Představení novinek

Kawasaki v italském Milánu na výstavě EICMA 2017 navázala na domácí Motor Show z Tokia a představila tři klíčové modely pro příští sezónu. Do řady Z přibyla novinka Z900RS Cafe, Ninja ZX-10R získala přívlastek SE, protože jako první Ninja získala elektronický semiaktivní podvozek a přibudou i slabší varianty Ninja 125 a Z125, nechyběl také nový stroj s přeplňováním Ninja H2 SX.

Kawasaki ještě před výstavou EICMA představila model Z900RS, který vychází z ikonického Z1 Super Four 900 z roku 1972  a na to navázala upraveným modelem Z900RS Cafe. Jde vlastně o Z900RS, kterému byl upraven vzhled, hlavně v přední části, kde je malá kapotáž. Sloganem „pravý duch“ chce Kawasaki oživit styl starých klasiků, ale zároveň jim dodat dobrou techniku, která přinese radost z jízdy.

Novinka s přívlastkem Café má níž položená řidítka, takže přináší sportovnější posez. Zároveň jde o stylovku, takže má motorka pěkný design vyladěný do každého detailu. Z moderních strojů přebírá kontrolu trakce a asistenta spojky. O pohodlnou jízdu se stará trubkový rám spolu s 41 mm předními USD vidlicemi. Tak jak je v současné době běžné, nalezneme tu osvětlení s LED technologií a centrální LCD panel pro zobrazení všech potřebných informací, který ale doplňují dva analogové budíky. Samozřejmě, že Z900RC Café bude možné individuálně přizpůsobit díky široké nabídce příslušenství a dílů, aby si mohl každý svůj stroj vyšperkovat po svém.

Kawasaki Z900RS Cafe

Kawasaki Ninja ZX-10RR dosáhla spolu s Jonathanem Reou na letošní titul mistra světa Superbiků a kromě toho KRT vyhrál mezi týmy a Kawasaki získala titul konstruktéra díky dobrým výkonům Jonathana i Toma Sykese. Kawasaki se proto rozhodla přivézt na trh ještě lepší model a nově bude RR i standardní model Ninja ZX-10R mít elektronický semiaktivní podvozek. Díky tomu se bude jmenovat Ninja ZX-10R SE.

Odpružení Showa bude nově řídit elektronický systém Kawasaki KECS (Kawasaki Electronic Control Suspension), což je nejnovější technologie s několika senzory a možnostmi nastavení odpružení. Na základě dat ze zrychlení, zpomalení a inerciální měřicí jednotky (IMU) jednotka ECU zpracuje výsledné nastavení. Jsou tu tři možnosti nastavení „road,“ „track“ nebo „manual.“ Samozřejmě, že systém pracuje v milisekundách a dokáže nastavit přední i zadní tlumiče. Kromě toho nová Ninja ZX-10R SE získala nová kola Marchesini, oboustranný quickshifter a černé matné zbarvení se zelenými detaily.

Kawasaki ZX-10R Special Edition 2018

Od velmi silných strojů se nyní přesuneme k těm nejslabším. Kawasaki v Itálii představila ideu dvou nových strojů do třídy 125 ccm. Jde o koncepty modelů Z125 a Ninja 125 (očekává se, že budou představeny ke konci roku 2018).

Kawasaki Ninja 125 a Z125

Poslední velkou novinkou byl model Ninja H2 SX, což je cestovní verze přeplňovaného modelu Ninja H2. Díky tomu získá vaše cestování úplně jiný rozměr. Po Ninje H2 a Ninje H2R je tu třetí do rodiny těchto strojů, které se vyznačují čirým výkonem. Novinka H2 SX ale není jen o velkém výkonu, její koně byly zkroceny pro sportovní cestování. Kawasaki se proto soustředila, aby bylo možné stroj použít na běžných silnicích, takže má H2 SX lineární nástup výkonu ve středním rozsahu otáček. Měla by být proto mnohem lepší než předchozí cestovatel Z1000SX. To také díky nižší váze a lepší ovladatelnosti.

Samozřejmě, že tu nechybí pokročilý balíček elektroniky, který pomůže lépe stroj ovládat. Pro potřeby cestování se spolujezdcem byl upraven trubkový rám a rozvor motorky je větší než u standardní H2. Nová Ninja H2 SX přichází ve dvou variantách: Ninja H2 SX a Ninja H2 SX SE, která je vybavena dalšími působivými prvky, jako je u značky poprvé TFT displej, aktivní LED světlomety se svícením do zatáček a quickshifter pro plynulé řazení nahoru a dolů.

Kawasaki Ninja H2 SX 2018

Pokračujte ve čtení na dalších kapitolách:

následující kapitola »Videa