Představení novinek

Stejně jako při představení Ducati, i Yamahu bylo možné sledovat živě. Její tisková prezentace nových modelů pro sezónu 2018 proběhla v Miláně, kde se rozjíždí letošní výstava EICMA 2017. Večerem prováděl Gavin Emmett, kterého známe například z moderování ceremoniálu MotoGP. Toho na pódiu vystřídal prezident společnosti Yamaha Motor Europe Kazuhiro Kuwata, který přivítal všechny přítomné a vysvětlil slogan tohoto večera „Pioneers Of Emotion“, a o chvíli později ho tu vystřídal Hiroyuki Yanagi. Ten připomněl hodnoty Yamahy, které jsou ve sloganu „Revs Your Hearts,“ jako je vášeň, nadšení a vývoj pro spokojenost zákazníků. Dále pak mluvil o systému stability, elektrokole Yamaha, novinkách představených v Tokiu a Motobotu.

První představeným strojem bylo MT-09 SP ze zástupců „temné strany Japonska.“ Jde o vylepšenou verzi MT-09, která má tříválcový motor o objemu 850 ccm, nastavitelné tlumiče, lepší elektroniku a hlavně nové barevné schéma. Hned poté byla představena slabší sestra MT-07. Ta má nový design s novými světly a předělané zavěšení kol, takže by měla být jízda pohodlnější. Zástupce evropského zastoupení Yamahy mluvil u obou strojů také o velkém zájmu o motorky kategorie naháčů, které jsou na evropském trhu velice oblíbené a rostou jim prodeje.

Dalšími novinkami byli zástupci cestovních strojů – Yamaha Tracer 900 a Tracer 900 GT. Motor těchto strojů vychází z MT-09. Předělána byla hlavně ergonomie pro jezdce i spolujezdce a je tu nová zadní kyvná vidlice. Verze GT je ještě vyladěnější, takže má nastavitelné odpružení a také barevný TFT displej.

Yamaha chtěla vyvinout stroj, se kterým bude možné jet v jakémkoliv terénu, kdy si zákazník jen sedne na motorku, které může věřit a užívat si volnou přírodu. Tím má být nový model Yamaha Ténéré 700 World Raid. S ním na pódium přijel Adrien Van Beveren, oficiální jezdec Yamahy v závodech rallye. Tento model byl vyvinutý z rallye motorky, hlavně pro Dakar, takže tu je spousta stejných prvků a jde o 100% terénní stroj. Upraven byl rám, zvětšila se kapacita palivové nádrže a má i níže položené sedlo a upraven byl i výfukový systém Akrapovič.

Dalším strojem třídy Adventure byl nový větší model Yamaha Super Ténéré Raid Edition, který představil Nick Sanders. Ten v sedle Yamahy najezdil tisíce kilometrů a spolupracoval na vývoji.

Po více než hodinovém programu se na pódiu objevil Valentino Rossi. Po krátkém rozhovoru byla představena tříkolka Niken, která zažila svou premiéru v Japonsku při nedávné Motor Show v Tokiu. Ta má motor vycházející z modelu Tracer 900 a má pokročilou elektroniku se spoustou jízdních asistentů. Vale tuto motorku už také vyzkoušel, když uvedl, že na ní jezdil v létě kolem Tavullie a byl s ní spokojen. Zástupci Yamahy apelovali na to, aby si všichni tuto novinku vyzkoušeli a poznali, jaké nové emoce přináší.

Další modely Yamaha oficiálně nepředstavila, ale provedla na některých strojích úpravy. Například YZF-R1M má revidované odpružení Öhlins, aktualizovaný systém quickshifteru i s podřazováním, nové mapy ECU, lehčí karbonové kapoty a další drobné úpravy na spoustě dílů. Slabší varianta R1 má pokročilý systém elektroniky, také aktualizovaný quickshifter a nové barevné varianty. I model R125 získal nové zbarvení, kde převažuje tmavě modrá. Kromě toho Yamaha zapracovala na vylepšení i svých skútrů, jak jsou například XMAX 300, XMAX 400, XMAX 125 či Tricity 125 a 155.

Yamaha XMAX 300

Pokračujte ve čtení na dalších kapitolách:

následující kapitola »Videa a fotogalerie