni to ten klasickej náhul, jako když vás nabere lokomotiva, ale fofr kterej je na hranici zrychlení a magořiny. Hlavu chvíli dole, k tomu plnej pekáč a hned máš slušnou šanci ochutnat maximálku kolem 240 Km/h. Největší točivý moment je kousek za hranicí 8 tisíc a maximální výkon v jedenácti. A o tom, že máte pod sebou silnější objem vás přesvědčí i brzdící moment motoru. Chvíli sem si zvykal tolik neplašit při dobržďování a přenechat menší díl zodpovědnosti i motoru. Tím se dostáváme k samotným brzdám. Na netu je spousta příspěvků o gumovějším předku. Donekonečna odvzdušňovat a měnit brzdovou kapalinu ti předek nezlepší. Namontuj si pancíře a budeš spokojenej.

Náladová

kawasaki_z750_2004_001Tuhej podvozek připomene, že tyhle ocelový trubky mají ještě daleko do důchodu. Zadní tlumič v základu nastaven na 70Kg těžkého jezdce je dobrej a neni zde potřeba laborovat. Každopádně lze nastavit na pružině 7 poloh a 4 u odskoku. Nenastavitelný předek je naladěný pro mezivesnický řádění, než-li jízdy na okruhu. Smázne spoustu výmolů, ve městě neprotestuje. Jediná věc, která mě opravdu mrzí, je občas neklidné řízení ve vysoké rychlosti. Poznáte to, když při agresivní akceleraci málo zatížíte předek. Ve 160 km/h dlouhá, táhlá zatáčka, sebemenší nerovnost a jako by vám do rukavic někdo podstrčil mejdlo. Řízení se samo zklidní, ale takové situace můžu maximálně tak jednou za sezónu. Tady pomůžou dvě věci. Tlumič řízení nebo nejezdit jak hovado. Je mi jasný kterou variantu si vybereš :). Naopak ovladatelnost v rychlostech, do nějakých stodvaceti je opravdu jak na kole.  Na zatáčkovité trase si bohatě vystačíte s trojkou, občas přeřadíte na čtyřku. Chybně zvolený rychlostní stupeň se dohání horko těžko, ale nevztekáte se tolik jako na slabších strojích. Nemusíte ji nutně ždímat. Když ji ovšem párkrát podržíte u krku, cítíte se dobře vy i stroj.

Život s ní

tlumic-rizeni-kawasaki-z-750-2004Někdo nadává na horší čitelnost budíků na přímém slunci, ale někteří s tím nemají problém. Dost lidí vyměnují řídítka za ještě širší pro lepší ovladatelnost. V tom případě ale rovnou doporučujeme i tlumič řízení. Motor pochází ze ZX-9R, respektive má jen zmenšený objem a dodalo se vstřikování a tak motor vydrží, původně byt totiž konstruován na mnohem vyšší výkon. Všeobecně bych tedy pátral zda nejde o nějakou havárku. Zkouknout chladič, dorazy na krku řízení atd. Vibrace ve vyšších otáčkách nejsou vyloženě nepříjemný, ale držet ji déle u krku, tak už to může lézt na nervy. O vlnění podvozku ve vysokých rychlostech už jsme se zmiňovaly, ale s tim nic neuděláte. Spotřeba paliva je od 6 do 9 litrů.

Od Z 1000 se čekal citelnější krouťák od spodu. Spousta lidí to rozdejchává do dnes. K malému zedovi tak automaticky přistupujete s chladnou hlavou. Ale je to jako když si pustíte film, od kterého nečekáte mnoho. I přes několik slabých míst, je to ve finále jeden z lepších. Vzhledově je rozhodně nadčasová a to je další plus.