Po nekonečných odkladech se konečně příznivci tohoto legendárního motocyklu snad dočkají a nová Ténére se v Evropě dostane do prodeje už v roce 2019. Ne tak v USA, kde bude dostupná nejdříve ve druhé polovině roku 2020. Co způsobilo tohle zpoždění? Podle vyjádření Yamahy bylo čekání kvůli odlišným standardům státních norem a harmonogramu výrobních linek.

Modely určené pro Evropu budou vyráběny v továrně Yamahy ve Francii, zatímco ty směřující do USA budou vyrobené v Japonsku. Trochu riskantní strategie pro takto očekávaný model, ale snad Yamaha ví, co dělá.

Nová Ténéré 700 je poháněna řadovým dvouválcem o objemu 689 ccm, který je stejný jako v modelech MT-07 a XSR700. Pro tuhle variantu motoru, označovanou jako T700, Yamaha upravila nastavení vstřikování paliva a změnila konečný převodový poměr tak, aby seděl požadavkům na dobrodružné cestování. Podle Yamahy je maximální výkon 72 koní při 9000 otáčkách a krouticí moment je 68 Nm při 6500 otáčkách.

Yamaha pro model Ténéré 700 vyvinula nový dvojitý trubkový ocelový rám tak, aby zajistila štíhlý vzhled a dobré vyvážení. Sedlo je rovné a úzké, takže dovoluje jezdci přesunout váhu a pozici při jízdě v terénu. Kapotáže a nádrž na 19 l také zůstaly úzké, aby je jezdci mohli pevně uchopit svými koleny, když sedí nebo když stojí na stupačkách.

Vepředu je 43 mm obrácená vidlice s nastavitelným tlumením, které slibuje pohyb v rozsahu 21 cm. Zadní zavěšení má dálkově nastavitelný ovladač předpětí a jeho rozsah je 20 cm. U minimální světlé výšky je uvedena hodnota 23,9 cm. Přední kolo, které má 21 palců, má dva 282 mm brzdové kotouče, zatímco na zadním kole, které má 18 palců, je 245 mm kotouč. Standardem je systém ABS, ale může být naštěstí deaktivován, aby bylo možné zadní kolo zablokovat při jízdě v terénu.

Ténéré 700 má čtyři LED světla, která jsou založená na designu offroadových závodních motocyklů Yamaha. Světla se nacházejí za průhledným krytem, který je spojený s čelním sklem. Závodní speciály také inspirovaly model Ténéré 700 v konstrukci přístrojové desky, kterou tvoří kompaktní multifunkční LCD displej. Nad ním je nadstavba pro širokou škálu příslušenství, jako je GPS a podobně.

Na výstavě EICMA byly vystaveny prozatím pouze předprodukční kusy, ale doufejme, že Yamaha tenhle svůj klenot dotáhne do finálního stádia, podaří se včas rozjet výrobu a skutečně se příští rok dočkáme prvních kusů na silnicích.