Není pochyb o tom, že italská motocyklová značka Moto Guzzi zastává pozici jednoho z předních a významných motocyklových výrobců na světě. Může za to necelých sto let tradice a motocyklové vášně, která je s touto značkou spjata. Téměř století výroby nádherných motocyklů v italském městě Mandello del Lario. Kombinace nejmodernějších technologií s prvotřídním italským strojírenským umem – to je to, co stojí za slávou jména Moto Guzzi již od roku 1921, kdy byla tato značka založena.

Za dobu svého působení značka také zaznamenala nemalé množství sportovních úspěchů – namátkou třeba celkových 11 titulů z Tourist Trophy na ostrově Isle of Man. Spojení chytrých technických řešení a charismatického designu tak činí z Moto Guzzi jednu z legendárních značek, která se může hrdě opřít o svou historii.

První model z řady V7, představený v roce 1971

První model z řady V7, představený v roce 1971

Piaggio Group, pod které Moto Guzzi spadá, nyní představuje nový model V7 III Racer Limited Edition, který je v tuto chvíli určen pro americký a kanadský trh. Limitovaná edice nese celou řadu estetických i technických prvků, které tento model odlišují od toho předchozího a od zbytku řady V7 III. Hned na první pohled zaujme speciální lak v kombinaci lesklého odstínu bílé a červené barvy. Červená barva rámu a kyvné vidlice je v odstínu „Rosso Corsa“ a odkazuje tak na první sportovní řadu motocyklů V7, představenou v roce 1971.

Sportovní povahu limitované ,,vé-sedmičky“ ihned prozrazují sportovně střižená řídítka a nádherné sedlo s hrbem místo zadní sedačky. Aby byla zachována tradice tohoto modelu, verze Racer má vzhled jednosedadlového sportovního stroje, nicméně ve skutečnosti lze i tuto motorku přizpůsobit pro jízdu ve dvou – vzadu najdeme stupačky spolujezdce a zadní kryt sedla lze jednoduše sejmout.

Drátěná kola mají černé středy a červené nálepky Moto Guzzi, podobně jako i ostatní modely značky. Díly prémiové kvality byly použity na mnoha místech. Například frézované zadní stupačky a odlehčené frézované horní brýle. Krásným detailem je pak kožený pásek v hnědém odstínu sedla motocyklu, který překrývá palivovou nádrž.

Nejvýznamnější technická inovace však spočívá v podvozkových komponentech. Přední i zadní tlumicí jednotka je zde použita od předního světového výrobce Öhlins. Samozřejmostí je plný rozsah nastavení předpětí pružiny, komprese a odskoku. Dle slov výrobce je tak zajištěn maximální možný výkon, když přijde na sportovní jízdu na klikatých silnicích.

Motor zůstává stejný, jaký byl v roce 2017 představen pro třetí generaci řady V7, tedy napříč uložený dvouválec o zdvihovém objemu 744 kubických centimetrů, produkující 52 koní (při 6200 ot./min) a 60 Nm(při 4900 ot./min).

Dalším z unikátních znaků této limitky je exkluzivní logo ,,Limited Edition,“ které je spolu se sériovým číslem motocyklu laserově vypáleno na vrchní straně černých brýlí.

Moto Guzzi V7 III Racer Limited Edition bude dostupná v červnu tohoto roku a cena pro americký trh je v přepočtu 230 000 Kč.