Model s označením R je více zaměřen na jízdu mimo zpevněné cesty, což naznačuje už blatník, který se netají terénními ambicemi. Má enduro podvozek s vyššími zdvihy a nazuty offroadové pneumatiky. Oproti tomu základní model je více zaměřen na cestování, proto má vyšší čelní plexi a dvoumístné sedlo, u kterého je možné nastavit výšku.

Stejný motor, řadový dvouválec 799 cc LC8c, byl poprvé představen na motocyklu 790 Duke. Má vstřikování, dvě vyvažovací hřídele a anti-hoppingovou spojku od KTM, která nejenom, že zabraňuje poskakování kola při prudkém podřazování a podobným nežádoucím jevům, ale pomáhá i snižovat tlak na páčce a díky tomu se dá spojka bez problémů mačkat jedním prstem. KTM neposkytla žádná konkrétní čísla ohledně výkonu, ale víme, že 790 Duke dosáhne na 96,2 koní při 9000 otáčkách a krouticí moment 81,2 newtonmetru při 6600 otáčkách.

KTM 790 Adventure R

Model 790 Adventure nabízí tři různé režimy jízdy: na silnici (Street), do terénu (Offroad) a do deště (Rain), možností je také režim Rally, který je standardní na modelech Adventure R. Standardem jsou také systém ABS, kontrola trakce a MSR, což je „nástroj“, kterým KTM pomáhá jezdci řešit případy, kdy by při prudkém podřazení nebo ubrání plynu hrozilo zablokování zadního kola. Volitelně je k dispozici také rychlořazení.

Šasi se skládá z trubkového chromového molybdenového ocelového rámu, který je vystavěn okolo motoru jako nosného prvku. Model 790 Adventure používá 43 mm APEX vidlici a zadní tlumič s nastavitelným předpětím. Model 790 Adventure R má silnější vidlici, která má 48 mm, a odpovídající XPLOR tlumič, který nabízí postupné tlumení bez zvýšení hmotnosti nebo složitosti spojovacího systému.

KTM 790 Adventure

Díky delšímu zavěšení má Adventure R sedlo ve výšce 87,8 cm, zatímco u klasického modelu 790 Adventure je sedlo nastavitelné od 83 cm do 85 cm. Dvojité 320 mm přední brzdové kotouče jsou spojeny s čtyřpístkovými radiálními třmeny. Jeden 260 mm kotouček s dvoupístkovým třmenem je připojen k zadnímu kolu. Mezi další standardní funkce patří LED světla, multifunkční TFT displej, nastavitelná hliníková řídítka a tlumič řízení. Volitelné jsou vyhřívané rukojeti, vyhřívané sedlo a tempomat pro stálou rychlost jízdy.

Fotogalerie