Inspirovaná Hondou CRF1000L má nová CB500X už na první pohled mnohem agresivnější vzhled. Kryty chladiče byly rozšířeny a nádrž nyní přímo přechází do bočních krytů, což přináší větší jednotu do vzhledu motocyklu. Nový vzhled je ale zároveň i praktický. Nápor větru by měl, doufejme, být menší než u předchozího modelu, a to díky novému tvaru aerodynamického krytu.

Honda zapracovala hodně na pohodlí pro jezdce a uživatelskou přívětivost. Bylo sníženo sedadlo, aby i trpaslíci mezi námi pohodlněji dosáhli na zem. Nová řídítka jsou zúžená a poskytují tak jezdci větší bezpečí při manévrování v malé rychlosti. Nová LCD palubka zobrazuje důležité informace včetně převodového stupně. Nad ním je potom příprava pro umístění GPS, pokud by snad majitel neměl rád bloudění.

Zatímco rám zůstal nezměněn, nový zadní tlumič nabízí nastavitelné předpětí na 9 pozic. 17 palcové přední kolo bylo nahrazeno 19 palcovým a vidlicí s delším chodem pro lepší ovladatelnost na nezpevněných cestách.

Malé změny byly provedeny i na motoru. Upravené časování ventilů přineslo 4 % nárůst výkonu a krouticího momentu ve středních otáčkách. I zvuk linoucí se z výfuku by mohl být o něco šťavnatější díky nové dvojité koncovce. A stejně jako další modely Hondy, i CB500X dostala pro rok 2019 anti hoppingovou spojku.