Základem zůstává i nadále oblíbený motor o objemu 1043 ccm, nově k němu ale Kawasaki přidává dva různé elektronické balíčky, které mají svůj původ u Ninji H2 SX SE+. Veškerá nadstandardní výbava modelu SE je navíc za příplatek možná i pro základní verzi, takže si můžete svůj Versys nakonfigurovat i tak trochu na míru.

Kawasaki u Versysu 1000 přešla na systém ride-by-wire, takže jezdci mohou nově využívat všechny technické vychytávky, které jsou s tímto digitálním řešením spojené. Díky tomu by měl mít nový Versys o něco lepší reakci na plyn a dávkování výkonu. Součástí základní výbavy je díky tomu i rychlořazení, které umožňuje bezspojkové řazení nahoru i dolů. Spojka je samozřejmě anti-hoppingová, jak už je v dnešní době v podstatě standardem. Díky elektronickému plynu má Versys nově v základu i tempomat.

Rám zůstal stejný, ale velkou změnou prošel podvozek, který je elektronický (Kawasaki Electronically Controlled Suspension) a je u něho na výběr ze čtyř různých jízdních režimů – Sport, Road, Rain a Manual. Systém KECS každých 10 milisekund sbírá údaje o poloze motocyklu ze senzorů na podvozku a neustále upravuje nastavení tlumičů. To všechno by mělo dohromady zajistit vyšší míru pohodlí a zároveň přilnavosti na různých druzích silnic.

Díky tomu, že je Versys 1000 vybaven IMU (řídicí jednotka systému KECS), mohl dostat i KIBS, tedy variaci Kawasaki na systém ABS, který byl vyvinut původně pro Ninji ZX-10R a H2 a byl upraven pro vyšší zdvihy vidlice a zadního tlumiče. Díky tomu, že je tento systém ABS „inteligentní“, bere v úvahu při své práci i náklon motocyklu a další faktory, díky čemuž je při brzdění dosaženo ještě větší bezpečnosti.

Nové kapotáže dodávají novému Versysu 1000 agresivnější vzhled než předchozí generaci, což podtrhují i nové LED světlomety. Nová je i palubní deska, kterou tvoří TFT LCD displej a který disponuje i funkcí Kawasaki Rideology App, díky které si může majitel propojit s Versysem například svůj telefon a přenášet do něj například informace o stavu motocyklu, ujetou trasu a nastavovat některé parametry motorky.

Verze SE má navíc ještě větší větrný štít, který zlepšuje ergonomii a je nastavitelný ve dvou stupních, světla natáčející se do zatáčky a vyhřívané rukojeti.

Fotogalerie