Na počátku byl model s názvem Suzuki DR 750 S Big, který byl určen k vytrvalostním závodům mimo silnici. Ten se poté velice rychle stal oblíbeným u běžných adventure jezdců, kterým díky terénním schopnostem, velkokapacitní nádrži a dostatku místa pro případná zavazadla poskytl široké možnosti terénního dobrodružství.

Ani v dnešním světě si řada DR nestojí špatně a díky zmíněným vlastnostem, které byly již časem prověřeny, si drží spoustu fanoušků z celého světa. Svoje jméno si získala také díky obrovskému pístu, který se opakovaně pohyboval v motoru tohohle pekelníka nahoru a dolů. Ten totiž v roce 1990 narostl na 779 ccm a dodnes tohle brutální kladivo drží prvenství jako největší sériově vyráběný jednoválec na světě.

Schopná endura střední třídy jsou na dnešním trhu velmi žádaná, příkladem budiž Yamaha 700 Ténéré, o kterou je obrovský zájem veřejnosti, či KTM 790 Adventure R, sklízející neméně úspěchu. Pokračování kultovní řady DR Big by tak dávalo smysl a dle uniklých informací se zdá, že Suzuki na tomto projektu opravdu pracuje. A potvrzují to i snímky dvou motocyklů v testovací fázi, zachycené v Itálii.

Dá se očekávat, a snímky to jen potvrzují, že nepůjde o zcela nový motocykl. Základem bude nejspíše poslední evoluce modelu Suzuki V-Strom 1000, který ovšem není v současné době dostatečně vybaven pro drsné zacházení v terénu. Celkem logickým krokem od Suzuki by tak bylo zachovat původní V-Strom jako klasické cestovní enduro a na jeho základě vyvinout lehčí a obratnější model s terénními ambicemi. Znovuvzkříšení kultovního jména DR Big by také upoutalo pozornost, jinak tomu nebylo ani u nového modelu Katana, který vzbudil zájem novinářů po celém světě.

Nové DR by tak mělo dostat podvozek s vyššími zdvihy, poskytující lepší světlou výšku, přední blatník v off-road stylu a typické rozměry ráfků pro terénní motocykly. Další detaily bohužel nejsou v tuto chvíli známé, ale pokud vývoj půjde dobře, mohli bychom se představení dočkat na konci letošního roku na výstavě EICMA.

Jeden z návrhů, jak by mohl nový Big vypadat

Jeden z návrhů, jak by mohl nový Big vypadat

Současná generace modelu Suzuki V-Strom 1000 byla představen v roce 2014 a poté prošla pouze lehkou úpravou v roce 2017. Motor má základ v dvouválcovém modelu Suzuki TL 1000 z roku 1997 a se stále se zpřísňujícími emisními regulacemi je tak jasné, že se celková modernizace motoru rychle blíží. A právě ten by poté mohl být použit i do nového modelu DR Big, tedy vidlicový dvouválec o objemu 1037 kubických centimetrů.

Zatímco Suzuki se v poslední době držela spíše vylepšování stávajících modelů, nový DR Big by mohl být revoluční model. Stihne Suzuki jeho představení dříve, než Yamaha oficiálně začne prodej svého modelu Ténéré? A bude minimálně tak dobrý jako konkurenční stroje typu Africa Twin, 790 Adveture R či přávě Ténéré? Snad se brzy dočkáme odpovědi.