Model pro rok 2019 čerpá inspiraci z ploché dráhy. Stejně jako jeho starší bratr Vitpilen 701 zaujme i Svartpilen ostrými liniemi a geometrickými tvary, kterým vévodí palivová nádrž o objemu 12,1 litru. Ta je po stranách rozšířena do dvou oválných útvarů, které nesou logo 701. Zadek je asymetrický, panel na pravém boku motocyklu pak připomíná desku určenou v ploché dráze pro umístění čísla závodníka a pumpuje tak nenápadně adrenalin do žil kolemjdoucích.

Čtyřtaktní jednoválec o objemu 692,7 cm3 vychází z Duka 690 od KTM a disponuje výkonem 55 kW při 8000 min-1 a točivým momentem 71 N.m při 6750 min-1. Nepříjemné vibrace jdoucí z motoru pak pomáhá tlumit vyvažovací hřídel, což ocení každý, kdo někdy jel na motorce dál než kolem bloku pro rohlíky.

Budoucí majitelé Svartpilenu 701 se mohou těšit na šestistupňovou převodovku s anti-hoppingovou spojkou, která udržuje zadní kolo v klidu a zlepšuje stabilitu během brzdění a podřazování. Svartpilen je dodáván také s rychlořazením. Okolo motoru se obepíná lehký chromo-molybdenový trubkovým ocelový rám, konstruovaný pro vyvážení torzní tuhosti a podélné ohebnosti. Jinými slovy by to mělo sedět jako přibité, ale zároveň informovat jezdce o tom, co se pod ním děje.

Gravírovaná hliníková kyvná vidlice je propojena s centrální zadní pružící jednotkou WP Monoshock s nastavitelným předpětím a regulací tlumení odskoku. WP taktéž obsluhuje přední kolo skrz obrácenou nastavitelnou 43 milimetrovou vidlici.

Přední kolo brzdí jeden kotouč o průměru 320 mm, vzadu je jednopístový třmen s kotoučem o průměru 240 mm. Součástí výbavy je také dvoukanálové ABS. Na kolech jsou u nových kousků z továrny nazuty bačkůrky Pirelli MT60 RS s 110/80-18 na předním kole a 160/60-17 na kole zadním. Přední světlo je svítivé eko s LED technologií, řídítka se tváří jako by měl Svartpilen terénní ambice a nádrž zdobí vkusné iniciály Husqvarny.