Model W800 odkazuje na první W řadu od Kawasaki, která byla vyráběná na přelomu sedmdesátých let. Ve své době byl model W1 při uvedení na trh nejobjemnější (ne že by to byl zápasník sumo, mluvíme tu o objemu motoru) japonský motocykl a svoji inspiraci čerpal z britského BSA. Po letech přišel o svoji popularitu s příchodem tříválcových a čtyřválcových motorů, ale v roce 1999 se vrátil během nástupu retro vlny v podobě W650, na kterou navázala v roce 2011 Kawasaki modelem W800.

W800 Street

Model 2019 je poháněn řadovým dvouválcem o objemu 773 ccm a stejným vrtáním, jako měl jeho předchůdce, 77 x 83 mm. Není to náhoda, protože motor vychází z předchozího modelu, byl ale kompletně přepracován a Kawasaki uvádí, že je až 90% dílů nových. Z pětistupňové převodovky je na zadní kolo přenášeno řetězem sympatických 47 koní, kteří by měli být k dispozici již od nízkých a středních otáček. Zplodiny odvádí z motoru dvojice stylových retro výfuků. Pro zvýšení komfortu má W800 i anti-hoppingovou spojku.

Motor je zabudován v novém kolébkovém rámu, u kterého je každá trubka optimalizována tak, aby měla správnou pevnost pro svůj účel. Jak je dnes dobrým zvykem, při návrhu byl kladen důraz na minimalizování všech potřebných prvků, aby se váha udržela co nejníže.

W800 Café

Podvozek má na starosti 41 mm široká klasická vidlice a dva zadní tlumiče s nastavitelným předpětím. Vepředu je 18 palcové kolo a jeden 320 mm brzdový kotouč. Vzadu je také osmnáctka, na které je pro změnu kotouč o průměru 270 mm. Ve standardu je motocykl dodáván s ABS.

Přední lampa je pořádně velká a i přes svůj retro vzhled je uvnitř skryta LED technologie. Pro zvýšení jezdcova komfortu jsou obě páčky na řidítkách nastavitelné, spojka má pět pozic a brzda čtyři. Budíky jsou analogové a skrývají otáčkoměr i rychloměr. V rychloměru je zabudován malý LCD panel, který zobrazuje základní informace.

Verze Street se od Café liší řidítky, která má Café stylově do M, kdežto u Street došlo k jejich vyhrocení do vertikály. Oba modely se liší ještě jiným sedlem a asi nejvíce patrnou částí, kterou je malá kaplička u modelu Café, kterou Street úplně postrádá.

Fotogalerie