Představení novinek

Na neděli 5. listopadu 2017 si Ducati připravila slavnostní představení novinek pro sezónu 2018. Akce proběhla v sídle společnosti v Borgo Panigale v Boloni v Itálii. Na úvod prezentace přišel na pódium Claudio Domenicali, který přivítal všechny přítomné. Claudio také upozornil na italské hodnoty značky, sportovní duch a také úspěchy značky za tento rok. Na scénu poté přišel Danilo Petrucci, jezdec týmu Octo Pramac Racing v MotoGP. Toho vzápětí na pódiu vystřídali oba dva jezdci továrního týmu Ducati Jorge Lorenzo a Andrea Dovizioso.

Andrea Dovizioso a Jorge Lorenzo

Po krátkých rozhovorech jezdců se na pódium vrátil Claudio Domenicali, který připomněl úspěchy značky Scrambler. Pro rok 2018 Ducati chystá speciální edici Scrambleru s novým zbarvením. Hned poté byl představen velký Scrambler 1100. Jak už je pro Scramblery typické, existuje několik verzí a Ducati představila verzi Sport velkého Scrambleru 1100.

Po představení tří variant Scrambleru Claudio Domenicali připomněl vášeň fanoušků Ducati, kteří si dávají motorky do obývacích pokojů a žijí italskou značkou. Claudio zmínil, že se motorky jejich značky vyznačují stylem, designem, sofistikovanými řešeními, výkonem, bezpečností atd. Dále také připomněl, že jsou jejich motorky silné jak na závodní asfaltové trati, tak i při cestování a v terénu. Poté představil novou Multistradu 1200 Enduro. Terénní Multistradu na scéně vystřídal cruiser XDiavel S v nové bílé barvě. Ducati také ukázala nový Monster 821, kterého oficiálně představila už před pár týdny.

Ducati Monster 821

Po těchto „klidných“ strojích nastal čas na přestrojení se do závodní kombinézy. Na pódiu se ukázal Chaz Davies, který ještě včera závodil v Losail v Kataru. Nyní tu byl na nové 959 Panigale v barvách Ducati Corse z MotoGP.

Další novinkou byla Multistrada 1260, která spojuje výkon a komfort při cestování. Má nově vyvinutý motor. Hned po ní byla představena verze Pikes Peak, která má lepší díly a tradiční červeno-bílé zbarvení.

Chaz Davies

Samozřejmě, že každý nejvíce čekal na novinku s novým V4 motorem Desmosedici Stradale. Motor byl představen při MotoGP v Misanu a vychází právě ze speciálu pro Grand Prix. Ducati s ním plánuje otevřít novou éru svých závodních produkčních strojů. Některé díly v tomto motoru přichází přímo z MotoGP a modelu Desmosedici GP. Ducati poté představila nové šasi, do kterého bude motor zasazen. Claudio uvedl, že spousta dílů pochází z MotoGP, ale že také při vývoji spolupracovali s dodavateli do WSBK, například s Pirelli a dalšími důležitými partnery. Hned poté přijel na scénu Michele Pirro, testovací jezdec Ducati, který představil novinku – Panigale V4. A tím Ducati nekončila, představila ještě jednu verzi – Panigale V4 Speciale, která je ještě vyladěnější než základní verze. Má například nový výfukový systém Akrapovič. Tuto motorku přivezl na scénu Casey Stoner, který s Ducati spolupracoval na vývoji a testování této novinky. Verze Speciale bude limitovanou edicí, má 226 koní a Ducati jí vyrobí jen 1 500 kusů.

Michele Pirro a Claudio Domenicali

Ducati Panigale V4

Ducati Panigale V4 Speciale

Technické parametry Ducati Panigale V4

  • Motor: V4, 90°, Desmosedici Stradale, 4 desmodromické ventily na válec, kapalinou chlazený, 1 103 ccm,
  • Vrtání x zdvih: 81 x 53,5 mm
  • Kompresní poměr: 14,0:1
  • Výkon: 214 koní (157,5 kW) / 13 000 ot./min.
  • Točivý moment: 124,0 Nm / 10 000 ot./min.
  • Vstřikování: elektronické, systém ride-by-wire
  • Výfukový systém: 4-2-1-2
  • Rám: hliníkový
  • Zavěšení: vpředu plně nastavitelné vidlice Showa, 43 mm, vzadu nastavitelná jednotka Sachs, hliníková kyvná vidlice (verze S Öhlins, plně nastavitelné)
  • Brzdy: Brembo, vpředu 2 kotouče 330 mm, systém Bosch ABS, nové třmeny Stylema
  • Suchá váha: 175 kg (verze S o 1 kg lehčí) / mokrá váha: 198 kg
  • Systémy: Cornering ABS EVO, DTC EVO (trakce), DWC EVO (wheelie), Ducati quickshifter (nahoru/dolů), systém brzdění motorem, jízdní režimy, výkonnostní režimy, nastavitelná tlačítka
  • Výška sedla: 830 mm
  • Rozvor: 1 464 mm
  • Pneumatiky: Pirelli Diablo Supercorsa SP
  • Kapacita palivové nádrže: 16 l
  • Údržba: 12 000 km / 12 měsíců
  • Emise: Euro4 – 165 g/km

Technické parametry Ducati Panigale V4 Speciale

  • Výkon: 226 koní (157,5 kW) / 13 000 ot./min.
  • Točivý moment: 124,0 Nm  / 10 000 ot./min.
  • Zavěšení: Öhlins, plně nastavitelné
  • Suchá váha: 173 kg  / mokrá váha: 194 kg
  • Systémy: Cornering ABS EVO, DTC EVO, DWC EVO, Data Ducati Analyser, GPS
  • Kola: magnesiová Marchesini

Pokračujte ve čtení na dalších kapitolách:

následující kapitola »Videa