Segment jednoduchých, klasických endur jako by na dnešním trhu zcela chyběl a výrobci většiny známých značek se pod neustálým tlakem náročných zákazníků stále více zaměřují na vývoj elektronikou nabitých a super-výkonných cestovních strojů. Stačí se podívat na parametry současných motocyklů v kategorii ,,cestovní enduro“ a člověk zjistí, že takových hodnot výkonu nedosahovaly ani některé super-sportovní modely ještě před několika málo lety. A fakt, že u těchto koncepcí jsou elektroničtí pomocníci skoro povinností, nemá cenu zpochybňovat.

Ikonická značka Moto Guzzi to vzala za opačný konec a dle všeobecného zájmu veřejnosti se zdá, že by to mohla být trefa do černého, která by pomohla pozvednout jinak momentálně nepříliš prodejně úspěšnou značku.

Takhle vypadalo v roce 2007 představené enduro Mot Guzzi NTX 1200 Stelvio

Takto vypadalo v roce 2007 představené enduro Moto Guzzi NTX 1200 Stelvio

Nový model, nazvaný Moto Guzzi V85 TT, se ve velkém stylu vrací k nejčistší formě dobrodružného cestování s odkazem na tradici značky. Přitom se nedá říci, že by se ze strany výrobce jednalo o neprobádané vody – podobný motocykl nám pod názvem NTX 1200 Stelvio byl představen již v roce 2007. Tehdy se jednalo o cestovně zaměřený stroj, který sice nevynikal jízdními výkony, zato měl ale nezpochybnitelný charakter. A i když si kontroverzní design původního Stelvia našel nejednoho odpůrce, zdá se, že nová V85 TT půjde v jeho stopách.

Charisma až na prvním místě

Na vytvoření oldschoolového cestovního endura použila Moto Guzzi celkem jednoduchý recept. Základem je zcela nový trubkový rám, který částečně využívá motor jako nosný prvek. Ten by měl zajišťovat odpovídající tuhost na silnici a zároveň robustnost v terénu, jaká se na dnešní poměry sluší a patří. Do něj je vsazen, pro tuto značku typický, příčně uložený vidlicový dvouválec se zdvihovým objemem 850 kubických centimetrů a výkonem 80 koní, který bude fungovat v harmonii se šestistupňovou manuální převodovkou. Chladič byste na této klasice hledali těžko a je to jedině dobře – motor je vzduchem chlazený.

Trochu v kontrastu s retro vzezřením je pak pro Moto Guzzi nový TFT display, který je převzatý z motocyklů značky Aprilia. Moderní, byť stále stylová zobrazovací jednotka by měla být perfektně čitelná a umožňovat propojení s telefonem pomocí Bluetooth či zobrazení navigace s pomocí aplikace MotoGuzzi MIA.

Dobrodruh ze staré školy

Model V85 TT byl stvořen pro to, aby se stal dokonalým společníkem na dlouhých cestách. A to nejen na těch zpevněných. Vpředu se o zajištění jízdního komfortu stará obrácená vidlice s průměrem 41 mm a zdvihem 170 mm, která je plně nastavitelná, takže si jezdec může přizpůsobit vlastnosti svému jízdnímu stylu a zatížení motocyklu. Zadní tlumič, umístěn na pravé straně kyvné vidlice, ve které je ukryt kardanový hřídel, umožňuje stejný zdvih a lze na něm jednoduše nastavit předpětí a odskok. Obě tlumicí jednotky jsou značky Kayaba. Drátěná kola o průměru 19 palců vpředu a 17 vzadu poukazují na terénní ambice motocyklu, který udává světlou výšku celých 210 mm.

Na tom správném pocitu z jízdy se budou podílet bezdušové pneumatiky Michelin Anakee Adventure ve spolupráci s brzdami Brembo. Nová Guzzi dostala 2 čtyř-pístkové třmeny, zakusující se do předního 320 mm kotouče. Vzadu nalezneme klasický jedno-pístkový třmen a kotouč o průměru 260 mm.

Dalším ze stylových prvků na motocyklu je LED osvětlení, připomínající samotný symbol značky Moto Guzzi – orla s rozepjatými křídly.

K dispozici budou dvě verze – klasická V85 TT a verze Adventure, která se bude lišit jak výraznějšími barvami, tak například příslušenstvím v podobě bytelných hliníkových kufrů. Standardní verze, zahalena v šedém odstínu laku, bude nazuta do silničních cestovních pneumatik Metzeler Tourance Next.

Cena pro český trh startuje na 299 900 Kč.

Fotogalerie