Úplně poprvé Triumph představil model Speed Triple již v roce 1994 a nyní se můžeme těšit na novou modelovou řadu tohoto populárního stroje. Ten původně vznikl na základě modelu Daytona 900, ale motorka si postupně vydobyla své stálé místo a v tuto chvíli jde o nejpokročilejší a nejvýkonnější Speed Triple ve verzích S a RS.

Nyní jde opravdu o nový stroj, protože má nově vyvinutý motor. Nový motor má stále objem 1050 ccm, ale byl přepracován uvnitř. Celkem je v bloku motoru 105 nových dílů. Výsledkem toho jsou vyšší maximální otáčky, které mají o 1000 ot./min. více. Výkon je deklarován na 150 koní a točivý moment na 117 Nm. Kromě motoru byl také přepracován výfukový systém. Model RS má koncovky Arrow. Zlepšena byla také převodovka a asistent spojky pro plynulejší řazení.

Už na základě videí bylo vidět, že má nový Speed Triple nový 5″ TFT barevný displej, na kterém jsou dobře vidět všechna elektronická nastavení, jako jsou jízdní režimy a nastavení plynu. Dále je tu režim pro denní svícení a USB port. Nechybí ani pokročilá IMU jednotka s ABS pro zatáčky a kontrolou trakce. Model RS nabídne bezklíčové zamykání a bezpečnostní systém elektronicky aktivované zamykatelné tlačítko na řidítkách.

Rám zůstal stejný s jednostrannou kyvnou vidlicí. Model S získal plně nastavitelné přední 43 mm USD vidlice Showa i zadní tlumič Showa. Model RS má přední vidlice Öhlins NIX30 a zadní tlumič TTX36, obojí plně nastavitelné. O brzdění se u modelu S a RS stará Brembo, předu je radiální monoblok M4.34. Pneumatiky tu jsou Pirelli Diablo Supercorsa.

Model RS byl vždy o něco lepší než základní S, takže tu můžeme očekávat další vylepšené detaily, jako jsou některé díly z karbonu, krytka sedla a matný hliníkový podsedlový rám. Oba modely budou nabízeny ve dvou barevných schématech – černá a bílá. Model S bude mít suchou váhu 192 kg a RS je o tři kilogramy lehčí s hmotností 189 kg.

Triumph Speed Triple S

Triumph Speed Triple RS