Představení

Honda při příležitosti Grand Prix Katalánska představila svůj vrcholový model RC213V-S, který vychází z motorky MotoGP. Model RC213V je motorka, která je určená pro závodění v seriálu Mistrovstí světa silničních motocyklů. Před pár lety dostali inženýři v Hondě nápad, že model lehce upraví a pošle ho na běžné silnice – tím vznikl model RC213V-S. Nyní už je všechno hotové a motorka jen čeká na první zájemce. Objednávky začne Honda přijímat od 13. července 2015 přes webové stránky www.rc213v-s.com.

Slavnostní odhalení moderoval Nick Harris, který je komentátorem MotoGP. Následně na pódium přišel Dave Hancock, který je vedoucím vývoje nových modelů Hondy. Jeho řeč byla velmi krátká a okamžitě předal slovo Tetsuovi Suzukimu. Suzuki připomněl historické úspěchy Hondy. Začal s legendárními závody Tourist Trophy na ostrově Man a pokračoval ve vyjmenovávání úspěchů v Grand Prix až do současnosti. Suzuki dále uvedl velmi důležité číslo, a to cenu. Pro evropský trh byla stanovena na 188 tis. EUR, což je v přepočtu cca 5,2 mil. Kč. V Evropě máme to štěstí, že si můžeme objednat za doplatek balíček pro uzavřené okruhy, který např. v USA nebude k dispozici. Yosuke Hasegawa pak připomněl jaké technické parametry a vymoženosti bude model mít a to, že budou vyrábět jen jeden kus za den. Po odhalení modelu přišli na stage Dani Pedrosa a Marc Marquez.

Mocel RC213V-S byl vyvinut v souladu s modelem MotoGP, který 2x vyhrál šampionát v letech 2013 a 2014. RC213V-S zdědil spoustu dílů ze speciálních materiálů, kde šlo hlavně o rozložení a snížení váhy. Získal také spoustu elektronických vychytávek. Hlavní změny modelu RC213V-S proti RC213V jsou, že pneumatické ventily byly změněny na pružinovébezztrátová převodovka byla změněna na běžnou (tyto dvě věci jsou stejné jako u modelu RCV1000R, který je specifikace Open).

Další změny způsobila nutnost pro použití na veřejných komunikacích, takže RC213V-S dodali přední a zadní světlomety, blinkry, zpětná zrcátka, rychloměr, tlumič výfuku s katalyzátorem, klakson, startér, spínací skříňku, boční stojánek atd. Přední ocelový kotoučový disk bude vyrábět Yutaka, ale brzdové obložení bude od Brembo. Doporučené pneumatiky jsou RS10 Bridgestone.

Technické parametry

Parametr / Model RC213V RC213V-S RC213V-S (s kitem)
Celková délka (mm) 2052 2100 2100
Celková šířka (mm) 645 790 770
Celková výška (mm) 1110 1120 1120
Rozvor (mm) 1435 1465 1465
Minimální světlá výška (mm) 115 120 120
Výška sedla (mm) 830 830
Hmotnost (kg) 158 (závodní) 170 (suchá) 160 (suchá)
Minimální rádius zatáčení (m) 3.7 6.4
Typ motoru Kapalinou chlazený, 4 taktní, DOHC 4 ventilyV4 Kapalinou chlazený, 4 taktní, DOHC 4 ventilyV4 Kapalinou chlazený, 4 taktní, DOHC 4 ventilyV4
Objem motoru (cm3) 999 999 999
Vrtání x zdvih (mm) 81.0 × 48.5 81.0 × 48.5
Kompresní poměr 13.0 13.0
Maximální výkon (kW[PS]/rpm) Přes 175kW 117[159]/11000 Přes 158[215]/13000
Maximální točivý moment (N・m[kgf・m]/rpm) 102[10.4]/10500 Přes 118[12.1]/10500
Vstřiky paliva PGM-FI (Programmed fuel injection system) PGM-FI (Programmed fuel injection system)
Kapacita nádrže (L) 20 16.3 16.3
Spojka Suchá (multi-plate, coil sring) Suchá (multi-plate, coil sring)
Převodovka Konstantní převod, 6 rychlostí Konstantní převod, 6 rychlostí
Převodový poměr
Jednička 2.125 2.125
Dvojka 1.647 1.647
Trojka 1.368 1.368
Čtyřka 1.217 1.217
Pětka 1.100 1.100
Šestka 1.032 1.032
Redukční převodový poměr (primární/sekundární) 1.933/2.471 1.933/2.353~2.933
Úhel vidlic (stupně) 24.6 24.6
Trail (mm) 105 105
Pneumatiky
Přední 16.5 120/70ZR17M/C 120/70ZR17M/C
Zadní 16.5 190/55ZR17M/C 190/55ZR17M/C
Brzdy
Přední Hydraulic double disc Hydraulic double disc Hydraulic double disc
Zadní Hydraulic disc Hydraulic disc Hydraulic disc
Tlumení
Přední Teleskopické Teleskopické
Zadní Pro-Link Pro-Link
Rám Diamond Diamond Diamond

Pokračujte ve čtení na dalších kapitolách:

následující kapitola »Fotogalerie