Kawasaki Z400 ABS

Kawasaki vzala motor z Ninji 400 a kolem něho vystavěla nového naháče pro tuto perspektivní nižší střední kategorii, který má ergonomii připravenou na každodenní ježdění a nese stopy jejich Sugomi designového stylu. Pokud vám slovo sugomi nic neříká, tak pochází nepříliš překvapivě z japonštiny a vyjadřuje „dravce na lovu, připraveného zaútočit na svoji kořist“.

V Kawasaki tohoto „predátora pro každý den“ koncipovali s ohledem na snadné použití a komfortní jízdní pozici. Vyhovovat by měl i nižším postavám a nepříliš mohutným konstitucím, jako jsou například ženy a nebo dorostenci.

Jak už jsme zmínili výše, pohání ji řadový dvouválec z Ninji 400 o objemu 399 kubických centimetrů, který krmí airbox o objemu skoro 6 l. Do něho přivádějí dva nádechy vzduch nejkratší možnou cestou. Airbox má speciálně zpevněnou horní část, aby nedocházelo k nežádoucím zvukům a jezdec co nejlépe slyšel, jak motor při akceleraci hltavě polyká přiváděný vzduch. Za chladičem je speciální kryt, který by měl zabraňovat proudění horkého vzduchu k jezdci a pomáhat tak jízdnímu komfortu.

Pro převodovku byly zvoleny převody s blízkým odstupňováním, aby bylo zajištěno snadné řazení. Při podřazování pomáhá anti-hoppingová spojka, která dnes již začíná být standardem. Trubkový rám a podvozek mají sportovní design s krátkým rozvorem pouhých 137 cm a dlouhou kyvkou. Byla zvolena krátká uchycení motoru tak, aby byla zvýšena pevnost celé soustavy.

Řízení je strmé, což napomáhá spolu s krátkým rozvorem větší hbitosti a ovladatelnosti. U celé motorky byl kladen velký důraz na snížení váhy. Hliníková kyvka je uchycena přímo do motoru a bylo u ní eliminováno co nejvíce spojovacích a pomocných dílů. Odlehčena byla i kola a chladicí systém. Výsledkem je nízká hmotnost pouhých 167 kg.

Odpružení zajišťuje 41 mm obrácená vidlice vepředu, zadní tlumič má nastavitelné předpětí v pěti krocích a přímo s motorkou je k tomu dodáváno potřebné nářadí. Výsledný podvozek by měl být hodně podobný větším Z-bratříčkům. Rovná řidítka a relativně nízko položené stupačky zajišťují pohodlně vzpřímenou pozici pro každodenní jízdu. Sedlo je posazeno nízko, takže by měly na zem dosáhnout i menší postavy.

Palubní desce vévodí imitace analogového otáčkoměru, spojeného s LCD displejem, který zobrazuje všechny důležité informace, včetně ukazatele zařazené rychlosti, dojezdu, spotřeby a samozřejmě i aktuální rychlosti. Světla jsou kompletně LEDková. Nabízet by se měla ve dvou barevných variantách – zeleno a červeno černé.

Pokračujte ve čtení na dalších kapitolách:

následující kapitola »Technické údaje