Ducati 1299 Panigale R Final Edition

Před pár týdny Ducati přišla s krátkým videem, ve kterém nás lákala na nový model. Ten během pátečního programu mistrovství světa Superbiků na okruhu Laguna Seca poprvé oficiálně spatřil světlo světa. Ducati dle očekávání představila poslední edici modelu 1299 Panigale R. Ta hodně vychází z modelu 1299 Superleggera a například lehký celotitanový výfukový systém Akrapovič přichází ze závodního modelu pro WSBK.

Panigale R Final Edition je v italských barvách, ve kterých tento víkend závodí i Chaz Davies a Marco Melandri právě v Laguna Seca. Dvouválcový motor o objemu 1285 ccm bude mít 209 koní, 141 Nm točivého momentu, elektroniku vycházející z MotoGP a to nejlepší odpružení od Öhlins a brzdy Brembo. Ducati na motoru zapracovala na klikové hřídeli, která je lehčí, a sací a výfukové ventily jsou z titanu. Dva 116 mm písty mají jen dva pístní kroužky uvnitř ocelových válců.

Suchá váha motorky je 179 kg, takže je lehčí než 1299 Panigale S a těžší než 1199 Panigale R. Tato verze modelu bude číslovanou řadou, ale nebyl oznámen konečný počet, takže to nebude úplně limitovaná edice. Cenovka pro americký trh byla stanovena na 40 000 USD (900 tis. Kč).

Podle posledních zvěstí se očekává, že novou Panigale s nově vyvíjeným motorem V4 Ducati představí na podzim na domácí výstavě EICMA.

Technické údaje

  • Barva: červeno-bílo-zelené barevné schéma a červená kola
  • Motor: Superquadro, 1285 ccm, V-Twin, 209 koní při 11 000 ot./min, 141 Nm při 9 000 ot./min, EURO 4, 2-segmentové písty o průměru 116 mm pro zvýšení kompresního poměru
  • lehčí kliková hřídel s wolframovými vyrovnávacími destičkami
  • titanové sací a výfukové ventily s větším průměrem
  • vačková hřídel se zvýšeným zdvihem
  • kompletní titanový výfukový systém Akrapovič s dvěma koncovkami
  • elektronický balíček s inerciální měřicí jednotkou (IMU)
  • jízdní režimy (Race, Sport, Wet)
  • Ducati Safety Pack (ABS fungující v zatáčkách, DTC EVO)
  • Odpružení Öhlins (přední vidlice NIX30, zadní tlumič TTX36)
  • nastavitelný tlumič řízení Öhlins
  • brzdy Brembo
  • kovaná kola z lehké slitiny
  • vzduchový filtr s vysokou propustností
  • automatická kalibrace pneumatik a systém final drive ratio
  • DDA + GPS a zobrazení úhlu náklonu
  • suchá hmotnost: 179 kg

Video

Pokračujte ve čtení na dalších kapitolách:

následující kapitola »Kompletní fotogalerie