Monster family

Už při pouhém pohledu, do vás tenhle lešením obehnaný mašinkvér s motorem omotaným několika hadicemi nahustí maximum emocí. Celá motorka působí neklidně a po nastartování sebou začne nervózně škubat. Klasickej příklad toho, že v jednoduchosti je síla. Podrobněji popisovat vzhled ale určitě nemusím. Snad jen, že kotle vedené horem nad letmo uložené pětipaprskové kolo od marchesini, rychlej dekl sedačky spolujezdce a kšilt přes světlo příjemně osvěžily už dnes poměrně zastaralou stavbu celého biku.

I starý koště dobře mete

2006-Ducati-Monster-S2R1000gMotor je sice letitý Dual spark 1000 DS (dvě svíčky na válec), ale s několika úpravami, které lehce zvyšují výkon a usnadňují soužití s tímto silou přetékajícím dvouválcem. Tohle už bylo napsáno snad tisíckrát: „držet otáčky v určitém rozmezí“, ale v tomhle případě bych si to nejraději vyryl na hledí přilby. Do čtyř tisíc je motor neklidný a dává jasně najevo, že na projížďky krajinou můžete rovnou zapomenout. Po chvíli se ale chod motoru vyčistí a na zadní kolo se začne hrnout první mohutná porce kroutícího momentu (v tu chvíli už máte tolik krouťáku co sportovní šestistovky v nejvyšších otáčkách). Pravý šrumec začíná na šesti tisících. Škoda jen, že do osmi tisíc (kde má motor špičku) už moc času nezbývá… Na dlouhé rovince tedy stádu 95ti koní lehce dochází dech a vy musíte řadit jako na šestistovce. Na chvilku se zapomenete, přetočíte rychlost a omezovač vám nemilosrdně vysvětlí jak se příště chovat. Velice nepříjemný pocit, motorka ihned ztrácí výkon a vy si připadáte, jako když vás někdo nečekaně čapne zezadu za kombinézu. Trochu kritiky na začátek, ale to aby bylo hned jasné, o co tady jde. Musíte se hodně snažit, držet otáčky mezi čtyřmi a osmi tisíci a vědět kde má tahle motorka místo, potom to celé začne dávat smysl.

Jdi a dej jim to sežrat

Ducati Monster S2R 1000 06  4Tak přesně takhle si představuji sportovní jízdu po okreskách. Poloha jezdce je perfektní. Mírně nahrbená nad přední kolo a uvolněné nohy, i když ne zas tolik abyste dostali stupačky hned na zem. Řidítka jsou perfektně široký a ruce na ně padnou jako ulitý. Jízda samotná se odehrává stejně lehce a jednoduše, jak vám napoví stavba celé motorky. Ve vinglu si s motorkou můžete dělat, co vás napadne a ze zatáčky tahle raketa vyletí za zvuku, kterej žere i trávu kolem silnice. Celej průlet působí tak samozřejmě, že s každou další zatáčkou narůstá důvěra v sebe sama i stroj. Brzdy podrží v jakékoli situaci a to nejsou radiální konstrukce. Snadno se na ně zvyká a po pár stisknutích víte přesně kdy za ně vzít.

Až budu velký, chci být jako S4Rs

ducati-monster-s2r-1000-05Zkouším si vzpomenout na S4Rs a rozdíly tam jsou. Tedy spíš zákonitě musí být. Byť jsem si na S2 1000 jízdu neskutečně užíval a jeho motor na běžné řádění plně postačí, na nekvalitní silnici jsem necítil ten správný feeling od předního kola. Přední tlumení je moc hrubé. Nemáte tolik potřebných informací od řidítek. Jako byste měli přefouknuté přední kolo. Celé šasi odvádí výbornou práci, ale na hranici jeho schopností, místo zhoupnutí nebo lehkého ťuknutí do řídítek přijde hrubý náraz, který je přenášen na celé tělo. Podvozkové komponenty jsou zkrátka oproti S4Rs jinde (i cena) a proto ty rozdíly. Změnu ale nehledejte v zábavě, která číhá na každého jezdce Monstera na hladkém povrchu. Je to pán zakroucených silnic a přijmete-li rytmus motoru jako vlastní, čeká vás ohromná porce zábavy. Se spolehlivostí si pak není potřeba lámat hlavu. O Ducati a jejich složitém desmorozvodu toho bylo napsáno tolik, že psát o dodržování pravidelného servisu by bylo nošení dříví do lesa. Na tomto modelu se navíc jedná o odzkoušenou konstrukci s výkonem, který nedává motoru tolik zahulit. Takže pokud máte ty peníze, jděte do toho.