V roce 1987 začíná příběh, který se nyní po jízdě na 155 kilogramů lehkém stroji zdá být na konci. Už není kde brát, není způsob, jak z magorů jako jsem já a Ty vyždímat víc adrenalinu. Sportovní šestistovky jsou velký divadlo a během tohodle představení je maximální radost ze života… Uchopíš řídítka a za tebou se zavřou dveře. Před tebou je tunel prozářený sluncem, na konci je tma. Tma, která znamená, že bez CBR 600 RR nejsi nic!

Praktický design

honda_cbr_600rr_wallpaper-normal5.4Z pohledu ostatních šestistovek nepředvádí tak vrcholné umění krásy jako například R6. O to víc na vás v reálu zapůsobí, jak čistě je zpracována. S tím, že na jednotlivých dílech je vidět příbuznost k závodnímu speciálu. Je maximálně odlehčená! Vždyť se podívej jak vypadala před deseti lety, a nebo vedle Ninji ZX10, která působí jako autobus, je Honda šlachovitý sprinter. Nechci ale srovnávat nesrovnatelné. Přes všechnu minimalizaci od kapotáže, přes řídítka až po stupačky je velmi příjemná. I v zrcátkách po dlouhé době zas něco vidím a nemusím vymejšlet aerobik! Do motorky zapadnete jak zamilovanej pár do kukuřice. Dostavuje se ten správný pocit závodníka. Všechno je dokonale nalajnované a to samé se očekává i od tebe. Tohle už je čistý sport. Z kanystříku dotankovat v garáži palivo a po rozcvičce vypálit s vysmátou hubou na nejlepší trasu v okolí. RR ti ale ego samo jen tak nepozvedne. Zdravé sebevědomí už musí být, když na ni nasedáš, jako závodník připravený se bavit. Tak taky chápej tento test. Od kluka, kterému stačí jednou za tři dny projet oblíbenou trasu 60 Km na krev a po zbytek volného času se tetelí blahem a leští motorku. Takže tohle zahřívací kolo máme za sebou…

Intro přístrojovky začíná celej ten kolotoč s dnes už klasicky nadrženou ručičkou otáčkoměru. Všechny potřebné informace jsou bez zbytečných kudrlinek přehledně poskládané. Start! Automatický sytič střeží ty správné otáčky, 2-3 minuty a na displeji se probouzí teplota na hodnotě 35 °C. Jednotlivé dílky palivoměru mě uklidňují, že k naskočení do rozjetého vlaku mám dostatek času. Motor temně hučí a v hlavě mi jedou kola na prázdno. Od teď jsme jedno tělo a několik příštích desítek minut se budu smát. Jak moc?

HESD a klid

Honda_CBR600RR_2007_01_1024x768Začínám pomalu a řízení by asi nemělo být tak „volné“. Říkám si, že ve vyšší rychlosti to může být dost nepříjemné. Elektronický tlumič řízení HESD, přituhující s rostoucí rychlostí mi ale moje domněnky dává ihned sežrat. Tak mi napadá, že dobré by bylo, kdyby zde za jízdy asistoval varovný signál o aktivovaném tlumiči. Řev výfuku a do toho zabzučení připraveného tlumiče. No, nic :). Jinak je chytře schovaný, tak že ho chvíli budete hledat. Myslel sem si to, ale nechtěl sem to tady dopředu hned křičet. Tak čistý chod jako na CBR 600 má jen málokterá motorka. Ale abychom si nerozuměli špatně. Tím, že jsem z motoru unešen, je zásluhou oblastí středních a vysokých otáček. Můžeš mít zařazenou jak čtyřku a 8000 otáček, tak druhý rychlostní stupeň s 13 000 a necítíš nic! Do rukou žádné vibrace. Kultivovaný projev a ani sebemenší náznak, že už jen přetáčíš. Samozřejmě ale, že zrychlení na výjezdu ze zatáčky potřebuje udávaných osm tisíc na motoru, jinak se trápíš. Musím tedy makat a pořád si hlídat otáčky.

