Pokud patříte mezi milovníky unikátních strojů, které nikdo jiný nemá, a navíc ujíždíte na současném trendu scramblerů, tohle je přesně pro vás. Carl Cerra ze Skunk Machine v australském Melbourne představil Ducati Scrambler v úpravě nazvané „Trackster,“ který má navíc barvy továrního týmu Ducati v MotoGP a nechybí tu číslo 99 a podpis Jorgeho Lorenza.

S požadavkem na unikátní přestavbu přišel do Skunk Machine dlouholetý zákazník Anthony, který chtěl vytvořit něco speciálního z jeho nového stroje. Když přišel za Carlem, poměrně stručně řekl: „Kámo, dokážeš z toho udělat nějakou senzační pecku? Chci to ukázat ve svém baru, který v březnu 2018 otevřu v Albury. Chci něco svérázného.“

Carl nadále vysvětluje proces tvorby: „Začal jsem řadou detailních náčrtů, abych získal správnou grafiku Ducati. Kvůli tomu, že je Anthony fanouškem Ducati, rozhodli jsme se udělat motorku inspirovanou MotoGP. Sedli jsme si k pár pivům, promysleli to a pak se rozhodli o rozpočtu. Rozhodli jsme se odstranit blinkry, odříznout zadní sedlo a obalit svody. Jakmile jsem byl spokojený s plánem, začal jsem s kapotáží a začal přemýšlet o tom, jak přesně budu dál pokračovat.“

Čtyřdílný kit, který byl použit pro úpravu Ducati, už Carl navrhl před pár lety – a následně vyrobil výrobní formy. „Motorka přichází se zadním „krytem sedla,“ čalouněným sedákem, dvěma bočními kryty a s veškerým potřebným zamykáním. Pokud se podíváte na web, můžeme vidět design a proces modelování, který jsem k vytvoření používal. Také jsme se dostali k povolení používat všechna závodní loga, takže jsem si je vytiskl a vyřízl.

Následně Carl promluvil i o tom, když se snažili, aby Jorge Lorenzo motorku podepsal. „Myslím, že nejtěžší část stavby bylo pokusit se zajistit Jorgeho, aby podepsal zadní část Ducati. Anthony je docela vynalézavý pán a po několika e-mailech a telefonních hovorech se mu podařilo dohodnout, že Jorge Lorenzo podepíše zadek motorky v Melbourne při MotoGP loni v listopadu. Byli jsme pozváni do jeho přívěsu a ukázali mu můj nápad. Zdálo se, že se mu design líbí a byl laskavý, že mi zadní část podepsal. Na chvíli jsme se zdrželi a poté jsme se vrátili ke sledování závodů.“

Když byl veškerý design hotový, došlo na finální doladění: „Jakmile bylo vše na místě, pečlivě jsem pískoval kolem podpisu a následně vše zalakoval. Nebyl by to „Trackster,“ kdyby neměl slick na zadním kole, takže jsme sundali Pirelli a nasadili slick Michelin, tak jako to má Ducati v GP. Bohužel nemůžete získat 18″ přední slick, takže jsem vybral Michelin Scorcher. Myslím, že dezén pro tuhle stavbu funguje dobře. Také jsem na zadní pneumatiku přidal nápisy, aby si byl každý u baru jistý, kdo ji postavil.“

„Věc, která se mi na stavbě líbí nejvíc, byla Anthonyho reakce. Většinou si zákazníci nedokážou doopravdy představit konečný produkt až do té chvíle, než se před ně postaví zářivá novinka. Modlím se o to, aby jim to přineslo úsměv na rty a… jakmile se to stane, můžu si oddechnout. Naštěstí se do ní zamiloval a už se nemůžu dočkat, až bude k vidění na baru.“

Skunk Machine vniklo v roce 2015 a během posledních let hodně vyrostlo. K tomu na závěr Carl dodává: „Vybírám si projekty, které přijmu, protože jsem jen jedna osoba. Chci si být jistý, že se mohu soustředit na každý projekt, jako by to byly moje vlastní motorky. Pracoval jsem téměř 25 let ve spoustě designových studií v oboru automotive po celém světě a aplikuji spoustu technik a zkušeností, které jsem získal na svých motorkách. Je tu obrovský rozdíl mezi „Custom“ a „Design.“ Snažím se, aby moje práce vypadala tak, jako by vyjela z továrny. Jednoduše, čistě a rafinovaně.“