Jako v křesle

Honda_CBR600RR_2007_49_1024x768

Otáčkoměr je výborně čitelný. Lichá čísla jsou vyvedena větším písmem. Nejvíc si pamatuji sedmičku, okolo jejíž hodnoty začíná to pravé zrychlení a patnáctku kde sranda končí. Takže mnoho prostoru k vyblbnutí. Máš spoustu času myslet na styl jízdy a na ten heavy metal, co ti neustále zvoní v hlavě. Na CBR se neskutečně bavím a to i s ohledem na polohu krouťáku ve vyšším spektru. Motor mohl podvozek s klidem zastínit. Nechat tam starý, měl by motor navrch. Psal bych, že to je celkově výborná motorka a určitě si ji kupte. Teď ale musím napsat, že motorku si pořiď, ale k tomu i hadr na hlavu. Z nového rámu, kyvné vidlice a tlumičů jen protáhneš hubu. Zadní kyvka spolu s tlumičem spolupracuje se zbytkem motorky na výbornou. Tovární nastavení podvozku stačilo bez větších zásahů na všechny překážky, které jsem potkal. Pouze přední Upside – downy sem dotahoval na pružině o malinko do tvrda. Před přitvrzením se předek na můj vkus dost potápěl, ale potom to nemělo chybu. Odskoku a útlumu moc nehovím a ani sem neměl potřebu spekulovat. V náklonu na dobrém povrchu necítíš nic – maximální stabilita. Vedeš si jí kam potřebuješ!

Max 271 Km/h…

honda_cbr_600_rr_2007_zoomPřijde napojovaný asfalt a ty se přehoupneš bez vymlácených zubů, bez vlnění aniž by ti to změnilo stopu. V přímém směru daleko přesahující povolené rychlosti je to zas obráceně. Stačí zabořit blembák do přístrojovky a vychutnávat si ten šrumec. Dosažená maximální rychlost 271 km/h… Při střelbě na jiné motorce kolikrát poznáš, že chce přitvrdit, ale v nižší rychlosti syrovostí podvozku velmi trpíš. Tady je při pomalé jízdě chování měkké, a když začneš tahat, zdá se ti, že to samo ztuhlo. Jakoby tlumič řízení ovládal i podvozek! Nevím čím a jak to lépe vysvětlit. Pořád stejně přesné, rychlé informace, že silničář je chudák a mohl by dostat alespoň lepší lopatu. Z podvozku máte opravdu moc dobrý pocit. Radiální brzdy, byť odsunuty až na závěr článku, stojí na stejném stupni jako motor s podvozkem. Velmi citlivé dávkování, výborná odezva do prstů. Žádné necitlivé mačkání sklenice od piva. Po přesednutí na naháče typu SV 1000 propastný rozdíl.

Pro a proti

Proužky na ráfkách jsou pouze samolepky a doma bych je nalepil přinejmenším stejně kostrbatě. Potěší háčky na plastových krytkách koncovky výfuku. Nádrž – nebo chcete-li kryt air boxu je z plastu, takže na tankvak zapomeňte. Pod sedlo se ti vedle manuálu podaří nacpat ještě peněženku a mobil – hodnotím kladně. Spotřeba paliva se při sportovní jízdě dostane na hodnotu okolo osmi litrů. Pořád jen plyn – brzda. Nic jiného se s tímhle typem motorky nedá dělat. Dnes už musíš říct, jak a kde chceš jezdit.

Je vidět jak moc je tahle CBR 600 RR kvalitní. Čím více se snažíš, narůstá jistota a požitek z jízdy. Donutí tě i o něco víc sportovat! Je jako skvělá ženská, která na tebe netlačí. Sám zjistíš, že je pro oba dobré začít na sobě pracovat :).